Rozdział 1 - Ker Paravel (1) | Opis przejścia Opowieści z Narnii Książę Kaspian poradnik Opowieści z Narnii: Książę Kaspian
Ostatnia aktualizacja: 26 września 2019
Rozdział 1 - Ker Paravel
Dziedziniec
W tym etapie pod nasze skrzydła trafiają: krasnolud Zuchon, Pan Tumnus, centaur Gromojar i Minotaur. Podczas gry przełączamy się pomiędzy postaciami za pomocą klawisza F. Wybieramy Zuchona i podchodzimy pod mur po lewej stronie od głównej bramy. Klikamy LPM i wciskamy naprzemiennie klawisze A i D do momentu, aż hak zaczepi się o blanki obwarowań. Wychodzimy na górę. Za pomocą klawisza E pociągamy za dźwignię i podczas tego procesu cały czas wciskamy LPM.
Schodzimy na dół i wybieramy Minotaura. Za pomocą klawisza E podnosimy leżące na platformie koło zębate i montujemy je w mechanizmie znajdującym się tuż obok. Uruchomiona machina odsłania nam ukryty magazynek z zapasem kluczy, potrzebnych do otwierania skrzynek z narnijskimi skarbami. Są one rozsiane na ścieżkach w trakcie całej gry.
Pierwszą ze skrzyń znajdujemy w prawym rogu dziedzińca po prawej od głównej bramy. Liczba widniejąca nad skrzynką określa ilość kluczy potrzebną do otworzenia zamka. Skrzynię otwieramy wciskając klawisz E i wciskając pulsacyjnie LPM. Wybieramy Pana Tumnusa i za pomocą spacji celujemy w wiszące na ścianie po prawej od głównej bramy koło zębate. Zestrzeliwujemy je.
Wybieramy Minotaura i podnosimy koło. Montujemy je w mechanizmie, który odsłania kolejną tajną skrytkę z kluczami.
Stajemy na przełącznikach w prawym górnym rogu patrząc od strony głównej bramy. Uruchamiamy kolejne dwa przełączniki i otwieramy dwie bramy.
Blanki
Za pomocą Minotaura niszczymy zagradzające drogę na schody zlokalizowane naprzeciw skrzynki ze skarbem. Wychodzimy po schodach, wybieramy Pana Tumnusa i strzelamy w przełącznik. Przechodzimy przez bramę
Naszym zadaniem jest rozbicie oddziałów wroga powstrzymujących olbrzymów za pomocą lin. By to uczynić wybieramy Minotaura i wciskając klawisz E podnosimy leżące beczki. Następnie celujemy w przeciwników za pomocą spacji i rzucamy przedmiotami ponownie wciskając E. By zaliczyć zadanie, wystarczy unieszkodliwić wrogów znajdujących się przy jednym olbrzymie. Po lewej stronie znajdujemy także kolejną skrzynię ze skarbem.
Znajdujemy się na plecach jednego z olbrzymów, jednocześnie obejmując nad nim kontrolę. Niszczymy drewniane przeszkody i zabijamy 30 łuczników ostrzeliwujących mury Ker Paravel. Pierwszą piętnastkę znajdujemy po prawej, zaś drugą po lewej stronie planszy. Wracamy na Dziedziniec.
Punkt widokowy przy plaży
Wychodzimy po schodach w prawej części głównego placu. Wybieramy Zuchona i przeciskamy się przez mały otwór koło kraty. Pociągamy dźwignię i otwieramy przejście.
Zabijamy nacierających wrogów. Kolejną skrzynkę ze skarbem znajdziemy za witrażem z kolorowego szkła. Minotaurem podnosimy znajdującą się w centralnej części planszy skrzynkę z drewnem.
Zawieszamy skrzynkę na haku przy kolejnym zakratowanym przejściu i uruchamiamy mechanizm. Wychodzimy na plażę. Zabijamy 30 przeciwników, próbując oczyścić gryfonowi miejsce do lądowania.
Naszym kolejnym celem jest przywódca wojsk wroga. Zanim zaczniemy z nim walczyć upewniamy się, czy mamy w zanadrzu wystarczający zapas energii. By go pokonać, musimy go czterokrotnie uderzyć próbując jednocześnie uniknąć bardzo mocnych uderzeń kontrujących. Na planszy znajdziemy także dwie skrzynki ze skarbami. Pierwszą znajdziemy na końcu balkonu.
Drugą zaś znajdziemy po prawej stronie planszy w zielonym zaułku. Wskakujemy na gryfona i przenosimy się na mury.
Tam do rąk dostajemy balistę. Celujemy w pierwszy ze statków - by go zatopić, musimy trafić w niego dwukrotnie. Naciskając naprzemiennie klawisze A i D przeładowujemy pociski.
Ponownie trafiamy na obszar walki. Zabijamy pięciu łuczników zaznaczonych czerwoną kropką. Eliminujemy kolejnego przywódcę sił wroga. Zabijamy 30 żołnierzy i wskakujemy na grzbiet gryfona. Wracamy na mury.
Niszczymy pozostałe dwa statki zwracając uwagę na ataki przeciwników. Z tyłu planszy znajdujemy kolejną skrzynię ze skarbem. Wracamy na dziedziniec.