Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

NHL 2004 - poradnik do gry

NHL 2004 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Główny ekran gry - Ustawianie formacji | NHL 2004 poradnik NHL 2004

Ostatnia aktualizacja: 18 października 2019

USTAWIANIE FORMACJI

Formacje do gry w osłabieniu (PK) wybieramy dokładnie na tej samej zasadzie, tyle, że średnia ustalona będzie na podstawie innych atrybutów - w arkuszu kolumna SH. Tym razem będą to atrybuty niezbędne przy grze obronnej, czyli:

 

Overall, Speed, Agility, Endurance, Acceleration, Balance, Puck Control, Checking, Toughness - 9 atrybutów.

Na koniec, gdy już ustawimy linie napastników i formacje obrońców wstawiamy bramkarza. Zasada - zawsze tego, który ma wyższy atrybut Overall. W przypadku golejarzy ta zasada wystarcza.

Ostatecznie formacje z naszego przykładu, czyli Detroit Red Wings wyglądają następująco (w nawiasach zawodnicy proponowani przez komputer - opcja BEST LINES):

I formacja ataku:

LW - Shanahan (bez zmian) C - Yzerman (bez zmian) RW - Hull (bez zmian)

I para obrońców:

LD - Lidstrom (bez zmian) RD - Hatcher (bez zmian)

II formacja ataku:

LW - Whitney (był Maltby) C - Datsyuk (bez zmian) RW - Maltby (był McCarty)

II para obrońców:

LD - Schneider (był Chelios) RD - Chelios (był Schneider)

III formacja ataku:

LW - Zetterberg (był Whitney) C - Draper (bez zmian) RW - McCarty (był Mowers)

III para obrońców:

LD - Fisher (bez zmian) RD - Dandenault (był Woolley)

IV formacja ataku:

LW - Holmstrom (bez zmian) C - Devereaux (był Zetterberg) RW - Mowers (za Devereaux)

I formacja Power Play:

Linia ataku: LW - Shanahan (był Maltby) C - Yzerman (bez zmian) RW - Hull (bez zmian)

Linia obrony: LD - Lidstrom (bez zmian) RD - Hatcher (bez zmian)

II formacja Power Play:

Linia ataku: LW - Whitney (bez zmian) C - Datsyuk (był Shanahan) RW - Maltby (był McCarty)

Linia obrony: LD - Schneider (był Chelios) RD - Chelios (był Schneider)

I formacja Penalty Killing:

Linia ataku: LW - Shanahan (był Maltby) RW - Yzerman (był Draper)

Linia obrony: LD - Lidstrom (był Fisher) RD - Chelios (był Lidstrom)

II formacja Penalty Killing:

Linia ataku: LW - Whitney (był Yzerman) RW - Hull (był Devereaux)

Linia obrony: LD - Hatcher (bez zmian) RD - Schneider (był Chelios)

Czy te wszystkie zabiegi cokolwiek przyniosły? Sprawdźmy. Przed rozpoczęciem spotkania znów ukazuje nam się ekran:

SCORING: było 83 jest 83 - Główny ekran gry - Ustawianie formacji | NHL 2004 - NHL 2004 - poradnik do gry

SCORING: było 83 jest 83

DEFENSE: było 87 jest 87

CHECKING: było 83 jest 83

POWERPLAY: było 86 jest 87

GOALTENDING: było 91 jest 91

OVERALL: było 86 jest 86

Uzyskaliśmy 1 punkt więcej w kategorii Powerplay. Niby niewiele, ale zawsze to jednak czysty zysk, nie na ogólnie w NHL 2004 panującej zasadzie "coś za coś". Poza tym Detroit Red Wings to bardzo silna i równa drużyna. Ciężko tu uzyskać duże wzrosty. W słabszych nieco drużynach można pracując nad formacjami uzyskać czasem 5 do 7 punktów. No i miejmy na uwadze, że dysponujemy pełnym składem. Gdy zaczną się kontuzje umiejętności optymalnego ustawiania formacji nie będzie można przecenić.

Na koniec jeszcze dwie uwagi. Pierwsza - morale. Zawsze starajmy się ustawić w wyższych formacjach zawodników z wyższym morale (do sprawdzenia w COACH'S ROOM / Manage Rosters - w postaci kolorowego koła po prawej stronie wizerunku gracza). Chyba, że różnica umiejętności (omawiana średnia arytmetyczna atrybutów) zamienianych miejscami zawodników jest zbyt duża.

Druga uwaga - patrzmy na tzw. hot i cold streak! (do sprawdzenia w COACH'S ROOM / Team Reports - nazwiska w części Hot and Cold). Zawodnicy z hot streak to gracze, którzy będą bardzo mocno angażować się w grę. I często są zdecydowanie skuteczniejsi niż zawodnicy bez tego dodatkowego atrybutu. Dobrze więc ustawiać w wyższych formacjach zawodników z hot streak. Chyba, że podobnie jak w przypadku morale, różnica umiejętności jest zbyt duża.

Uwaga: w obu przypadkach pamiętajmy o minimalnym czasie jaki musi przebywać zawodnik na lodzie, by jego morale nie uległo zmniejszeniu! (patrz 4 zasada budowania składu opisana przy Fantasy Draft).

Drużyna wzmocniona, składy ustawione... czas na zajęcia z taktyki.