Główny ekran gry - Ustawianie formacji | NHL 2004 poradnik NHL 2004
Ostatnia aktualizacja: 18 października 2019
USTAWIANIE FORMACJI
Formacje do gry w osłabieniu (PK) wybieramy dokładnie na tej samej zasadzie, tyle, że średnia ustalona będzie na podstawie innych atrybutów - w arkuszu kolumna SH. Tym razem będą to atrybuty niezbędne przy grze obronnej, czyli:
Overall, Speed, Agility, Endurance, Acceleration, Balance, Puck Control, Checking, Toughness - 9 atrybutów. |
Na koniec, gdy już ustawimy linie napastników i formacje obrońców wstawiamy bramkarza. Zasada - zawsze tego, który ma wyższy atrybut Overall. W przypadku golejarzy ta zasada wystarcza.
Ostatecznie formacje z naszego przykładu, czyli Detroit Red Wings wyglądają następująco (w nawiasach zawodnicy proponowani przez komputer - opcja BEST LINES):
I formacja ataku:
LW - Shanahan (bez zmian) C - Yzerman (bez zmian) RW - Hull (bez zmian)
I para obrońców:
LD - Lidstrom (bez zmian) RD - Hatcher (bez zmian)
II formacja ataku:
LW - Whitney (był Maltby) C - Datsyuk (bez zmian) RW - Maltby (był McCarty)
II para obrońców:
LD - Schneider (był Chelios) RD - Chelios (był Schneider)
III formacja ataku:
LW - Zetterberg (był Whitney) C - Draper (bez zmian) RW - McCarty (był Mowers)
III para obrońców:
LD - Fisher (bez zmian) RD - Dandenault (był Woolley)
IV formacja ataku:
LW - Holmstrom (bez zmian) C - Devereaux (był Zetterberg) RW - Mowers (za Devereaux)
I formacja Power Play:
Linia ataku: LW - Shanahan (był Maltby) C - Yzerman (bez zmian) RW - Hull (bez zmian)
Linia obrony: LD - Lidstrom (bez zmian) RD - Hatcher (bez zmian)
II formacja Power Play:
Linia ataku: LW - Whitney (bez zmian) C - Datsyuk (był Shanahan) RW - Maltby (był McCarty)
Linia obrony: LD - Schneider (był Chelios) RD - Chelios (był Schneider)
I formacja Penalty Killing:
Linia ataku: LW - Shanahan (był Maltby) RW - Yzerman (był Draper)
Linia obrony: LD - Lidstrom (był Fisher) RD - Chelios (był Lidstrom)
II formacja Penalty Killing:
Linia ataku: LW - Whitney (był Yzerman) RW - Hull (był Devereaux)
Linia obrony: LD - Hatcher (bez zmian) RD - Schneider (był Chelios)
Czy te wszystkie zabiegi cokolwiek przyniosły? Sprawdźmy. Przed rozpoczęciem spotkania znów ukazuje nam się ekran:
SCORING: było 83 jest 83
DEFENSE: było 87 jest 87
CHECKING: było 83 jest 83
POWERPLAY: było 86 jest 87
GOALTENDING: było 91 jest 91
OVERALL: było 86 jest 86
Uzyskaliśmy 1 punkt więcej w kategorii Powerplay. Niby niewiele, ale zawsze to jednak czysty zysk, nie na ogólnie w NHL 2004 panującej zasadzie "coś za coś". Poza tym Detroit Red Wings to bardzo silna i równa drużyna. Ciężko tu uzyskać duże wzrosty. W słabszych nieco drużynach można pracując nad formacjami uzyskać czasem 5 do 7 punktów. No i miejmy na uwadze, że dysponujemy pełnym składem. Gdy zaczną się kontuzje umiejętności optymalnego ustawiania formacji nie będzie można przecenić.
Na koniec jeszcze dwie uwagi. Pierwsza - morale. Zawsze starajmy się ustawić w wyższych formacjach zawodników z wyższym morale (do sprawdzenia w COACH'S ROOM / Manage Rosters - w postaci kolorowego koła po prawej stronie wizerunku gracza). Chyba, że różnica umiejętności (omawiana średnia arytmetyczna atrybutów) zamienianych miejscami zawodników jest zbyt duża.
Druga uwaga - patrzmy na tzw. hot i cold streak! (do sprawdzenia w COACH'S ROOM / Team Reports - nazwiska w części Hot and Cold). Zawodnicy z hot streak to gracze, którzy będą bardzo mocno angażować się w grę. I często są zdecydowanie skuteczniejsi niż zawodnicy bez tego dodatkowego atrybutu. Dobrze więc ustawiać w wyższych formacjach zawodników z hot streak. Chyba, że podobnie jak w przypadku morale, różnica umiejętności jest zbyt duża.
Uwaga: w obu przypadkach pamiętajmy o minimalnym czasie jaki musi przebywać zawodnik na lodzie, by jego morale nie uległo zmniejszeniu! (patrz 4 zasada budowania składu opisana przy Fantasy Draft).
Drużyna wzmocniona, składy ustawione... czas na zajęcia z taktyki.