Finanse | NHL 2004 poradnik NHL 2004
Ostatnia aktualizacja: 18 października 2019
Finanse
Przed rozegraniem meczu proponuje jeszcze wizytę u finansistów. W końcu kasa to ważny element rządzenia zespołem. Przechodzimy do 'YOUR' OFFICE / Finances. Ukaże się nam taki oto obrazek:
Tabelka, którą widzimy ukazuje wpływy (REVENUE) oraz wydatki (EXPENSES) drużyny. Po stronie wydatków mamy:
Player Salaries - płace zawodników, zależne od wartości kontraktów jakie podpisaliśmy z naszymi zawodnikami.
Staff - koszty utrzymania personelu (będą wzrastały w miarę wzrostu umiejętności personelu w Skills and Upgrades / STAFF)
Facilities - koszty utrzymania wyposażenia (będą wzrastały w miarę wzrostu ilości wyposażenia w Skills and Upgrades / FACILITIES).
Operations - koszty związane z ogólnym prowadzeniem zespołu.
Po stronie wpływów widzimy:
Next Game Attendance - ilość kibiców na najbliższym rozegranym przez nas meczu (pod spodem dotychczasowa średnia ilość widzów na spotkaniach). Po prawej stronie ukazana jest wartość przychodów z biletów wyrażona jako iloczyn jednostkowej ceny biletu oraz ilości widzów.
TV Revenue - przychody z transmisji telewizyjnych
Concessions - wartość przychodów przeróżnych firmowanych przez drużynę gadżetów sprzedawanych na meczu (wartość proporcjonalna do ilości widzów na meczu).
W tym miejscu mamy możliwość swobodnego ustalenia ceny biletów na mecz sezonu zasadniczego oraz fazy playoff. Korzystając z pola do wpisywania oraz polecenia SET PRICES możemy kształtować wartość przychodów w skali sezonu. Relacja jest prosta (znana zasada popytu i podaży):
Niższa cena -->więcej kibiców
Wyższa cena -->mniej kibiców
Pamiętając, że więcej kibiców to więcej sprzedanych gadżetów oraz większa ilość sprzedanych biletów (ale za mniejszą cenę) należy maksymalizować łączny przychód. Popatrzmy na to, co się wydarzy z łączą wartością przychodu przy różnych cenach:
Cena biletu | Ilość widzów | Przychód za bilety | Przychód z transmisji | Gadżety | Łączny przychód |
67 | 17.249 | 47,4 | 25,0 | 10,6 | 83,0 |
68 | 17.049 | 47,5 | 25,0 | 10,5 | 83,0 |
69 | 16.848 | 47,7 | 25,0 | 10,4 | 83,1 |
70 | 16.648 | 47,8 | 25,0 | 10,2 | 83,0 |
71 | 16.447 | 47,9 | 25,0 | 10,1 | 83,0 |
72 | 16.246 | 48,0 | 25,0 | 10,0 | 83,0 |
73 | 16.046 | 48,0 | 25,0 | 9,9 | 82,9 |
Metodą prób i błędów wybieramy tę cenę, która daje nam największy łączny przychód. Można w tym celu posłużyć się także kalkulatorem finansowym, który jest do dyspozycji w dole ekranu. Jeżeli łączna wartość jest identyczna dla kilku poziomów cen, wybieramy tę, która gwarantuje większą liczbę widzów. W związku z faktem, że ilość kibiców oraz akceptowalny poziom cen i wielkość spadku oglądających na skutek podwyżki (elastyczność popytu) jest zależna od wyników drużyny proponuję często zaglądać w to miejsce i zmieniać poziom cen. Może się opłacić. To tyle z przygotowań. Teraz już naprawdę gramy.