Główny ekran gry - Options | NHL 2004 poradnik NHL 2004
Ostatnia aktualizacja: 18 października 2019
OPTIONS
Zaczniemy nietypowo - od ustawienia sobie kolejnej porcji opcji gry. Mają one niebagatelny wpływ na przebieg rozgrywki i dlatego warto poświęcić kilka minut na ich optymalizacje. W górnej, niebieskiej listwie znajdują się trzy kategorie:
GAME MODES: tego nie ruszamy. Zdecydowaliśmy się na grę w trybie 'Dynasty' tu możemy zamiar zmienić i zagrać w innych trybach oferowanych przez NHL 2004 tj. PLAY NOW, SEASON, INTERNATIONAL, PLAYOFFS lub ONLINE MODE.
MY NHL: Wspomniałem, że grając w NHL 2004 mamy możliwość prowadzenia drużyny przez siebie utworzonej lub wprowadzenia stworzonego przez siebie gracza. Tutaj możemy tworzyć ekipę (MY CUSTOM TEAMS) i zawodnika (CREATE PLAYER).
OPTIONS: ustawienia gry. Te interesują nas najbardziej. Zajmiemy się AI i CONFIG CONTROLLER.
AI - W NHL 2004 mamy do dyspozycji 4 poziomy trudności (Bigginer, Easy, Medium, Difficult). Domyślne ustawienia AI dla każdego z tych poziomów są różne. Zmieniając je potem ręcznie w dużym stopniu modyfikujemy wybrany wcześniej poziom w zasadzie tworząc zupełnie nowy. Będący mieszanką przeróżnych utrudnień i ułatwień. Rozegrawszy kilkadziesiąt lub kilkaset spotkań obserwujemy jak prezentuje się rozgrywka i na bieżąco modyfikujemy odpowiednie parametry w zależności od naszych oczekiwań. Poniżej przedstawiam propozycję ustawień AI, które zdaniem moim i wielu graczy (do wynik konsultacji kilkunastu osób) najbardziej upodabnia rozgrywkę i zdarzenia na lodzie (ilość bramek, wyniki, ilość strzałów, ilość kar itd.) do rzeczywistego NHL. Przypominam: to nadal będą ustawienia, które należy traktować jako poziom Difficult.
BASIC
Game Speed (Prędkość gry) - 3 (uwaga: ja osobiście gram na 0, ale większość graczy optuje za 3, wiec proponuję prędkość gry ustawić wg własnych upodobań w przedziale 0 - 3) Puck Control (Kontrola krążka) - 2 Fatigue (Męczenie się zawodników) - 4 Injuries (Prawdopodobeiństwo i intensywnośc kontuzji) - 3 Fighting Difficulty (stopień trudności bójek) - 3 (uwaga: wielu graczy ma początkowo trudności z wygraniem bójki przy ustawieniu trudności 3, dlatego w razie kłopotu można zmniejszyć sobie ten parametr na 1, by potem stopniowo utrudniać sobie walki) Shot Accuracy (precyzja strzału) - 2 Shot Power (siła strzału) - 3 |
SKATING
Speed Burst (przyspieszenie zawodników, długość trwania) - 2 Fatigue Recovery (odzyskiwanie sił przez zawodników, prędkość odpoczynku) - 1 Player Acceleration (wartość przyspieszenia zawodników) - 3 |
CHECKING
Hitting Power (siła ataku ciałem, tzw. hitsa) - 4 Hitting Difficulty (trudność wykonania skutecznego ataku ciałem) - 3 Bruise Control (atak specjalny, za moment szerzej o tym elemencie) - 4 Aggression (poziom agresji, mający wpływ na niedozwolone ataki i bójki) - 6 Stick Check Effectiveness (skuteczność zatrzymywania kijem) - 5 |
PASS/SHOOT (częstotliwość, skuteczność i prędkość poszczególnych rodzajów podań)
Pass Assist - 3 Pass Speed - 3 Saucer Pass Speed - 4 Pass Interceptions - 4 AI Pass Frequency - 5 Dump Speed - 3 Dump Height - 5 Soft Dump Speed - 3 Soft Dump Height - 4 AI Dump Puck Frequency - 5 |
PHYSICS (parametry krążka, szyb i tafli)
Puck Elasticity - 3 Puck Friction - 3 Glass Breaking - 5 (to można zmniejszyć jeżeli kogoś denerwuje pleksa pękająca 2 razy w każdej tercji) Puck Gravity - 3 |
DEFENCE
Shot Blocking (częstotliwość, ilość blokowanych strzałów) - 3 Hook Effectiveness (skuteczność zatrzymywania hakiem) - 2 |
W sytuacji, gdy zechcemy powrócić do ustawień domyślnych dla wybranego przez nas poziomu trudności korzystamy z opcji DEFAULT u dołu ekranu i wszystko wraca do pozycji pierwotnych.
Druga grupa ustawień CONFIG CONTROLLER. Wiadomym jest, że konfiguracje klawiszy każdy robi w zależności od swoich upodobań i przyzwyczajeń. Dlatego opisu najlepiej dostosowanych do gry klawiszy nie podam, szczególnie, że bogactwo funkcji i związana z tym ilość klawiszy to pomysł dedykowany grającym padem. Osobiście definiuje prawą stronę klawiatury, wielu jednak graczy ustawia klawisze literowe z lewej strony. Nie ma to znaczenia, ważne, że orientujemy się co gdzie leży. W sytuacji, gdy nie mamy przyzwyczajeń proponuję pozostawić klawisze zdefiniowane fabrycznie, drukując je sobie, by wiedzieć co gdzie leży. Po jakimś czasie odruchy się utrwalą.
Rzecz o której chciałem w tym miejscu wspomnieć to tzw. Brusie Control. Jest to nic innego jak potężny hit, przewracający zawodnika drużyny przeciwnej i często mogący powodować kontuzje. Bruise Control uaktywnia się klawiszem Charge up Hit, domyślnie ustawionym jako H. Jak się to robi:
- Jedziemy bez krążka, najlepiej zawodnikiem mającym wysoki atrybut Check, jakimś silnym obrońcą, takim jak np. Hatcher
- Kierując się w stronę zawodnika, którego chcemy przewrócić naciskamy klawisz H i trzymamy go wciśniętego. Nie za długo, tak 2 - 3 sekundy. Pole pod naszym graczem zmieni kolor na żółty.
- W tym momencie powinniśmy znajdować się w bezpośredniej bliskości przeciwnika. Trzymając nadal wciśnięty klawisz H przyciskamy Body Check, fabrycznie klawisz [Ctrl].
- Jeżeli uda nam się skutecznie trafić, przeciwnik pofrunie sobie z metr w powietrzu i może się już nie podnieść. Powiem, że sztuka wcale nie jest taka łatwa, szczególnie grając klawiaturą. Ale raz, dwa razy na mecz udaje się.
Tym sposobem mamy za sobą wszystkie ustawienia. Możemy rozpocząć menedżerowanie.