Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

NHL 2004 - poradnik do gry

NHL 2004 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Poradnik do gry - Dynasty Mode - Opcje Rules | NHL 2004 poradnik NHL 2004

Ostatnia aktualizacja: 18 października 2019

OPCJE RULES

Penalties (kary) - Poradnik do gry - Dynasty Mode - Opcje Rules | NHL 2004 - NHL 2004 - poradnik do gry

Penalties (kary). Częstotliwość kar odgwizdywanych w meczu, czyli innymi słowy surowość sędziowania. Ustawienie zależne od naszych preferencji: czy lubimy często grac w przewadze/osłabieniu, czy mniej. Istotnym jest, że NHL 2004 charakteryzuje się tym, iż drużyna kierowana przez gracza zwykle ma jedną z najwyższych (jeżeli nie najwyższą) w lidze skuteczność gry w przewadze (Power Play) oraz jest najsłabsza w grze w osłabieniu (Penality Killing). Wniosek jest więc taki, że w zasadzie efekt zmian w poziomie Penalities zawsze się zneutralizuje (więcej gier w przewadze - więcej strzelimy, ale jednocześnie więcej gier w osłabieniu - więcej stracimy). Proponuje więc rozstrzygnąć indywidualnie, czy wolimy rozgrywkę w składach równych (i taktyki w związku z tym stosowane) czy nie. Dla realizmu gry w odniesieniu do NHL poziom 2 Penalties wydaje się optymalny.

Injuries (kontuzje graczy). ON włączone, OFF wyłączone. W trybie Dynastii parametr stały ON. Uwaga: praktyka wielu graczy wskazuje, że w NHL 2004 niezmiernie rzadko przytrafiają się zawodnikom kontuzje lub choroby podczas 'ręcznego' rozgrywania meczu. Natomiast z bardzo dużym prawdopodobieństwem stanie się inaczej podczas symulowania spotkań. Często po kilku kolejno symulowanych meczach brakuje zawodników do gry w podstawowej dwudziestce. Szczególnie przy krótkiej ławce (waiver).

Dlatego w sytuacji, gdy nie chcemy rozgrywać wszystkich spotkań samodzielnie zalecam dokładne sprawdzanie po każdym spotkaniu, jaka jest kondycja naszych graczy.

Offsides (spalone na linii niebieskiej). ON włączone, OFF wyłączone.

Icing (niedozwolone uwolnienia). ON włączone, OFF wyłączone.

2 Line Pass (podania przez dwie linie, czyli spalone na linii czerwonej). ON włączone, OFF wyłączone.

Wszystkie trzy zasady są w rzeczywistej lidze NHL obowiązujące, zatem chcąc uczynić rozgrywkę bardziej zbliżoną do realizmu, wszystkie opcje pozostawiamy włączone.

OT Loss (porażka w dogrywce). W sezonie zasadniczym NHL obowiązuje przepis, iż przy remisie w regularnym czasie gry zarządza się 5 minutową dogrywkę (Over Time), a drużyny bez względu na wynik po dogrywce otrzymują zawsze minimum 1 punkt (ewentualny zwycięzca dogrywki dostaje 2 punkty, przegrany ma i tak zagwarantowany ten 1). Tę zasadę możemy utrzymać wybierając opcje One Point (1 punkt za porażkę w dogrywce przyznawany przegrywającemu) lub zmienić na No Points (przegrywający nie otrzymuje punktu).

Tie Break . Od kilku sezonów w NHL stosuje się przepis, iż w przypadku remisu po trzech tercjach spotkania rozgrywana jest jedna 5 minutowa dogrywka przeprowadzana w składach 4 na 4 zawodników. Obowiązuje zasada tzw. "nagłej śmierci" lub "złotej bramki", czyli strzelenie gola automatycznie kończy spotkanie. Z tego powodu domyślnie wybraną opcją będzie właśnie Single OT (4 on 4). Inne dostępne warianty rozgrywania dogrywek są następujące:

  • Continuous OT: dogrywki rozgrywamy do uzyskania rozstrzygnięcia, czyli zwycięzca zawsze musi być wyłoniony (system analogiczny do przyjętego w Playoff, w sezonie zasadniczym dopuszczalne są remisy).
  • Shootout: rzuty karne decydują o rozstrzygnięciu (do pierwszego obronionego rzutu karnego).
  • OT and shootout: dogrywka i rzuty karne.
  • Single OT (4 on 4): jedna dogrywka w składach 4 zawodników na 4 (obowiązuje zasada "nagłej śmierci").
  • Single OT (5 on 5): jedna dogrywka w składach 5 zawodników na 5 (obowiązuje zasada "nagłej śmierci").

Chcąc zachować grę zgodną z zasadami przyjętymi w NHL decydujemy się na wariant Single OT (4 on 4).

Minor Penalty (kara indywidualna). Wybieramy sposób zakończenia odbywania kary indywidualnej nałożonej na zawodnika. Ends on Goal - kara kończy się w momencie zdobycia bramki przez przeciwnika. To zasada obowiązująca w NHL i tak proponuję pozostawić. Istnieje jednak możliwość ustawienia sobie wariantu, w którym bez względu na zdarzenia na lodzie (utrata bramki przez własny zespół podczas gry w osłabieniu) zawodnik odbywa karę w pełnym wymiarze. Służy do tego opcja Full Length (pełna długość).

Hero Rating . Najlepsi gracze w lidze posiadają tzw. hero rating, czyli zdolność do skuteczniejszej gry (celniej strzelają, trudniej odebrać im krążek, trudniej ich przewrócić, są szybsi, wolniej się męczą itp.). Taka cecha ujawnia się pod koniec spotkania w sezonie zasadniczym (ostatnie 10 minut czasu gry) oraz podczas trwania całego meczu w fazie Playoff. Poznać ten fakt możemy po żółtej gwiazdce, która pokazuje się obok zawodnika. Wspomniane zdolności możemy uruchomić (ON) lub wyłączyć (OFF).

Uwaga: dotyczyć to będzie wszystkich dobrych graczy, zarówno naszej drużyny jak i zawodników drużyn przeciwnych. W sumie więc my posiadać będziemy skuteczniejszych hokeistów, ale i przeciwnik dysponował będzie lepszym potencjałem. Praktyka wskazuje, że grający w NHL 2004 mimo wszystko chwalą sobie Hero Rating (dodaje to mimo wszystko dramatyzmu w spotkaniach i powoduje, że warto grać do samego końca) i zwykle opcja pozostaje na ON.

Zakończyliśmy definiowanie ogólnych zasad gry, przechodzimy zatem do kolejnego okna, będzie nim wybór Generalnego Managera klubu.