Główny ekran gry - Poziom drużyny | NHL 2004 poradnik NHL 2004
Ostatnia aktualizacja: 18 października 2019
POZIOM DRUŻYNY
W samym dole menu z Coach's Room znajduje się opcja Progress Raports. Służy ona do zapoznawania się z poziomem wytrenowania drużyny oraz aktualnym stanem atrybutów poszczególnych graczy. Proszę popatrzeć na obrazek:
Zawodnicy z pola (napastnicy oraz obrońcy) charakteryzowani są 15 atrybutami, oznaczającymi ich wszelkie umiejętności hokejowe. Należą do nich:
Overall - Ogólna wartość zawodnika. To na podstawie tego atrybutu komputer buduje formacje BEST LINES, a my ustalamy minimalny niezbędny czas przebywania zawodnika na lodzie.
Speed - Szybkość. Czym więcej, tym większa prędkość poruszania się na lodzie.
Agility - Zwinność, zwrotność, ruchliwość. Czym więcej, tym trudniej zawodnika przewrócić lub odebrać mu krążek.
Endurance - Wytrzymałość. Czym więcej, tym zawodnik wolniej się męczy i szybciej wypoczywa.
Passing - Umiejętność dokładnego odegrania krążka do partnera. Czym więcej tym podanie celniejsze, a prawdopodobieństwo przechwycenia krążka przez przeciwnika mniejsze.
Potential - To cecha określająca jak szybko i z jakim skutkiem (o ile) zawodnikowi będą wzrastać atrybuty. Zawodnicy doświadczeni o wysokiej sumie atrybutów będą ten parametr mieli mniejszy, niż młodzi obiecujący gracze.
Uwaga ważne! Kupując graczy młodych, z których chcemy mieć w przyszłości pożytek zawsze patrzymy, czy mają odpowiednio wysoki atrybut Potential! Oddając gracza, także miejmy to na względzie.
Hero Rating - Atrybut określający zdolność zawodnika do gry z większą skutecznością. Mówiliśmy przy okazji ustawiania opcji "Hero Ratings", że pod koniec meczu w sezonie zasadniczym (ostatnie 10 minut czasu gry) oraz podczas trwania całego meczu w fazie Playoff ujawnia się ta cecha. Poznać ten fakt możemy po żółtej gwiazdce, która pokazuje się obok zawodnika, a gracze z tzw. hero lines celniej strzelają, trudniej odebrać im krążek, trudniej ich przewrócić, są szybsi, wolniej się męczą itp.).
Acceleration - Przyspieszenie. Zdolność widoczna przy korzystaniu z klawisza przyspieszenia "Speed burst". Zawodnik z większą wartością atrybutu będzie osiągał lepsze efekty przy nagłym przyspieszeniu podczas gry.
Balance - Umiejętność jazdy na łyżwach i zdolności do utrzymywania równowagi.
Shot Power - Siła strzału.
Shot Accuracy - Celność strzału.
Deking Ability - Umiejętność wykonywania zwodów.
Puck Control - Umiejętność kontrolowania prowadzonego przez zawodnika krążka.
Checking - Umiejętność powstrzymywania przeciwnika (przytrzymywania przy bandzie, powalania, wykolejania itd.)
Toughness - Ogólna twardość zawodnika, odporność na powalanie podczas gry oraz odporność na ewentualne kontuzje.
W czerwonej ramce znajduje się to, po co głównie przyszliśmy w tym momencie do pomieszczeń trenerów. Wspominałem na początku poradnika, kiedy dokonywaliśmy wyboru zespołu, że atrybuty zawodników są zmienne i zależne od drużyny, w której grają. Na początku drużyny nie są rozwinięte, mają słabą bazę i kiepski personel, dlatego atrybuty każdego z graczy są dużo mniejsze. Proszę popatrzeć: Ovarall -10, Speed - 6, Agility -12 itd. Toż to sprowadza naszą ekipę do poziomu najwyżej ligi niemieckiej! Trzeba temu zaradzić, proponuję spisać wartość wszystkich modyfikatorów, oddzielnie dla atrybutów w meczu rozgrywanym na wyjeździe (STATISTICS: Away) i we własnej hali (STATISTICS: Home). W zespole Detroit Red Wings, wygląda to następująco:
Home | Away | |
Overall | - 5 | - 10 |
Speed | - 1 | - 6 |
Agility | - 7 | - 12 |
Endurance | - 5 | - 10 |
Hero Rating | - 1 | - 6 |
Passing | - 1 | - 6 |
Aggressiveness | - 1 | - 6 |
Acceleration | - 7 | - 12 |
Balance | - 7 | - 12 |
Shot Power | - 1 | - 6 |
Shot Accuracy | - 7 | - 12 |
Deking Ability | - 1 | - 6 |
Puck Control | - 1 | - 6 |
Faceoffs | - 1 | - 6 |
Checking | - 5 | - 10 |
Toughness | - 5 | - 10 |
Żółtym tłem oznaczono te modyfikatory, które najsilniej obniżają na atrybuty zawodników, a zatem w największym stopniu osłabiają naszą drużynę. Postaramy się je poprawić. Wracamy do 'YOUR' OFFICE, tym razem jednak do Skills and Upgrades.