NHL 2004 - poradnik do gry
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Dynasty Mode - Definiowanie ustawień generalnych
Decyzja o wyborze trybu gry "Dynasty" to natychmiastowe przejście do pierwszego panelu z ustawieniami generalnymi.
Panel zawiera zakładki SETUP oraz RULES (podstawowe zasady). Mimo, iż nie ma tu zawartych szczególnie niezrozumiałych opcji na chwilę zatrzymamy się w tym panelu.
ZAKŁADKA SETUP
Dynasty Name . Wiadomo, podajemy przyjazną sobie nazwę dynastii, którą będziemy tworzyć. Dla odróżnienia od wszystkich innych, które dotąd w naszej grze powstały lub powstaną dopiero w przyszłości.
Skill Level (poziom trudności). Do dyspozycji mamy w kolejności wzrastającego stopnia trudności poziom Bigginer, Easy, Medium, Difficult.
Uwaga: poradnik opracowany jest dla poziomu Difficult. Są tu jednak proponowane rozwiązania "zgodne w dół", czyli stosowanie ich dla poziomów łatwiejszych sprawdzi się w stopniu co najmniej takim samym jak dla najtrudniejszego.
Period Length (długość trwania tercji). Szalenie istotny parametr (szerzej o wpływie długości tercji na wynik spotkania w dalszej części poradnika). Od kilku edycji serii NHL zegar meczowy podczas gry wskazuje aktualny czas gry w przedziale malejącym od 20 do 0 (czyli zgodnie z rzeczywistym zwyczajem ligi). Jednak w czasie rzeczywistym tercja nie musi trwać 20 minut. Możemy ją pozostawić na takim poziomie lub dowolnie skrócić. W takim wypadku meczowe minuty będą biegły odpowiednio szybciej (z pewnymi wyjątkami, które opisane będą w dalszych rozdziałach poradnika). Praktyka wskazuje, że gracze ustawiają te długości bardzo różnie, w zależności od własnych upodobań. Z obserwacji Jednak najczęściej są to długości 10 minut lub 7 minut. Te właśnie wielkości wydają się w efekcie dawać rozstrzygnięcia spotkań na poziomie najbardziej zbliżonym do rzeczywistych spotkań NHL.
Starting Roster (początkowy skład drużyn). W zależności od naszego wyboru możemy rozpocząć sezon zasadniczy:
- Ze składem Default (domyślny skład). Jest to rzeczywisty skład drużyn ligi NHL, ostatni znany twórcom przed wydaniem gry. Są oczywiście różnice w stosunku do tego w jakich barwach wystąpili poszczególni gracze w początku sezonu, ale kluczowi zawodnicy dla każdej z ekip są w składach umieszczeni.
- Ze składem Current (aktualny). Jest to skład Default uwzględniający obejmujący także dołączonych do składu zawodników stworzonych przez nas (wielu graczy siebie samego tworzy i dokłada do składu).
- Ze składem ustalonym w tzw. Fantasy Draft. Wrócimy jeszcze do tego i opowiem trochę szerzej o tym sposobie ustalania składów.
Season Lenght (długość trwania sezonu). W trybie 'Dynasty' jest to wielkość stała - 82 spotkania, bo tyle wynosi rzeczywista długość sezonu zasadniczego w lidze NHL. W przypadku, gdy zdecydujemy się na grę w trybie "Season" będziemy mieli możliwość zmiany długości sezonu zasadniczego. Do wyboru będą cykle: Long (82 spotkania), Medium (58 spotkań), Short (29 spotkań).
Referee Type (typ sędziowania). W trybie 'Dynasty' opcja stała (NHL). Jak wiadomo zasady i przepisy gry w hokeja różne są w NHL w stosunku do hokeja światowego. Sprawa dotyczy choćby tzw. odłożonego spalonego lub niedozwolonego uwolnienia (objaśnienie podstawowych pojęć hokejowych na końcu poradnika), które w NHL gwizdane jest w momencie dotknięcia krążka przez zawodnika, gdy w innych krajach odgwizdane jest już w momencie przejścia krążka przez linie bramkową. Typ sędziowania pozwala na stosowanie w czasie naszej gry zasad jednych lub drugich - do wyboru NHL lub International. Uwaga: opcja Auto spowoduje automatyczne dostosowanie typu sędziowania w zależności od wybranej później ligi (odpowiednio NHL lub europejska).
Arena Type (rodzaj lodowiska). W trybie 'Dynasty' opcja stała (NHL). Generalnie rzecz tyczy wymiarów lodu. Lodowiska w lidze NHL są mniejsze niż choćby w Europie. Tutaj mamy możliwość ustawienia wariantu NHL / International / Auto, analogicznie jak w przypadku Referee Type.
CPU Trading (wymiany zawodników dokonywane przez komputer). ON - dopuszczalne (z udziałem naszych zawodników, po akceptacji oczywiście), OFF - wyłączone, nie spodziewajmy się więc propozycji wymiany graczy oferowanych przez inne drużyny w trakcie trwania rozgrywek ligi.
Playoff Rounds (rundy playoff). Zasada w lidze NHL jest jedna: obowiązuje system best of seven, czyli gra do czterech zwycięstw w serii w każdej rundzie. Możemy jednak wprowadzić modyfikacje i zdecydować się na:
- 1 game - jeden mecz w każdej rundzie
- best of 3 - do 2 zwycięstw, maksymalnie 3 mecze w każdej rundzie
- best of 5 - do 3 zwycięstw, maksymalnie 5 spotkań w każdej rundzie
- best of 7 - do 4 zwycięstw, maksymalnie 7 spotkań w każdej rundzie
All-Star Game Format (sposób rozgrywania meczu gwiazd). W lidze NHL począwszy od sezonu 1997 - 1998 zmieniono formułę rozgrywania meczu gwiazd. Wcześniejsze pojedynki reprezentantów Konferencji Wschodniej i Zachodniej zastąpiono meczem Ameryka Północna kontra reszta Świata. W sezonie 2002/2003 powrócono do systemu Wschód - Zachód i w bieżącym roku nadal liga pozostaje przy tym rozwiązaniu. W NHL 2004 mamy możliwość rozgrywania meczu gwiazd w trybie jednym albo drugim. Sprawą niewyjaśnioną do dziś jest problem: po co zadawać sobie w ogóle trud i definiować mecz gwiazd, skoro meczu tego rozegrać w NHL 2004 nie można? Można go jedynie symulować. Pozostawmy jednak ten problem badaczom i przejdźmy do zakładki RULES.
Autor Poradnika
Robert Karwowski
Informacje o NHL 2004 - poradnik do gry
Ostatnia aktualizacja : 1 sierpnia 2016
Poradnik zawiera : strony: 27, ilustracje: 31 .
Skorzystaj z funkcji komentarzy do wskazania błędów lub uzupełnienia poradnika.
Popularne strony w NHL 2004 - poradnik do gry
- Zasady i triki - Gra w ofensywna | NHL 2004 poradnik NHL 2004.
- Taktyki trenerskie - Strategie gry w przewadze | NHL 2004 poradnik NHL 2004.
- Główny ekran gry - Options | NHL 2004 poradnik NHL 2004.
- Główny ekran gry | NHL 2004 poradnik NHL 2004.
- Wybór Generalnego Managera - Udogodnienia | NHL 2004 poradnik NHL 2004.