New World: Włócznia (Spear) - umiejętności broni New World poradnik, porady
Niniejsza strona poradnika do New World opisuje umiejętność Włócznia (Spear). Znajdziecie tu wszystkie umiejętności oraz powiązane atrybuty zwiększające obrażenia.
Ostatnia aktualizacja: 20 października 2021
Włócznia w New World świetnie sprawdza się w obrażeniach obszarowych (i tzw. crowd control) oraz atakach przebijających pancerz przeciwnik. Oprócz tego, Włócznia posiada też umiejętności pozwalające na walkę dystansową. Na niniejszej stronie poradnika znajdziecie najważniejsze informacje o Włóczni.
- Powiązane atrybuty
- Wydzielacz (Zoner) - umiejętności aktywne
- Wydzielacz (Zoner) - umiejętności pasywne
- Palownik (Impaler) - umiejętności aktywne
- Palownik (Impaler) - umiejętności pasywne
Powiązane atrybuty
Rozwijanie atrybutów Siły i Zręczności zwiększa obrażenia zadawane Włócznią.
Wydzielacz (Zoner) - umiejętności aktywne
Cyklon (Cyclone) - atak obrotowy, który zadaje 110% obrażeń od broni, odpycha cel 3m do tyłu i spowalnia go o 50% na 3s.
- Orzeźwiająca kombinacja (Invigorating Combo) - przywraca 25 punktów wytrzymałości za każde trafienie.
- Impet (Strong Momentum) - podczas ataku aktywuje się determinacja, co czyni twoje ataki niemożliwymi do zatrzymania.
Oszczep (Javelin) - rzuć włócznią, zadając 125% obrażeń od broni i wywołując zachwianie celu przy trafieniu.
- Silne uderzenie (Forceful Impact) - powala cele po trafieniu.
- Odświeżająca precyzja (Refreshing Precision) - trafienie w głowę skraca czas odnowienia o 50%.
- Zabójczy dystans (Deadly Distance) - +2.5% do obrażeń za każdy przebyty metr (maks.+100%).
Podcięcie (Sweep) - podetnij nogi wroga i powal go na ziemię, zadając mu 75% obrażeń od broni.
- Mocny wymach (Temacious Sweep) - podczas ataku aktywuje się determinacja.
- Cios miłosierdzia (Coup De Grace) - naciśnij klawisz ataku podstawowego podczas podcięcia, aby wyprowadzić potężne pchnięcie w dół, zadające 125% obrażeń od broni.
Wydzielacz (Zoner) - umiejętności pasywne
Zabójcza konsekwencja (Deadly Consistency) - +10% do obrażeń od następnych ciężkich ataków przeciwko pojedynczemu celowi.
Zabójczy zasięg (Deadly Reach) - +10% do szansy na trafienie krytyczne przeciwko celom oddalonym o więcej niż 3 metry.
Odświeżający wymach (Refreshing Reach) - ciężkie ataki, które trafią cel, skracają czasy odnowienia włóczni o 15%.
Manewry wymijające (Evasive Maneuvers) - unik w tył zużywa 20% mniej wytrzymałości przez 2 sekundy po trafieniu celu.
Orzeźwiający krytyk (Invigorating Crits) - trafienie krytyczne przywraca 20 punktów wytrzymałości.
Bezlitosna siła (Merciless Strength) - +25% do obrażeń przeciwko powalonym celom.
Postawa obronna (Defensive Stance) - ciężkie ataki, które trafią el, zapewniają umocnienie zwiększające pochłanianie obrażeń o 15% na 2 sekundy.
Trening siłowy (Strong Conditioning) - +30 % do tempa regeneracji wytrzymałości, gdy jej poziom spadnie poniżej 50%.
Skumulowana siła (Reserverd Strength) - +25% do obrażeń, gdy masz maksymalny poziom wytrzymałości.
Palownik (Impaler) - umiejętności aktywne
Podziurawienie (Perforate) - trzy szybkie, przebijające ciosy, zadające 70% obrażeń od broni i nakładające na cel rozdarcie, które zmniejsza jego zdolność do pochłaniania obrażeń o 5% na 10 sekund.
- Rozdzierające ciosy (Rupturing Strikes) - zwiększa efekt rozdarcia każdego ciosu o 10% przeciwko celom mającym powyżej 50%.
- Decydujące ciosy (Impactful Strikes) - jeśli uda ci się trafić wszystkimi trzema ciosami, cel ulegnie zachwianiu.
Szpikulec (Skewer) - rzuć się naprzód i nadziej swój cel, zadając 125% obrażeń od broni. Nakłada krwawienie (10% obrażeń od broni) co 1 sekundę przez 10 sekund.
- Śmiertelna zasadzka (Deadly Ambush) - +20% do obrażeń przeciwko celom z pełnym zdrowiem.
- Zachęta (Follow Through) - trafienie krytyczne zapewnia wzmocnienie zwiększające obrażenia o 20% na 10 sekund.
- Głęboka rana (Deep Wound) - Wydłuża czas trwania krwawienia do 15 sekund.
Kopnięcie z wyskoku (Vault Kick) - użyj włóczni, by skoczyć naprzód i kopnąć cel, zadając mu 75% obrażeń od broni. Nakłada Ogłuszenie na 1.5 sekundy.
- Nie ma zmiłuj (Relentless Bows) - trafienie celu mającego poniżej 50 % zdrowia zapewnia wzmocnienie zwiększające zadawane obrażenia o 20% na 5 sekund.
- Ciągły ruch (Continuous Motion) - trafienie celu skraca czasy odnowienia pozostałych umiejętności włóczni o 30%.
Palownik (Impaler) - umiejętności pasywne
Precyzyjne dźgnięcie (Precise Jabs) - +5% do szansy na trafienie krytyczne lekkim atakiem.
Odświeżające dźgnięcie (Refreshing Jabs) - drugie trafienie w serii lekkich ataków skraca wszystkie czasy odnowienia włóczni o 10%.
Obezwładniające dźgnięcie (Crippling Jabs) - ostatni cios w serii lekkich ataków spowalnia cel mający poniżej 30% zdrowia o 20% na 3 sekundy.
Dobicie (Finishing Blows) - +15% do obrażeń zadawanych celom mającym poniżej 30% zdrowia.
Doskonała precyzja (Unerring Precision) - +20% do obrażeń przeciwko celom z aktywną determinacją.
Agresywne manewry (Aggressive Maneuvers) - pierwsze trafienie umiejętnością w ciągu 2 sekund po wykonaniu uniku skraca wszystkie czasy odnowienia o 20%.
Krytyczne pogorszenie (Exacerbating Crits) - trafienie krytyczne wydłuża o 20% czas trwania negatywnych efektów oraz obrażeń periodycznych nałożonych przez ciebie włócznią.
Otwarte rany (Exposed Wounds) - +15% do szansy na trafienie krytyczne przeciwko krwawiącym celom.
Słaby punkt (Exploited Weakness) - +10% do obrażeń za każdy negatywny efekt nałożony na cel (maks. 30%)