New World: Łuk - umiejętności broni New World poradnik, porady
Niniejsza strona poradnika do New World zawiera wszystkie informacje o umiejętności Łuk (Bow). Opisaliśmy tu wszystkie umiejętności pasywne i aktywne. Podpowiadamy też, jaki atrybut ulepszać, by zadawać więcej obrażeń.
Ostatnia aktualizacja: 20 października 2021
Niniejsza strona poradnika do New World opisuje umiejętność Łuk (Bow). Znajdziecie tu listę wszystkich umiejętności pasywnych i aktywnych oraz dowiecie się, jaki atrybut postaci rozwijać, by zadawać więcej obrażeń z łuku. Umiejętność Łuk pozwala na walkę z dystansu, zapewnia szybkie przeładowanie broni oraz świetnie łączy się z unikami i ciągłym poruszaniem.
- Powiązany atrybut
- Harcownik (Skirmisher) - umiejętności aktywne
- Harcownik (Skirmisher) - umiejętności pasywne
- Łowca (Hunter) - umiejętności aktywne
- Łowca (Hunter) - umiejętności pasywne
Powiązany atrybut
Rozwijanie Zręczności zwiększa obrażenia zadawane Łukiem.
Harcownik (Skirmisher) - umiejętności aktywne
Trujący strzał (Poison Shot) - zatruta strzała, która tworzy chmurę trucizny o szerokości 3 metrów w miejscu lądowania strzały i utrzymuje się przez 10 sekund. Przeciwnicy w chmurze zostają zatruci otrzymując 10% obrażeń co sekundę przez 20 sekund.
- Zakażone strzały (Infected Arrows) - trucizna zadaje 12% obrażeń co sekundę przez 20 sekund.
- Bezpośrednie trafienie (Direct Hit) - jeżeli trafisz bezpośrednio w cel, otrzymuje on 200% obrażeń od zatrucia.
Unikowy strzał (Evade Shot) - odskocz w ty na 5 metrów i wystrzel strzałę zadającą 125% obrażeń.
- Odrzucający unik (Evasice Knockback) - trafienie odrzuca cel na 2 metry.
- Zwiększenie dystansu (Go The Distance) - wykonanie umiejętności zapewnia ci efekt 15% Przyspieszenia (poruszasz się szybciej) na 5 sekund.
Deszcz strzał (Rain Of Arrows) - wystrzel strzały w górę, które spadną na obszarze o średnicy 7 metrów i zadadzą 150% obrażeń.
- Strzały z zadziorami (Barbed Arrows) - deszcz strzał powoduje krwawienie, które zada 85% obrażeń w ciągu 15sekund (kumuluje się do 3 razy).
- Zakrzywione strzały (Hooked Arrows) - deszcz strzał nakłada efekt 15% Spowolnienia (cel porusza się wolniej) na 12 sekund.
Harcownik (Skirmisher) - umiejętności pasywne
Taktyka unikania (Evasive Tactics) - po wykonaniu uniku zadajesz 20% więcej obrażeń przez 5 sekund.
Złap mnie, jeśli potrafisz (Catch Me If You Can) - jeżeli w zasięgu 3 metrów jest 3 lub więcej wrogów, zyskujesz efekt 20% przyspieszenie (poruszasz się szybciej)
Nadzianie (Impale) - jeżeli trafisz cel z pełnym zdrowiem, spowolnisz go o 10% na 2 sekundy.
Skracanie dystansu (Closing In) - jeżeli zdrowie celu jest poniżej 50%, skraca czas odnowienia umiejętności Łuku o 5%.
Jak piskorz (Dodge And Weave) - po wykonaniu uniku otrzymujesz efekt 10% Przyspieszenia (poruszasz się szybciej) na 2 sekundy.
Intuicyjna łowcy (Hunter's Insight) - jeżeli cel ma aktywny efekt negatywny, trafienie przywraca 5 Wytrzymałości.
Szybkość łucznika (Archer's Speed) - gdy zmieniasz broń na łuk, otrzymujesz efekt 10% Przyspieszenie (poruszasz się szybciej) na 5 sekund.
Oznaczenie (Mark) - zadajesz 10% więcej obrażeń celom z aktywnym efektem negatywnym.
Precyzja bojowa (Battle Precision) - nakładane przez ciebie efekty negatywne trwają 20% dłużej.
Strzał w kolano (Knee Shot) - strzał w nogi nakłada efekt 10% Spowolnienia (cel porusza się wolniej) na 2 sekundy.
Łowca (Hunter) - umiejętności aktywne
Szybki strzał (Rapid Shot) - wystrzel 3 strzały z rzędu. Pierwsze dwie zadadzą 100% obrażeń od broni. Ostatnia odrzuci cel i zada 125% obrażeń.
- Szybka precyzja (Rapid Accuracy) - jeśli wszystkie trzy strzały trafią ten sam cel, skraca czas odnowienia Szybkiego strzału o 50%.
- Gwóźdź programu (Final Blow) - trzecia strzała zadaje dodatkowe 25% obrażeń
Przeszywający strzał (Penetrating Shot) - wystrzel strzałę zadającą 150% obrażeń od broni, przeszywającą cele i lecącą przez 100 metrów.
- Zakrwawiona strzała (Blood Soaked Arrow) - każde trafienie zwiększa obrażenia o 10% (maksymalnie o 50%).
- Impet strzały (Deep Strike) - strzała zadaje 20% więcej obrażeń celom odległym o przynajmniej 20 metrów.
Rozszczepiony strzał (Splinter Shot) - wystrzel strzałę, która po 10 metrach rozszczepi się na 3 strzały zadające 50% obrażeń od broni.
- Rozrzut (Scatter Shot) - strzała rozszczepia się na 5 strzał.
- Kalkulacja (Calculated) - skraca czas odnowienia umiejętności o 10% za każde trafienie.
Łowca (Hunter) - umiejętności pasywne
Długodystansowiec (Long Range) - zadajesz 20% więcej obrażeń wrogom oddalonym o przynajmniej 10 metrów.
Celne oko (Aim True) - strzały wystrzelone w ramach ciężkiego ataku lecą szybciej i zadają 30% więcej obrażeń.
Dobijający strzał (Finishing Shot) - jeśli cel ma mniej niż 50% zdrowia, zadajesz 20% więcej obrażeń.
Skupienie absolutne (Unbreakable Focus) - otrzymujesz 10% mniej obrażeń podczas celowania.
Preludium (Opening Strike) - ciężkie ataki zadają 20% więcej obrażeń wrogom z pełnym zdrowiem.
Zasięg strzału (Arrow Range) - zwiększa zasięg strzał przed rozpoczęciem jej opadania o 100%.
W dziesiątkę (Bullseye) - zwiększa szansę na trafienie krytyczne o 10%.
Atak z zaskoczenia (Surprise Attack) - jeśli wróg nie otrzymał od Ciebie obrażeń w przeciągu ostatnich 10 sekund, zadasz 20% więcej obrażeń.
Sokole oko (Hawkeye) - trafienia w głowę przywracają Ci 10% zdrowia.
Wstrząśnięcia mózgu (Concussion) - trafiając w głowę zadajesz 20% więcej obrażeń i masz 50% szans na odzyskanie strzały.