New World: Miecz i tarcza - umiejętności broni New World poradnik, porady
Ta strona poradnika do New World opisuje umiejętność Miecz i tarcza (Sword and Shield). Znajdziecie tu wszystkie umiejętności aktywne i pasywne oraz atrybuty powiązane z Mieczem i tarczą.
Ostatnia aktualizacja: 20 października 2021
Niniejsza strona poradnika do New World zawiera informacje o umiejętności Miecz i tarcza (Sword and Shield). Dowiecie się tu, jakie atrybuty rozwijać, by zadawać więcej obrażeń oraz poznacie wszystkie umiejętności pasywne i aktywne. Miecz i tarcza jest umiejętnością łączącą wysoką zdolność ochrony z zadawaniem obrażeń. Miecz pozwala na ataki w zwarciu (w tym obszarowe), a tarcza umożliwia blokowanie ciosów wrogów.
- Powiązane atrybuty
- Mistrz miecza (Swordmaster) - umiejętności aktywne
- Mistrz miecza (Swordmaster) - umiejętności pasywne
- Obrońca (Defender) - umiejętności aktywne
- Obrońca (Defender) - umiejętności pasywne
Powiązane atrybuty
Rozwijanie atrybutu Siły i Zręczności zwiększa obrażenia zadawane Mieczem i tarczą.
Mistrz miecza (Swordmaster) - umiejętności aktywne
Wirujące ostrze (Whirling Blade) - zadaje 145% obrażeń wszystkim wrogom w promieniu 2 metrów.
- Sposobność (Opportunity) - Wirujące ostrze powoduje 5% Rozdarcia na 10 sekund (Rozdarcie zmniejsza pancerz wroga).
- Taktyczne uderzenie (Tactical Strike) - każde trafienie Wirującym ostrzem skraca czas odnowienia tej umiejętności o 10%.
Odwrócone pchnięcie (Reverse Stab) - pchnięcie zadające 175% obrażeń.
- Niepowstrzymane pchnięcie (Unstoppable Stab) - umiejętność jest niepowstrzymana (atak nie może zostać przerwany).
- Taktyk (Tactician) - po skutecznym ataku, wszystkie czasy odnowienia miecza zostają skrócone o 25%.
Doskok i cios (Leaping Strike) - skocz 4 metry naprzód zadając 135% obrażeń.
- Ostateczny cios (Final Strike) - jeżeli wróg ma poniżej 30% zdrowia, zadasz mu 50% więcej obrażeń.
- Kara za tchórzostwo (Cowardly Punishment) - trafienie umiejętnością w plecy powoduje Spowolnienie celu na 8 sekund.
Mistrz miecza (Swordmaster) - umiejętności pasywne
Wzmocnione pchnięcie (Empowered Stab) - skuteczny ciężki atak zapewnia 30% Wzmocnienia na 5 sekund (Wzmocnienia zwiększa zadawane obrażenia).
Pięta Achillesowa (Achilles Heel) - ostatni atak z serii lekkich ataków powoduje 20% Spowolnienia na 2 sekundy.
Precyzja (Precision) - szansa na trafienie krytyczne mieczem jest zwiększona o 10%.
Wyzwalająca sprawiedliwość (Freeing Justice) - skuteczny ciężki atak powoduje usunięcie z postaci wszystkich negatywnych efektów.
Ruchliwość (Mobility) - postać porusza się o 33% szybciej podczas blokowania.
Kontratak (Counter Attack) - skuteczne zablokowanie ataku zwiększa zadawane obrażenia o 10% na 20 sekund.
Pewność siebie (Confidence) - zwiększa zadawane obrażenia o 15%, gdy postać ma pełne zdrowie.
Krytyczna precyzja (Critical Precision) - zadanie ciosu krytycznego zapewnia 20% Przyspieszenia na 5 sekund.
Oportunista (Opportunist) - zadajesz 10% więcej obrażeń spowolnionym wrogom.
Przywództwo (Leadership) - gdy dzierżysz miecz, obrażenia wszystkich członków grupy są zwiększone o 10%.
Obrońca (Defender) - umiejętności aktywne
Szarża z tarczą (Shield Rush) - szarżuj 5 metrów odpychając wrogów i zadając 125% obrażeń.
- Ulepszona Szarża (Improved Rush) - po skutecznym ataku Szarżą, wszyscy wrogowie w promieniu 5 metrów zostają osłabieni o 10% na 4 sekundy.
- Przeraźliwa Szarża (Intimidating Rush) - po skutecznym ataku Szarżą, wszyscy wrogowie w promieniu 5 metrów zostają spowolnieni na 4 sekundy.
Rąbnięcie Tarczą (Shield Bash) - zadaje 50% obrażeń i ogłusza wrogów przed tobą na 2 sekundy.
- Przeraźliwa Rąbnięcie (Intimidating Bash) - Rąbnięcie Tarczą znacznie zwiększa zagrożenie i zadaje 100% więcej obrażeń.
- Wstrząsające Rąbnięcie (Concussive Bash) - ogłuszenie trwa 1 sekundę dłużej.
Arogancka postawa (Defiant Stance) - zmniejsza otrzymywane obrażenia o 30% przez 8 sekund.
- Odliczanie (Final Count Down) - jeżeli masz mniej niż 50% zdrowia, redukcja obrażeń zostaje zwiększona o 20%.
- Przywrócenie (Restoration) - po zakończeniu umiejętności zyskujesz 15% zdrowia.
Obrońca (Defender) - umiejętności pasywne
Solidna tarcza (Sturdy Shield) - zyskujesz 15% więcej pancerza.
Pewny chwyt (Sturdy Grip) - utrata wytrzymałości podczas blokowania tarczą ataków wręcz zostaje zmniejszona o 15%.
Odporność na żywioły (Elemental Resistance) - zmniejsza otrzymywane obrażenia od magicznych ataków o 10%.
Trening obronny (Defensive Training) - skuteczny blok tarczą zapewnia 10% Umocnienia na 5 sekund.
Tarcza w górę (High Grip) - utrata wytrzymałości podczas blokowania tarczą ataków dystansowych zmniejszona o 25%.
Jedność z tarczą (One With The Shield) - skuteczny blok tarczą zmniejsza czas odnowienia wszystkich umiejętności tarczy o 1%.
Gwóźdź programu (Final Blow) - trzeci atak z serii lekkich ataków zadaje 15% więcej obrażeń i generuje więcej zagrożenia.
Ożywczy bastion (Invigorating bulwark) - zyskaj 15 punktów wytrzymałości, gdy trafisz wroga Rąbnięciem tarczą lub Szarżą z tarczą.
Rekonwalescencja (Recuperation) - otrzymywane leczenie i regeneracja zdrowia zwiększone o 10%
Formacja obronna (Defensive Formation) - blokowanie tarczą zmniejsza otrzymywane obrażenia przez wszystkich sprzymierzeńców w promieniu 2 metrów o 30%.