Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp

New World - poradnik do gry

New World - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

New World: Rapier - umiejętności broni New World poradnik, porady

Ta strona poradnika do New World opisuje umiejętność Rapier. Znajdziecie tu wszystkie umiejętności aktywne i pasywne oraz atrybuty powiązane z Rapierem.

Ostatnia aktualizacja: 20 października 2021

Niniejsza strona poradnika do New World zawiera informacje o umiejętności Rapier. Dowiecie się tu, jakie atrybuty rozwijać, by zadawać więcej obrażeń oraz poznacie wszystkie umiejętności pasywne i aktywne. Rapier jest jednoręczną bronią pozwalającą na szybkie ataki przebijające pancerz przeciwnika i nakładające efekt krwawienia.

Powiązane atrybuty

Rozwijanie atrybutów Inteligencji i Zręczności zwiększa obrażenia zadawane Rapierem.

Krew (Blood) - umiejętności aktywne

Tondo (Tondo) - cięcie tak szybkie, że zwiększa zasięg twojego ostrza do 5 metrów. Cios zadaje 50% obrażeń od broni i powoduje krwawienie, które zadaje 85% obrażeń od broni przez 12s. Efekt nakłada się do 3 razy i jest odświeżany przy każdym kolejnym nałożeniu.

  1. Pragnienie krwi (Thirst For Blood) - wywołanie u wroga po raz pierwszy krwawienia skraca czas odnowienia tej umiejętności o 10%.
  2. Jeszcze raz (And Again) - jeśli trafisz tylko jeden cel, to nawet w razie bloku czas odnowienia tej umiejętności zostanie skrócony o 25%.
  3. Odpowiednia odległość (Proper Spacing) - zwiększa bezpośrednie obrażenia zadawane przez tondo o 100%, gdy jesteś co najmniej 4m od celu.

Popis i finisz (Flourish And Finish) - popis zawiera cios, który odrzuca wrogów. Jeśli pod koniec popisu naciśniesz lekki atak, umiejętność automatycznie zakończy się finiszem. Finisz to wypad do przodu, który pochłania wszystkie efekty krwawienia na wszystkich trafionych celach, zadając przy tym od razu 110% ich obrażeń.

  1. Z klasą (With Flair) - zyskujesz determinację podczas popisu i finiszu.
  2. Stylowo (Swagger) - zyskujesz 20 punktów wytrzymałości, jeśli finisz trafi jakiś cel.
  3. Paliwo (Fuel) - każde obrażenie wywołane efektem krwawienia nałożonym przez tondo zmniejsza czas odnowienia tej umiejętności o 3.5%.
  4. Krwawe zakończenie (Bloody End) - finisz zadaje 150% obrażeń od krwawienia rapiera zamiast 110%.

Nawałnica ciosów (Flurry) - przyjmij szermierczą pozę i wyprowadź serię pięciu szybkich pchnięć, z których każde kolejne zadaje większe obrażenia. Serię tę można przerwać w dowolnym momencie za pomocą uniku.

  1. Przytłoczenie (Overwhelm) - każde trafienie nawałnicy ciosów zadaje 25% więcej obrażeń przeciwko blokom.
  2. Migające ciosy (Fleeting Strikers) - każde trafienie nawałnicy ciosów skraca czas odnowienia tej umiejętności o 7%.
  3. Aż do kości (To The Bone) - każde trafienie nawałnicy ciosów przedłuża krwawienie spowodowane przez rapier o 1s. Ma to również zastosowanie w przypadku kolejnych trafień, przedłużając krwawienie z każdej z ran.
  4. Dopełnienie (Finalize) - ostatnie trafienie nawałnicy ciosów wywołuje wroga zachwianie.

Krew (Blood) - umiejętności pasywne

Odświeżające ciosy (Refreshing Strikes) - skraca czas odnowienia wszystkich umiejętności o 1% przy dowolnym trafieniu.

En Garde (Engarde) - zadajesz o 10% więcej obrażeń, gdy cel ma powyżej 50% zdrowia.

Bezbłędnie (Unerring) - zadajesz 5% więcej obrażeń celom, które krwawią z ran zadanych za pomocą rapiera.

Lekkie ostrze (Light Edge) - zwiększa obrażenia zadawane przez oba środkowe zamaszyste ataki wyprowadzane w łańcuchu lekkich ataków o 8%.

Ciężkie przebicie (Heavy Puncture) - każdy ciężki atak, który sięgnął krwawiącego przeciwnika, przedłuża krwawienie z ran zadanych za pomocą rapiera o 2s. Ma to również zastosowanie w przypadku kolejnych trafień, przedłużając krwawienie z każdej z ran.

Gracja (Grace) - umiejętności aktywne

Riposta (Riposte) - przyjmij postawę obronną na 1 sekundę. Jeśli wróg zaatakuje cię, kiedy ta umiejętność jest aktywna, zostaje ogłuszony na 1.5.s. Po pomyślnym wykonaniu riposty zyskasz chwilową nietykalność.

  1. Oliwa do ognia (Insult To Injury) - jeśli riposta zostanie wyprowadzona pomyślnie, nikt nie będzie mógł przerwać twoich ataków przez 3s.
  2. Priorytet (Priority) - skraca czas odnowienia innych umiejętności rapiera o 20%, kiedy riposta kogoś ogłuszy.
  3. Długofalowe konsekwencje (Lasting Consequence) - zwiększa czas trwania ogłuszenia wywołanego ripostą do 2s.

Unik (Evade) - wykonasz mały, pewny krok w bok na swojej osi ruchu, który anuluje bieżącą akcję i zapewni ci chwilową nietykalność. Lekkie ataki wyprowadzane podczas uniku są wyjątkowo szybkie.

  1. Wdech (Breathe In) - zyskujesz 20 punktów wytrzymałości natychmiast po użyciu tej umiejętności.
  2. Allegro (Allegro) - użycie tej umiejętności zwiększa twoją szybkość ruchu o 20% na 3s.
  3. Adagio (Adagio) - unik w przód zwiększa obrażenia następnego lekkiego ataku o 15%. Efekt ten znika po trafieniu przeciwnika lub po upływie 1s.
  4. Crescendo (Crescendo) - każdy z poszczególnych lekkich ataków, który sięgnie celu, skraca czas odnowienia tej umiejętności o 30%.

Przebicie (Fleche) - odbij się od ziemi i wykonaj 10-metrowy wypad, przebijając wrogów na swojej drodze i zadając 145% obrażeń.

  1. Szybki wypad (Quick Lunge) - zabicie wroga za pomocą tej umiejętności skraca jej czas odnowienia o 80%.
  2. Następstwo (Backside) - po wykonaniu przebicia twoje następne trafienie krytyczne zada 15% więcej obrażeń. Trwa przez 5 s.
  3. Przerwanie (Interruption) - jeśli naciśniesz lekki atak w dowolnym momencie podczas przebicia, zatrzymasz się, wykonując kolejny atak z miejsca, zadając 115% obrażeń.

Gracja (Grace) - umiejętności pasywne

Desperacja (Desperation) - zadajesz o 10% więcej obrażeń, gdy twoja wytrzymałość spada poniżej 40%.

Kontrola oddechu (Controlled Breathing) - +3ptk wytrzymałości po każdym trafieniu.

Perfekcjonizm (Perfectionist) - zadajesz o 10% więcej obrażeń, gdy posiadasz pełne zdrowie.

Czerwone zasłony (Red Curtains) - trafienie krytyczne skraca wszystkie czasy odnowienia o 5%.

Pęd (Swiftness) - +3% do przyspieszenia na 4 sekundy po trafieniu. Kumuluje się do 5 razy.

Rozpęd (Momentum) - gdy użyjesz dowolnej umiejętności, twój następny lekki lub ciężki atak zada o 25% więcej obrażeń. Efekt ten znika po trafieniu przeciwnika lub po upływie 3s.