Tawerna | Akt I Neverwinter Nights 2 Maska Zdrajcy poradnik Neverwinter Nights 2: Maska Zdrajcy
Ostatnia aktualizacja: 27 sierpnia 2019
Tawerna
Przede wszystkim przygotuj się do walki z paczką piratów (P). Wybierając wypowiedź, że żaden z nich nie tknie Safiya sprawi, że twoja więź z dziewczyną wzrośnie. Sama walka nie należy do najprostszych, jednak nie powinna sprawiać ci większych problemów. W resztkach znajdziesz bardzo dobry ciężki pancerz.
Następnie przeszukaj wszystkie pokoje i zbierz wszystkie przedmioty. Jedyna skrzynia jakiej nie będzie mógł otworzyć Kaji, to ta w pokoju z portalem (s), ale tym razem żaden klucz nie będzie potrzebny, a ponieważ jest to drewniana skrzynia to możesz ją z powodzeniem rozwalić na drobne kawałeczki. (tutaj ważna notka, ponieważ w przeciwieństwie do podstawowej części gry, rozwalenie skrzyni nie wiąże się z rozwaleniem przedmiotu)
Po wypchaniu plecaka odpocznij i zregeneruj swoje siły. Następnie przejdź przez portal do zamkniętej strefy Mrocznego Mulsantir. Kierując się na północ natrafisz na zorganizowaną grupę przestępców. Zanim się do nich zbliżysz najpierw zapisz grę.
Użyj wszelkich dostępnych dopalaczy, przyzwij jak najwięcej potworów i przygotuj się na bardzo ciężką i długą walkę z trzema wojownikami oraz dwoma magami. Najgorsze jest to, że wojownicy zaatakują cię z trzech stron co uniemożliwi ci dostęp do magów, którzy bezlitośnie będą wykorzystywać swoją przewagę.
Bez leczniczych mikstur będzie naprawdę ciężko. Przede wszystkim pozbądź się w pierwszej kolejności Ivina Borska, a następnie zaopiekuj się magami, dopiero na końcu wykończ pozostałych wojowników. Po wygranej zabierz list z ciała Ivina i wróć do Tawerny.
Gniazdo Szpiegów i Złodziei
Zadanie automatycznie pojawi się w twoim dzienniku, gdy zabierzesz list. Przy barze siedzi twój znajomy kupiec Shelvedar Nuum, który zakopał się przed bramą do Mulsantir, nie tak dawno temu. Z listu wynika, że to właśnie on jest szpiegiem, który pracował z Borskiem.
Kiedy zagadasz z Nuumem, staniesz przed wyborem: wydania go, aresztowania, poinformowania albo wyłudzenia pieniędzy (5 tyś. Złotych monet).
Aresztowanie oraz wydanie Shelvedara skończy się na walce oraz ujemnym wpływem na twoją reputację. Podobnie sprawa ma się z haraczem, jednak otrzymasz trochę złota. Natomiast ostrzeżenie go, nie będzie karane złą karmą, ale zostanie docenione przez Kaelyn i wasza więź zyska na tym sześć punktów.
Teraz, kiedy wykonałeś większość zadań pozostaje ci już tylko jedno, rozprawienie się z duchami. W tym celu wyjdź z miasta. Tuż przy bramie rozmowę rozpocznie Gann odnośnie taktyki walki z duchami. Jednak jego wskazówki są mało precyzyjne.
Przede wszystkim ustaw zachowanie towarzyszy na zabójcze używanie zdolności, bez zbędnego oszczędzania najpotężniejszych zaklęć, czy własnych sił. Następnie użyj dopalaczy i wezwij wszystkie stwory jakie tylko możesz. Przyszykuj mikstury lecznicze do szybkiego użycia i zapisz grę.
Teraz możesz stawić czoła niedźwiedziowi. Taktyka jaką proponuje jest taka, po zakończeniu dialogu natychmiast zaatakuj driady, które korzystają z magii. Jest ich około pięciorga, ale z czasem będą pojawiać się następne, toteż jak najszybciej pozbądź się przynajmniej dwóch, a najlepiej trzech, poczym bezpośrednio zaatakuj niedźwiedzia.
Kiedy zaatakujesz swojego adwersarza, jedyne na co będziesz zważał to pasek twojego zdrowia, jak spadnie użyj mikstury. Nie patrz na towarzyszy, jeśli ci się uda niedźwiedź szybko upadnie.
Po wygraniu walki staniesz przed ciężkim wyborem: pożreć ducha niedźwiedzia, czy go oszczędzić.
Wybór o tyle ciężki, ponieważ jeśli ocalisz boga, to tym samym uniemożliwisz dołączenie do twojej grupy jednego złego towarzysza z nawiedzonego pieca, zwanego Jeden z Wielu. Jak głosi legenda w krematorium palono zwłoki morderców i innych oprychów, którzy zasłużyli na gniew boży.
Postać Jednego z Wielu, jest o tyle skomplikowana, że nie posiada ona konkretnej postaci materialnej, a jedynie astralną. Co gorsza to ty jesteś jedyną osobą, która widzi i słyszy tą postać, a to bardzo utrudni walkę. Jednak plusem jest zmienność klasowa tej postaci, poczynając od Złodzieja po przez dominujące klasy w zespole. To daje ci pewną przewagę przy otwieraniu zamków i wykrywaniu pułapek, ale tym samym sprawia, że Kaji jest bezwartościowym.
Z drugiej strony Król Niedźwiedź to wojownik na poziomie 20 z siłą równą 37 punktów oraz kondycją 27. Wszakże jest to również postać astralna - duch, ale jego manifestację dostrzegają wszyscy, ponieważ jest to postać dobra. Ponadto umożliwia ci wykonanie kilku misji pobocznych, które bez niego nie są dostępne.
Jeśli zdecydowałeś się przyjąć do grupy misia, to pojawia się kolejna komplikacja, a mianowicie kogo ma zastąpić twój nowy przyjaciel. Według mnie polecam wykluczenie Kealyn z zespołu i zastąpienie jej niedźwiedziem. To jest o tyle dobry pomysł, iż Gann posiada podobne zaklęcia, a dodatkowo ma specjalną umiejętność wchodzenia do snów, co w krótkim czasie będzie bardzo przydatne. Nawet nie wspominam o Safiya, która jest magiem, a mag w grze to jest postać, którą musisz mieć.
Po wszystkim zbierz przedmioty po walce i wróć do miasta.