Ashenwood | Akt II Neverwinter Nights 2 Maska Zdrajcy poradnik Neverwinter Nights 2: Maska Zdrajcy
Ostatnia aktualizacja: 27 sierpnia 2019
Ashenwood
Przed tobą sporo spraw do załatwienia. Na początek proponuje przedarcie się do wielkiego złotego drzewa (D). Następnie udaj się na północny wschód. Spotkasz tutaj ducha berserka:
Wygnanie
Zleceniodawca: Talthor Berserk
Dowiesz się od ducha, że przez ostatniego pożeracza dusz pobliska wyspa (Ś) została pozbawiona ducha druida, który strzegł porządku. Niestety teraz wyspa jest oblegana przez grupę gigantów.
Udaj się na wyspę (Ś) i porozmawiaj z Jarlem, królem gigantów. Szybko wyjdzie na jaw, że giganci są na wygnaniu z powodu ostatniej walki o koronę. To podsuwa doskonałą okazję do wyzwania króla i zdobycia korony. Wszakże, jeśli uda ci się wygrać, to wszyscy giganci będą ci posłuszni.
Walka ma specyficzny charakter, otóż korona jest kładziona na ziemi, a ty masz za zadanie jej bronić, natomiast giganci będą starali się ją zabrać. Jeżeli utrzymasz koronę, będzie twoja, proste? Nie zupełnie, giganci będą atakować w dwu lub trzy osobowych grupach. Dlatego też powinieneś stać przy koronie i atakować każdego, który się zbliży.
Nie atakuj każdego przeciwnika, który się pojawi, bo będziesz biegał dookoła, a korona stanie się łatwym łupem. Po pokonaniu wystarczającej ilości gigantów na polu bitwy pojawi się sam Jarl. Pokonaj go, a zostaniesz Jarlem. Teraz jako nowy król zażądaj od swych podwładnych daniny.
Otrzymasz ciekawy artefakt doskonały dla Ganna, a giganci wyruszą na nowe wygnanie. Teraz przyjrzyj się pobliskiej Poświęconej Sadzawce. W jej wnętrzu znajdziesz butelkę czystej poświęconej wody, zabierz ją. Następnie w ekwipunku przyszykuj jedną zwykłą esencję ducha i umieść ją w sadzawce. To przywróci pierwotną moc tego miejsca, a ty wykonasz zadanie.
Teraz wróć do wielkiego drzewa (D). Z tego miejsca przejdź kawałek na południe. Znajdziesz tutaj szczątki grupy łowców.
Grupa myśliwska
Zabierz przedmioty z jednego ze szkieletów i udaj się na wschód. Jest tutaj duch psa myśliwskiego, jednak wydaje się być przerażony. Wróć do zwłok łowców i odetnij kawałek ubrania jednego z nich. Teraz udaj się jeszcze raz do pasa, który tym razem porozmawia z Okku, a ty wykonasz zadanie.
Będąc w pobliżu zarazy (Z) przeszukaj pobliskie tereny.
Nieopodal znajdziesz wielkie leżące drzewo, Gnarlthorn. Porozmawiaj z nim o dręczącej go zarazie. Powie ci, że to wszystko jest zesłane przez boga lasu i jedynym sposobem cofnięcia przekleństwa jest stawiennictwo innego boga. Jednak by tak się stało będziesz potrzebował specjalnej mikstury oczyszczającej oraz modlitwy przy czerwonym drzewie w Immil Vale.
Zostawiony, żeby zgnić
Zleceniodawca: Gnarlthorn
Na końcu rozmowy Gnarlthorn wręczy ci parę liści niezbędnych do mikstury. Drugim składnikiem jest butelka czystej poświęconej wody. Użyj liści na wodzie i udaj się w stronę jaskini (J).
Niedaleko jaskini spotkasz Yurkova, rannego Berserka oraz Ferala. Dwóch podejrzanych osobników, którzy zaraz zaczną walkę. Jeśli podejdziesz bliżej wciągną cię w rozmowę i będziesz musiał opowiedzieć się po jednej ze stron sporu.
Ogólnie rzecz biorąc opowiadając się po stronie Ferala jest czynem złym, jednak umożliwi ci to pokonanie berserków oraz jego samego. W resztkach znajdziesz ciężką zbroję, jednak będzie cię to kosztować 10 punktów zła.
Jeśli jednak staniesz po stronie dobra i opowiesz się za Yurkovem, Feral ucieknie. W podzięce Yurkov obieca ci nagrodę w garnizonie. Wybór oczywiście pozostawiam tobie. Po uporaniu się z tą sprawą wejdź do jaskini.