Miasto Mulsantir | Akt II Neverwinter Nights 2 Maska Zdrajcy poradnik Neverwinter Nights 2: Maska Zdrajcy
Ostatnia aktualizacja: 27 sierpnia 2019
Akt II - "Mroczna natura"
Starożytna Wiedza
Zleceniodawca: Bóg Niedźwiedź Okku
W walce z miśkiem twój mroczny dar objawił się wszystkim, a ty stałeś się pożeraczem dusz. W związku z powyższym przybyło ci kilka specjalnych umiejętności związanych z pozyskiwaniem dusz. A także pojawi się bardzo świński pasek przedstawiający poziom twojego głodu podzielony na sześć etapów: etap pierwszy odbiera ci po 1 punkcie zdolności, 5% odporności oraz co jakiś czas zabiera ci pewną ilość punktów życia. Drugi etap to -2 do parametrów zdolności, -10% do odporności oraz zwiększa się ilość odbieranych ci punktów życia.
Z każdym etapem jesteś słabszy i coraz bardziej obrywasz, aż dojdziesz do etapu szóstego, którym jest natychmiastowa śmierć. Jednakże istnieją przecież nowo poznane zdolności, jedną z nich jest uzupełnieni wskaźnika głodu do maksimum, ale niestety ta zdolność jest możliwa jedynie kiedy osiągniesz etap czwarty (6/100 punktów głodu), a co gorsza używając tej zdolności stracisz 25% z obecnego wskaźnika doświadczenia.
Kolejne zdolności to pożeranie dusz, bądź tłumienie głodu. Pierwszej zdolności możesz używać dziesięć razy dziennie co 5 minut, ale kiedy używasz tej zdolności druga automatycznie zostaje wykluczona. Konsumpcja ducha daje ci od kilku do kilkunastu punktów zaspokojenia głodu, ale również zwiększa siłę twojego głodu, co w konsekwencji może się skończyć zatraceniem we wspomnianym głodzie, czyli szybszym zmniejszaniu się paska energii i częstszym doładowywaniu.
Pożeranie dusz jest mimo wszystko interesujące. Otóż, jeśli uda ci się pochłonąć ducha, czyli pozbawić go wszystkich PŻ, to wtedy dostajesz bonus w postaci dodatkowego doładowania paska energii. Aby tego dokonać musisz pożreć osłabione ofiary. Teoretycznie umiejętność pożerania duszy zabiera około 25% PŻ. Innymi słowy, aby zyskać dodatkowy bonus musisz użyć pożerania, kiedy twoja ofiara jest bliska śmierci.
To zadanie jest o tyle skomplikowane, że duchy są raczej słabe, a co gorsza zaatakowane przez całą grupę szybko padają. Toteż najlepiej będzie, jak użyjesz słabszej broni, albo w ogóle jej nie użyjesz podczas pozbawiania ducha jego PŻ. Alternatywnym sposobem jest sprowokowanie ducha i zwykłe czekanie na odpowiedni moment, jednak ta opcja jest o tyle niebezpieczna, że twój bohater, kiedy zostanie zaatakowany to automatycznie będzie kontratakował.
Z kolei tłumienie głodu możesz użyć tylko raz w ciągu dnia, ale za to ta zdolność zmniejsza siłę głodu, niestety, kosztem pochłanianej energii. Tej umiejętności warto używać, kiedy jesteś otoczony przez liczną grupę duchów. Wtedy od każdego dostaniesz kilka punktów zaspokojenia głodu, co w konsekwencji może dać ci spore doładowanie paska.
Na koniec ostatnia zdolność, czyli prowokacja duchów. Otóż nie wszystkie duchy są złe, toteż nie wszystkie będą cię atakować. Dzięki tej umiejętności będziesz w stanie sprowokować swój obiad do zaatakowania cię. Dodam tylko, że nie możesz pochłaniać duch, które cię nie atakują.
Ogólnie rzecz biorąc cała sprawa z pożeraczem dusz działa tylko i wyłącznie na twoją nie korzyść. Nie ma żadnych dodatków do statystyk, ba mało tego, tylko przez krótki czas jesteś w pełni sprawny, po czym w nawyk ci wejdzie uleczanie się. Od teraz odpoczynek stanie się bardziej niebezpieczny, niż ci się wydaje. 8 godzin potrafi pozbawić cię nawet 20, bądź więcej punktów głodu.
Głupie spacery będą zabierać ci punkty. Jedynie dialogi zamrożą pasek, ale małe to pocieszenie. Toteż stanowczo zalecam używanie pauzy, przy przeglądaniu dziennika, inwentarza, czy podnoszeniu poziomu postaci. Jednym słowem pauzuj grę, jak najczęściej, jeśli staniesz w jakimś punkcie.
Na początek udaj się do wiedźm i porozmawiaj z Sheva Whitefeather odnośnie twojej nowej klątwy. Spotkasz się z wrogością ze strony Kazzimaki, ale nie przejmuj się ją i stań w obronie miśka to da ci kilka punktów wpływu. W dalszej części zapytaj wiedźmę o Magdę z teatru.
Teraz posiadając zdolność pochłaniania dusz możesz udać się do Krematorium w Skarbcu Boga Śmierci i porozmawiać sobie z duchem wyższego kapłana. Sprawę możesz załatwić na dwa sposoby: ciągnąć rozmowę, aż w końcu duch ustąpi albo najzupełniej w świecie zjeść go i natychmiast przejść do dalszej rozmowy z Wieloma.
Zalecam drugą opcję, a następnie sprowokowanie duchów opiekunów, co sprawi, że wszystkie dusze przestępców z pieca opuszczą swoje miejsce potępienia, jednocześnie umożliwiając ci zdobycie klucza do bramy na niższy poziom skarbca.
Ku twojemu zdziwieniu owym kluczem okaże się replika miecza Gith. Teraz możesz udać się otworzyć bramę. Po drodze zaatakuje się grupa duchów, to dobra okazja do zaspokojenia swojego głodu przez pochłonięcie jednej z dusz, bądź całej grupy. Jednak po otworzeniu drzwi, nie wchodź na niższy poziom.
Jesteś jeszcze zbyt słaby, żeby dać sobie radę z potworami znajdującymi się na dole. Po otwarciu wrót i wykonaniu zadania, po prostu wycofaj się ze skarbca i udaj się do miasta Mulsantir. Po drodze zaatakują cię jeszcze dwie grupy duchów: pierwsza przy wyjściu ze skarbca, a druga po wyjściu z niego. Zalecam użycie portalu znajdującego się na północy, a następnie udanie się do kwatery Berserków. W przeciwnym wypadku licz się z walką z kolejną grupą umarlaków w okolicach mrocznego teatru Veil.
Teraz jest doskonały moment do spróbowania swoich sił w próbach Juraka, choć nie sądzę, żebyś sobie z nimi poradził jeszcze, ale przynajmniej będziesz wiedział co cię czeka. Jeśli jednak nie masz ochoty marnować czasu i energii, to porozmawiaj z szamanem Nak'kai. Posiada on wiele informacji na temat twojego obecnego stanu:
Kość szamana
Zleceniodawca: Szaman Nak'kai
Dodatkowo, jeśli przyniesiesz do szamana trzy znakomite esencje ducha, to ten obiecuje przeprowadzić rytuał, który zwiększy siłę ducha Okku.
Następnie udaj się w okolice bramy wyjściowej z miasta, znajduje się tutaj pewna mała dziewczynka Ku'arra, która zleci ci kolejne zadanie:
Mądrość plemienia z gór
Zleceniodawca: Ku'arra
Ową dziewczynkę przysłało tutaj plemię, by ta przekazała zaproszenie pożeraczowi dusz. Dodatkowo dowiesz się, że plemię posiada rozległą wiedzę na temat twojego "daru", którą chętnie się z tobą podzielą. Brzmi kusząco, więc nie zwlekając zapytaj dziewczynę o lokację plemienia. Ta wskaże miejsce na mapie.