Irollan (2) | Opis przejścia poradnik Might & Magic Clash of Heroes
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Zasadzka Anwen
![]() | ![]() |
Gdy walka dobiegnie końca, udaj się na południe i wejdź do wydrążonego pnia drzewa, klikając bohatera LPM [1]. W środku podnieś rubiny leżące z prawej. Podobnie jak złoto oraz ruda, służą one do kupowania jednostek w leżach. W tym przypadku otrzymasz 2 niebieskie rubiny [2].
![]() | ![]() |
Dalej idź na północ, gdzie czekają na ciebie dwaj przeciwnicy. Po krótkiej wymianie zdań zostaniesz zaatakowany przez demony (LVL 3) [1]. Zabij je, a w nagrodę poznasz kolejny ważny element gry - Połączenia. Aby wykonać Połączenie, musisz w jednej linii utworzyć dwie Atakujące Formacje tego samego koloru oraz typu [2]. Gdy to zrobisz, oddziały się połączą, zadając w ten sposób większe obrażenia i atakując zgodnie z krótszym Licznikiem Szarży. Możesz łączyć dowolną ilość oddziałów, a także wzmacniać w ten sposób Mury.
![]() | ![]() |
Gdy samouczek dobiegnie końca, zaatakuj bossa, który stoi na północy - Kullor LVL 4 [1]. Kluczę do jego pokonania jest wyprowadzanie jak największej ilości ataków w jednym miejscu, tak aby nie były one blokowane przez odradzającą się Mur [2]. Pamiętaj również o stawianiu Murów, które zablokują ataki Jednostek Elitarnych wroga.
![]() | ![]() |
Po walce otwórz stojącą niedaleko skrzynię. Znajdziesz w niej Silne Korzenie [1]. Artefakt ten wskrzesza zniszczone Mury. Zabierz go, a następnie wracaj do lasu [2].
Atak na Drzewo Druidów
![]() | ![]() |
Musisz udać się teraz maksymalnie na północ, do kolejnej lokacji. Zanim to jednak zrobisz, podnieś złoto i rudę leżące na północnym-zachodnie [1] oraz uzupełnij oddział Jeleni w leży na wschodzie [2].

Możesz też porozmawiać z łowcą nagród stojącym przy drodze, który zleci ci kilka dodatkowych zadań. Ich opis znajdziesz w poświęconej zadaniom pobocznym części poradnika.
![]() | ![]() |
Gdy przejdziesz do kolejnej lokacji, podnieś złoto stojące z lewej [1], porozmawiaj z elfem po prawej [2], a następnie udaj się dalej na północ.
![]() | ![]() |
Będzie tam na ciebie czekał Druid, który dołączy do twojej armii [1]. Ta Elitarna Jednostka przy każdym trafieniu nie tylko zadaje obrażenia, ale również zwiększa Licznik Szarży przeciwnika. Na początku będziesz posiadał tylko trzech Druidów, ale możesz sobie dokupić większą ich ilość w leży stojącym w po lewej [2].
![]() | ![]() |
Gdy będziesz gotowy, ruszaj dalej na północ [1]. W kolejnej lokacji, podnieś rubiny na północy, a następnie zaatakuj rycerza (LVL 3) na wschodzie [2].
![]() | ![]() |
Po walce zobaczysz kolejnych przeciwników próbujących ściąć potężne drzewo [1]. Zaatakuj ich. W tej walce nie masz konkretnego bohater, którego musisz pokonać. Twoim celem są dwaj żołnierze z piłą. To w nich musisz trafić, a nie w poziomą linię, tak jak w poprzednich walkach [2]. Przeciwnicy będą się co jakiś czas przemieszczać, więc staraj się przygotowywać Atakujące Formację kawałek obok nich. Gdy obydwoje zginą, pojedynek dobiegnie końca.
![]() | ![]() |
Po walce podnieś rudę z lewej i pokonaj kolejnego rycerza (LVL 4) [1]. Idąc dalej na północ dotrzesz na szczyt drzewa [2].

Twoim celem jest stojący kawałek dalej Sir Strata (LVL 6). Podczas walki z nim pamiętaj, żeby nie trafić stojącego z przodu druida. Mężczyzna będzie cię co jakiś czas poruszał, więc podczas ataków bądź bardzo ostrożny.
![]() | ![]() |
Gdy walka dobiegnie końca, otwórz dwie skrzynie, które pojawią się na kamiennym placu [1]. W jednej z nich znajdziesz 500 złota, a w drugiej Pelerynę Mocy [2].
![]() | ![]() |
Po zebraniu wszystkich przedmiotów, udaj się na południe. Uratowany druid podaruje ci dwie lotnie [1], którymi szybko zlecisz na sam dół [2].
Powstrzymując rozlew krwii
![]() | ![]() |
Jak porozmawiasz z kolejnym leśnym czarodziejem na dole, zdobędziesz nową jednostkę - Szmaragdowego Smoka [1]. Będziesz mógł również rozpocząć samouczek, który wyjaśni ci sposób jej używania [2].
![]() | ![]() |
Szmaragdowy Smok to tzw. Jednostka Legendarna, która do utworzenia Formacji wymaga czterech jednostek tego samego koloru i typu, stojących za nim [1]. Pozostałe jej cechy są identyczne, jak cechy Jednostek Elitarnych. Każdy legendarny oddział posiada Zdolności Specjalne, może tworzyć Kombinacje, nie może tworzyć Murów, a ich ilość jest ograniczona. Po zaliczeniu samouczka idź dalej na południa, a obok mężczyzny z pochodnią skręć w prawo [2].
![]() | ![]() |
W kolejnej lokacji [M1.7] zobaczysz na wschodnie rycerza Varkasa (LVL8) atakującego wioskę elfów [1]. Zaatakuj go i pokonaj [2].
Pierwsze Ziarno
![]() | ![]() |
Po walce idź dalej na północ. Podnieś złoto leżące po lewej [1], a następnie wykończ żołnierzy próbujących zniszczyć żołędzia [2].

Podczas starcia musisz nie tylko atakować przeciwnika, ale również chronić drogocenny przedmiot. Staraj się stawiać przed nim jak najwięcej Murów lub bardzo szybko wykańczać przeciwników naprzeciwko.
Fałszywy List
![]() | ![]() |
Gdy walka dobiegnie końca, otwórz skrzynię po lewej [1] i udaj się na wschód. W następnej lokacji [M1.8] idź cały czas na północ, aż dotrzesz do rzeki [2].

Aby ją przekroczyć, musisz przewrócić (LPM na bohaterze) stojące na brzegu bale w przedstawionej na obrazku kolejności.
![]() | ![]() |
Jak skończysz, opróżnij skrzynię po prawej, gdzie znajdziesz Pierścień Życia [1], a następnie przejdź na drugi brzeg [2].
Uwolnienie Godryka
![]() | ![]() |
Idąc cały czas na północ, dotrzesz do obozu łowców, który został opanowany przez demony [1]. Pokonaj wszystkich stojących na drodze przeciwników, aż dotrzesz do Godryka [2].

Po jego uratowaniu pojawi się Azexes (LVL 10). Przeciwnik nie posiada wspomagających go wojska, ale sam potrafi bardzo boleśnie zaatakować. Co jakiś czas będzie rozkładał ramiona i tworzył świecące kule, którymi zaatakuje po upływie trzech tur. W tym czasie ich siła wzrośnie do 30 punktów, więc staraj się ustawić naprzeciwko nich Mury lub osłabiać je przy pomocy własnych ataków.

Drugi atak demona jest jeszcze silniejszy, ale skoncentrowany w jednym miejscu. Łatwiej będzie go trafić/zablokować. Oprócz powstrzymywanie ciosów przeciwnika, sam również musisz zaatakować. Cały czas celuj w korpus Azexesa, pamiętając o tym, że przeciwnik po wykonaniu swojego ataku teleportuje się w oznaczone krążącymi płomieniami miejsce. Gdy wróg zginie, pierwsza część kampanii dobiegnie końca.