[Fabuła] cz.6 | Osiągnięcia związane z fabułą w Mafia II Mafia II poradnik
Ostatnia aktualizacja: 30 lipca 2019
The Professional (w polskiej wersji Profesjonalista )
Nagroda Xbox 360: 10 punktów
Opis: W trakcie rozgrywania trzeciego rozdziału (Wróg publiczny) będziesz musiał włamać się do urzędu ds. regulacji cen w celu wykradzenia kartek. Osiągnięcie odblokowane zostanie za wykonanie tego zadania bez wszczynania alarmu. Alarm może zostać wszczęty jeżeli obecność Vito zostanie odnotowana przez wartowników (wystrzały lub znalezienie się w ich polu widzenia) lub jeżeli nie zostanie wyłączone urządzenie zabezpieczające podpięte do sejfu. Samych strażników możesz natomiast likwidować, przy czym należy to wykonywać w cichy sposób, zachodząc każdego z nich od tyłu i wciskając odpowiedni przycisk na padzie. Więcej informacji na temat sposobu zdobycia tego osiągnięcia odnajdziesz poniżej.
Po odstawieniu Marii w szpitalu podjedź do znajdującego się po drugiej stronie ulicy urzędu i zaparkuj samochód w pobliżu wąskiej alejki prowadzącej w stronę tego budynku #1 . Wysiądź z auta i ruszaj w tamtą stronę. Docelowo będziesz musiał dotrzeć do płotu #2 i przedostać się na drugą stronę.
Zgodnie z wyświetloną wskazówką wciśnij przycisk na padzie odpowiedzialny za uaktywnienie funkcji skradania się. Zauważ też przy okazji, że nie musisz wyłączać opcji biegu, dzięki czemu będziesz się w tym trybie mógł cicho i w miarę szybko poruszać. Skieruj się w stronę oznaczonego budynku #1 i wejdź do środka przez otwartą okiennicę #2 .
Powyższą mapkę odnajdziesz w wielu różnych miejscach urzędu (zawieszoną na ścianach). Czerwony znaczek X oznacza miejsce, w którym aktualnie się znajdujesz.
Zaczynasz w toalecie (punkt 1 na mapie). Upewnij się, że nadal się skradasz, wyjdź z toalety i skieruj się w prawo #1 , mijając po drodze pierwszą mapkę urzędu. Docelowo musisz dotrzeć do podwójnych drzwi (punkt 2 na mapie) #2 i je otworzyć.
Budynek urzędu patrolowany jest przez trzech wartowników - dwóch przebywa na piętrze, a trzeci siedzi przy biurku na parterze (punkt 5 na mapie). Jak już wspomniałem, możesz ich po cichu likwidować, przy czym każdego wartownika należałoby zajść od tyłu celem wciśnięcia odpowiedniego przycisku na padzie #1 #2 . Ja radzę ich całkowicie unikać, stosując się do przedstawionych w dalszej części tekstu wskazówek.
Zacznij od skierowania się w stronę południowych schodów (punkt 3 na mapie) #1 . Zatrzymaj się na półpiętrze i zaczekaj aż strażnik patrolujący tę okolicę oddali się lub pójdzie do toalety #2 .
Szybko wyjdź na piętro i wybierz pierwsze drzwi po prawej stronie (punkt 4 na mapie) #1 , prowadzące do biura dyrektora. Po znalezieniu się w środku koniecznie zamknij za sobą drzwi. Zbadaj okolice biurka, na którym odnajdziesz klucz #2 .
Kolejny krok to wyłączenie alarmu, który podpięty został do sejfu zawierającego kartki. Powróć na parter i ostrożnie obejdź od tyłu wartownika siedzącego przy biurku (punkt 5 na mapie) #1 . Skieruj się w stronę północnego przejścia (punkt 6 na mapie) #2 .
Docelowo musisz dotrzeć do niebieskich drzwi prowadzących do piwnicy (punkt 7 na mapie) #1 . Po znalezieniu się na dole odszukaj pomieszczenie z panelem kontrolnym na ścianie #2 . Wejdź w interakcję z tym obiektem, dzięki czemu wyłączysz alarm.
Możesz już powrócić na górę #1 , udając się w okolice miejsca, w którym przesiaduje jeden z wartowników (punkt 5 na mapie). Musisz się przedostać na piętro i możesz tego dokonać korzystając ponownie z południowych schodów (punkt 3 na mapie) lub wybierając centralne schody (punkt 8 na mapie) #2 . Nie polecam tego drugiego wariantu, bo łatwo można tu zostać zauważonym przez jednego z pozostałych dwóch wartowników.
Musisz teraz dotrzeć do pomieszczenia Distribution Point znajdującego się w zachodniej części budynku, na pierwszym piętrze (punkt 9 na mapie) #1 . Wejdź do środka i zamknij za sobą drzwi. Podejdź do pobliskiej bramki i rozwiąż dobrze Ci znaną mini-grę by odblokować sobie przejście #2 .
Możesz już podejść do sejfu #1 i go otworzyć, zabierając kartki. Pozostała Ci już tylko ucieczka. Najbliższe wyjście znajduje się w pomieszczeniu Hearings (punkt 11 na mapie) #2 i zakłada skorzystanie z otwartej okiennicy.
Dwa pozostałe wyjścia to niebieskie drzwi znajdujące się w pobliżu łazienki (punkt 10 na mapie - konieczne będzie rozwiązanie mini-gry) #1 oraz kotłownia znajdująca się w piwnicy #2 . Niezależnie od wybranego wyjścia ostrożnie opuść teren urzędu, ponownie przeskakując przez płotek, którego użyłeś żeby się tu przedostać.