Lost Ark: Tranquil Karkosa - boss, jak pokonać? Lost Ark poradnik, solucja
Na tej stronie poradnika do Lost Ark przeczytacie, jak ukończyć Tranquil Karkosa– drugi Abyssal Dungeon serii Gate of Paradise poziomu Tier 2.
Ostatnia aktualizacja: 8 kwietnia 2022
Tranquil Karkosa to drugi Abyssal Dungeon z grupy Gate of Paradise, poziomu Tier 2 w Lost Ark. Na tej stronie dowiecie się jakie są mechaniki w walce z bossami i jak ukończyć ten dungeon. By wejść do dungeonu, potrzebujecie 960 ilvl.
Kallivan of the Eroded Storm
Pierwszy boss posiada dwie kluczowe mechaniki. Pierwsza to przyzwanie dwóch czarodziejów (zostaniecie o tym poinformowani komunikatem - ponadto zniknie pasek zdrowia bossa, jako że będzie on wtedy nietykalny). Musicie ich pokonać, by kontynuować - są oznaczeni na mini-mapie, jako że ich pozycja po pojawieniu się może być różna. Nie musicie jednak przejmować się mniejszymi przeciwnikami wyposażonymi w działa - są oni tu tylko po to, by Wam przeszkadzać.
Druga mechanika to klasyczny Stagger check, która nastąpi niemal chwilę po pokonaniu czarodziejów.
Występują dwa kluczowe ataki, których łatwo uniknąć, posiadające określoną mechanikę. Pierwszy to pojawienie się stref niebieskich i czerwonych. Należy w tym momencie obserwować bossa: jeśli ma w górze pistolet, udajcie się na czerwone strefy. Jeśli kotwicę - na niebieskie. Druga mechanika to błękitne promienie, które mogą pojawić się przed graczami - należy wtedy odwrócić się w stronę krawędzi areny, gdyż po chwili owe promienie spowodują wystrzelenie pocisku, który może ranić sojuszników.
Karkosa's Punisher
Drugi boss jest znacznie łatwiejszy i nie posiada ataków typu wipe. Posługuje się trzema kluczowymi atakami. Pierwszy, tzw. pizza attack, powoduje pojawienie się trzech wycinków koła na arenie, które śledzą trzech graczy. Po chwili w ich miejscu nastąpi atak, od którego obrażenia poniesie każdy znajdujący się w strefie. Gracz, który jest namierzany nie powinien się ruszać, by umożliwić innym znalezienie się w bezpiecznej strefie, a samemu uskoczyć w ostatniej chwili przed atakiem, gdy "pizza" znika.
Druga mechanika to przyzwanie potwora - Deep Sea Melanos - który powoli będzie zbliżał się w stronę bossa. Gdy do niego dotrze, wywołany zostanie potężny atak obszarowy, jednak niekoniecznie śmiertelny. Warto mimo wszystko go uniknąć i wyeliminować rybę. Ponadto - pechowi gracze, szczególnie jeśli zostali unieruchomieni jednym z ataków bossa, mogą zostać pochwyceni przez niego. Spowoduje to ogromne obrażenia wobec jednego gracza, przy czym sekwencja może zostać przerwana poprzez ataki Stagger wymierzone w bossa.
Karkosa Monarch Draikhan
Najważniejsza mechanika trzeciej walki stanowiąca największy problem w starciu, następuje, gdy boss ma:
- 16 pasków zdrowia: faza 1 - 1234,
- 8 pasków zdrowia: faza 2 - 12334.
W tej mechanice w wyznaczonych momentach wokół areny pojawi się 8 pól. Z tych miejsc wystrzeliwane będą w stronę bossa kule. Każdy gracz musi zebrać naprzemiennie po dwie z nich. Aby to zrobić należy ustawić się w wyznaczonym polu (lub jeśli gracie powolną postacią, to nieco bliżej bossa, by zataczać mniejsze okręgi) i następnie wraz z innymi graczami, po zebraniu pierwszej kuli, poruszać się zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Każdy z graczy musi zebrać kulę z każdego kolejnego pola. Po zebraniu kuli pojawia się informacja o nadaniu debuffu, co traktujecie jako potwierdzenie zebrania kuli.
W drugiej fazie (8 pasków zdrowia) procedura się powtarza, jednakże musicie zatrzymać się przy zebraniu trzeciej kuli (zmienia się wtedy kierunek rotacji), i lecieć do ostatniej kuli. Tak więc w drugiej fazie zbieracie w sumie pięć kul, zatrzymując się przy trzeciej, co tworzy sekwencję 12334.
Niektóre ataki bossa powodują nałożenie na gracza debuffów, które z kolei mogą się kumulować. Aby się ich pozbyć, należy zbierać niebieskie kule wokół areny, przy czym jedna kula niweluje jeden poziom debuffu. Jest to głównie efekt spowolnienia, który może uniemożliwić Wam poprawne wykonanie wcześniej wymienionej mechaniki.