Lost Ark: Berserker (Warrior) - klasa postaci Lost Ark poradnik, solucja
Na tej stronie opisaliśmy klasę jednego z bohaterów gry Lost Ark Warrior – Berserker wraz z jego buildami Mayhem i Technique Berserker z terminologią i charakterystyką na 2022 r.
Ostatnia aktualizacja: 24 lutego 2022
Z tej strony poradnika dowiecie się, jakie są cechy i umiejętności klasy Warrior, subklasy (Advanced Class) - Berserker. Strona przedstawia opis umiejętności i engravings Berserkera z terminologią i buildami dla gry z 2022 roku. Opisane zostały również dwa buildy: Mayhem i Technique Berserker.
Opis klasy Berserker
Płeć: Mężczyzna
Forma ataku: Walka wręcz
Specjalizacja: gdy zostanie zapełniony jego Fury Meter podczas walki, może aktywować Burst Mode - staje się znacznie mobilniejszy, a ataki mają zwiększoną siłę. Musi odczekać 30 sekund na ponowną aktywację. Gdy w Burst Mode potrafi wykorzystać atak specjalny - Bloody Rush.
Berserker to zbalansowany wojownik o dużej sile ataku i solidnej obronie. Traci na tym jednak jego zwinność i szybkość Jest dość powolny a wiele jego ataków wymaga długiego czasu ładowania. Ataki Berserkera są krótkiego zasięgu na niedużym obszarze ataku, często nie posiadają dodatkowych efektów. Mimo to, zadaje jedne z największych obrażeń oraz może sprawdzić się jako tank. Należy do łatwych klas dla początkujących.
Wielu graczy wybiera tą klasę, jeśli zamierzają grać samodzielnie. Dobrze zbalansowany wojownik.
Bohater ten nierzadko pełni rolę DPS przy właściwym buildzie, nie oferując jednak żadnych wzmocnień przy rozgrywce drużynowej. Odpowiedni build powoduje, że zwiększona zostaje jego szybkość i siła, a wtedy dobrze nadaje się do PvE jak i PVP.
Mayhem / Madness build
Mayhem / Madness to jeden z najpopularniejszych buildów dla Berserkera w Lost Ark. Jest "skrajny", nakierowany na zwiększenie obrażeń i szybkości kosztem zdrowia. Cechuje go wykorzystanie engraving ot tej samej nazwie, który charakteryzuje się:
- Stałym zapełnieniem Fury Meter,
- Obniżeniem zdrowia maksymalnego do 25% (i max 25% z zaklęć ochronnych), zmniejszając jednak odnoszone obrażenia o 65%, gdy aktywny jest Burst Mode,
- Możecie wyłączyć Burst Mode, by odzyskać ćwiartkę zdrowia, jednak nie możecie go użyć przez kolejne 30 sekund.
Engravings:
- Mayhem - kluczowy dla buildu - zwiększone obrażenia / szybkość kosztem zdrowia / ochrony.
- Master's Tenacity - zwiększa zadawane obrażenia, gdy zdrowie jest poniżej 50% - idealnie komponuje się z Mayhem, gdyż ograniczenie zdrowia wynikające z nowego Burst Mode i ograniczeniu zdrowia, funkcjonują.
Opcjonalnie engravings:
- Cursed Doll - zwiększone obrażenia kosztem uzdrawiania - nie ma znaczenia przy używaniu zielonych HP Potions),
- Keen Blunt Weapon - obrażenia krytyczne zwiększone, kosztem zwykłych (wymagane wysokie statystyki Crit),
- Grudge - zwiększone obrażenia (przeciwko bossom) kosztem odnoszonych,
- Raid Captain- jeśli posiadacie wysoki atrybut Switness, obrażenia bohatera zostaną zwiększone.
Atrybuty (Battle stats):
- Crit - zwiększenie szansy na zadawanie obrażeń krytycznych; szczególnie istotne przy wykorzystaniu ataków zadających wielokrotne obrażenia (55% dostępnych pkt.),
- Swiftness - zwiększona szybkość ataku, szybkości, odnowienia umiejętności. Kluczowa dla tego buildu (45% dostępnych pkt.).
- Druga opcja to wyrównanie statystyk bliżej 50/50, lub nawet zwiększając Swiftness, jeśli nie chcecie polegać znacząco na ciosach krytycznych (gdyż Mayhem obniża szansę na obrażenia krytyczne).
Umiejętności, tripod i runy:
Umiejętność | Tripod 1 | Tripod 2 | Tripod 3 | Runa |
Finish Strike (10+) | Tenacity | Weak Point Detection | Lights Out | Galewind |
Shoulder Charge (4) | Excellent Mobility | Quick Recharge | ||
Tempest Slash (4++) | Quick Prep | Weak Point Detection | Driving Hit | Overwhelm |
Hell Blade (10+) | Leap | Deadly Blow | Earth Flip | Galewind |
Chain Sword (4++) | Vital Point Hit | Swift Attack Prep | Quick Prep | Galewind |
Strike Wave (10) | Wave | Limit Break | Earth Flip | Galewind |
Red Dust (10) | Quick Prep | Vital Point Hit | Red Wave | Bleed |
Sword Storm (10) | Quick Prep | Weak Point Detection | Flame Storm | Overwhelm |
Berserk Fury (Awakening skill) |
Wartości w nawiasach sugerują poziom umiejętności przy 50 poziomie bohatera. + oznacza sugestię dalszego rozwoju, ++ - usilną sugestię rozbudowy umiejętności.
Sposób rozgrywki:
Berserker w tej formie posiada znikomą ilość zdrowia - ważne jest więc pilnowanie, by nie zostać osaczonym, monitorowanie jego stanu i wykonywanie zdecydowanych uników. Do tego służyć Wam będzie właśnie Shoulder Charge, który zaoferuje dodatkową opcję uskoku poza standardowym unikiem. Warto zwrócić uwagę, że jedyne mikstury, których teraz potrzebujecie to te, przywracające 30% zdrowia - które dla Berserkera Mayhem są uzupełnieniem jego maksymalnego poziomu.
Technique Berserker build
Technique Berserker to prostszy build w zestawieniu z Mayhem. Nadal skupia się na tym, aby wyciągnąć co najlepsze z Burst Mode, lecz zachowując jego standardową formę. Dzięki temu:
- Posiada wysoką ilość Zdrowia,
- Wysoką szansę na obrażenia krytyczne.
W zależności od podejścia, możecie zwiększyć atrybutami szansę na obrażenia krytyczne lub skupić się na Spacialization, by poprawić parametry i długość trwania Burst Mode.
Engravings:
- Berserker's Technique - zwiększa obrażenia od krytycznych, lecz co ważniejsze - nie otrzymujecie statusu zmęczenia (Exhaustion) po zakończeniu Burst Mode i możecie natychmiast budować Fury Meter. Wystarczający jest engraving pierwszego poziomu.
- Master of Ambush - zwiększa zadawane obrażenia zza pleców wroga. Ma to istotne znaczenie przy walce z bossami. Opcjonalnie: Grudge - jeśli nie chcecie polegać na atakach z tyłu (Back Attacks).
Opcjonalnie engravings:
- Awakening - kluczowy z prostego powodu: zmniejsza czas odnowienia Awakening Skill, co prowadzi do szybszego odnawiania wskaźnika.
- Keen Blunt Weapon - jeśli umieścicie sporo punktów do Crit, otrzymacie zwiększone obrażenia krytyczne o 10% kosztem zwykłych obrażeń (-20%).
- Raid Captain + Spirit Absorption - zwiększa obrażenia w zależności od szybkości bohatera, a Spirit Absorption zwiększa szybkość. Warto korzystać, jeśli posiadacie sporo punktów Swiftness.
Atrybuty (Battle stats):
- Crit - szansa na obr. krytyczne. Przydział ok. 25% pkt. - 30% otrzymujecie automatycznie wraz z aktywacją Burst Mode.
- Specialization - 75% pkt. - odpowiada za "jakość" Burst Mode: przyrost wskaźnika, długość trwania oraz poprawia parametry umiejętności Awakening oraz Bloody Rush.
Umiejętności, tripod i runy:
Umiejętność | Tripod 1 | Tripod 2 | Tripod 3 | Runa |
Finish Strike (10+) | Tenacity | Weak Point Detection | Lights Out | Galewind |
Shoulder Charge (4) | Excellent Mobility | Quick Recharge | ||
Tempest Slash (4++) | Focus | Weak Point Detection | Driving Hit | Wealth |
Hell Blade (10+) | Leap | Melt | Earth Flip | Galewind |
Chain Sword (4++) | Nimble Movement | Swift Attack Prep | Quick Prep | Galewind |
Wind Blade (10) | Quick Prep | Focus | Windshift | Wealth |
Red Dust (10) | Quick Prep | Vital Point Hit | Red Wave | Galewind |
Strike Wave (10+) | Wave | Limit Break | Earth Flip | Bleed |
Chain of Vengeance (Awakening skill) |
Sposób rozgrywki:
Technique Berserker podczas walki z bossami powinien znajdować się na tyłach wroga, by wykonywać ataki od tyłu (Back Attacks), które są głównym typem w jego arsenale. Zwracajcie uwagę na właściwe używanie w czasie umiejętności posiadających Stagger (oszołomienie wroga) - w ten sposób zablokujecie jego ataki wymierzone na Was lub sojuszników. Należy również uważnie obserwować otoczenie - gdy Burst Mode się kończy, w tym buildzie tracicie sporo: nie pozwólcie by najgorsze nadeszło, gdy to się dzieje.