Lost Ark: Soulfist (Martial Artist) - klasa postaci Lost Ark poradnik, solucja
Na tej stronie opisaliśmy klasę jednego z bohaterów gry Lost Ark z 2022 r.: Martial Artist – Soulfist.
Ostatnia aktualizacja: 11 marca 2022
Z tej strony poradnika dowiecie się, jakie są cechy i umiejętności klasy Martial Artist, subklasy (Advanced Class) - Soulfist.
Opis klasy Soulfist
Płeć: Kobieta
Forma ataku: Walka wręcz i na dystans
Specjalizacja: Potrafi akumulować energię do poziomu 3 (może być wyzwolona na niższym), by móc aktywować aurę, która znacznie zwiększa siłę i szybkość ataku przez długi czas.
Soulfist posiada jeden z najatrakcyjniej wyglądających wykresów jej atrybutów. Jest to spowodowane tym, że klasa ta nie posiada żadnej określonej specjalizacji. Bohaterka posiada umiejętności wszelakiego typu: walki na dystans lub w zwarciu, z dużą ilością wrogów lub skupiając się na jednym celu. Trudna klasa dla początkujących, jednak po jej poznaniu, gra niemal każdą inną klasą nie będzie stanowić problemu. . Wielu graczy uważa Soulfist za klasę przyjemną w rozgrywce - zadaje duże, satysfakcjonujące obrażenia, posiada ciekawe efekty walki
Klasa ta przeznaczona jest dla osób szukających wyzwania - należy do klas trudnych, ale dzięki swej uniwersalności może przyjąć niemal każdą rolę w grupie - jednak w żadnej nie będzie specjalistą.
Robust Spirit build
Robust Spirit to klasa, która potrafi zadawać jedne z najsilniejszych obrażeń bez polegania na krytykach. Problemem tej postaci stają się długie okresy oczekiwania na cooldown umiejętności. Bohaterka mocno polega na jej umiejętności Awakening, do której otrzymuje bonus przy rozwoju parametru Specialization.
Engravings:
- Robust Spirit - engraving klasowy, który awansuje aurę od razu na poziom 3, zwiększa obrażenia i regenerację energii.
- Precise Dagger - częstsze obrażenia krytyczne kosztem ich siły. Nie macie tu dużych możliwości na obrażenia krytyczne, gdyż atrybuty powinny skupiać się na specjalizacji.
Opcjonalne engravings:
- Awakening - skraca czas między używaniem umiejętności specjalnej, która jest mocnym atutem Soulfist.
- Master of Ambush - poprawia siłę Back Attacks.
- Mass Increase - zwiększa siłę ataku kosztem szybkości. Wymaga dobrego poznania klasy i najlepiej 3 poziomu engraving.
Atrybuty (Battle stats)
- Crit - ok. 25% - są to pozostałe punkty, których nie umieszczacie w Specialization. Jeśli nie zależy Wam na krytykach, możecie również rozwijać Swiftness, co także skróci cooldown umiejętności.
- Specialization - ok 75% - klasa polega głównie na aurze (Hype), dlatego specjalizacja jest kluczowym atrybutem.
Umiejętności, tripod i runy:
Umiejętność | Tripod 1 | Tripod 2 | Tripod 3 | Runa |
Pulverizing Palm (7) | Excellent Mobility | Ready Attack | Bleed | |
Lightning Palm (4++) | Prepared Attacker | Galewind | ||
Heavenly Squash (7++) | Hard Hitter | Burning Hands | Exquisite Attack | Judgment |
Flash Step (4+) | Excellent Mobility | Victory Shout | Quick Recharge | |
Shadowbreaker (10+) | Predator | Weak Point Detection | 6th Sense | Overwhelm |
Force Orb (10) | Quick Prep | Powerful Wave | Scattering Wave | Conviction |
Merciless Pummel (10+) | Hard Hitter | Coldhearted | Double Up | Galweind |
Energy Release (10) | Fighting Spirit Enhancement | Energy Release Enhancement | Ready Attack | Galewind |
World Decimation (Awakening) |
Wartości w nawiasach sugerują poziom umiejętności przy 50 poziomie bohatera. + oznacza sugestię dalszego rozwoju, ++ - usilną sugestię rozbudowy umiejętności.
Sposób rozgrywki:
Bohaterka wybiera dowolne miejsce na polu walki. Nie za blisko, nie za daleko, najlepiej z tyłu liczne Back Attack skills - bowiem szybkość nie jest jej atutem - lecz tak, by skutecznie wykorzystać ataki krótko i dalekodystansowe. Ataki poprzedza aktywacją aury Hype (Identity Skill). Kluczem jest zdobycie jak najszybciej engraving: Robust Spirit. W ten sposób od razu zaczynacie walkę z dużo mocniejszym buffem do obrażeń i szybkości ataku (Hype poziom 3). Poza tym wyszukuje okno w walce, by zadać jak największe obrażenia w krótkim czasie, później odpoczywa przez okres cooldownu. Szczególnie istotne jest umiejętne wykorzystywanie umiejętności Awakening, która jest jej głównym asem, lecz łatwo jest nią chybić, szczególnie w bossa.
Energy Overflow build
Energy Overflow różni się od Robust Spirit tym, że zamiast skupiać się na wąskim oknie do przeprowadzania zmasowanego ataku, woli cały czas atakować wroga, bez przerwy na odpoczynek. Jest to podyktowane jej głównym engraving, który dostarcza premię za utrzymywanie niskiego poziomu energii. Jest to dobry build na start i nietrudno jest przejść na Robust Spirit, gdy zajdzie taka potrzeba w dalszych etapach gry.
Engravings:
- Energy Overflow - otrzymujecie bonusowe 15% obrażeń, jeśli utrzymacie wskaźnik Energii (w trakcie aury Hype) poniżej 30%.
- Adrenaline - dodatkowe 6% obrażeń i 15% szans na krytyczne, za częste używanie umiejętności, bez skutków ubocznych.
Opcjonalne engravings:
- Spirit Absorption - większa szybkość ataku i ruchu,
- Precise Dagger zwiększa częstość występowania obrażeń krytycznych, kosztem ich siły.
- Raid Captain - wyższe obrażenia oparte o parametr Swiftness.
Atrybuty (Battle stats)
- Crit - ok. 25% - są to pozostałe punkty, których nie umieszczacie w Swiftness.
- Swiftness - ok 75% - szybkość to podstawa tego buildu.
Umiejętności, tripod i runy:
Umiejętność | Tripod 1 | Tripod 2 | Tripod 3 | Runa |
Bolting Crash (7) | Volant | Fighting Spirit Enhancement | Bleed | |
Tempest Blast (7++) | Charge Enhancemenet | Eradication | Demolition | Galewind |
Heavenly Squash (7++) | Hard Hitter | Harsh Training | Exquisite Attack | Conviction |
Flash Step (7) | Instant Preparation | Victory Shout | Quick Recharge | |
Shadowbreaker (10+) | Predator | Weak Point Detection | 6th Sense | Overwhelm |
Force Orb (7+) | Quick Prep | Powerful Wave | Scattering Wave | Judgment |
Merciless Pummel (10+) | Hard Hitter | Coldhearted | Double Up | Galweind |
Energy Release (10) | Quick Prep | Tenacity | Ready Attack | Galewind |
Decimation Ray (Awakening) |
Wartości w nawiasach sugerują poziom umiejętności przy 50 poziomie bohatera. + oznacza sugestię dalszego rozwoju, ++ - usilną sugestię rozbudowy umiejętności.
Sposób rozgrywki:
Szybki DPS, wymaga od Was nieprzerwanej koncentracji w walce i ciągłego używania umiejętności - odpowiednie przygotowanie następujących po sobie zdolności jest istotne. Podczas Raidów warto włączyć na stałe do akcji Energy Release, jako buff dla siebie i sojuszników. Jednocześnie postarajcie się nie korzystać z Hype na 3 poziomie, ponieważ czas cooldownu jest dużo dłuższy, a bonus ataku mniejszy przez brak atrybutu Specialization.