Lost Ark: Gunslinger (Gunner) - klasa postaci Lost Ark poradnik, solucja
Na tej stronie opisaliśmy klasę jednego z bohaterów gry Lost Ark. Gunner – Gunslinger.
Ostatnia aktualizacja: 30 marca 2022
Z tej strony poradnika dowiecie się, jakie są cechy i umiejętności klasy Gunner, subklasy (Advanced Class) - Gunslinger.
Opis klasy Gunslinger
Płeć: Kobieta
Forma ataku: Walka na krótkim i długim dystansie.
Specjalizacja: Posługuje się trzema rodzajami broni, które może przełączać w trakcie walki.
Bohaterka posługuje się trzema rodzajami broni, które przełącza w trakcie walki. Klasa niemal identyczna ze specjalizacją Deadeye - z tą różnicą, że specjalizuje się bardziej w walce na długi dystans (karabin snajperski). Atuty tej klasy to siła ataku i mobilność. Każda broń posiada własny zestaw umiejętności i czasu cooldownu. Umiejętność celowania również jest istotna przy wykorzystaniu tej klasy.
Klasa DPS dla graczy walczących na dystans, wymagająca opanowania mechaniki walki trzema rodzajami uzbrojenia.
Podstawowo bohaterka wykorzystuje 3 bronie, lecz można ograniczyć ich ilość do dwóch, wykorzystując engraving klasowy Time to Hunt. Cechy broni są następujące:
- Pistolet: buffy i debuffy, ponadto umiejętności wykorzysujące wysoką mobilność pomagające w unikach i walce na krótki dystans,
- Strzelba: podstawowe ataki zadające obrażenia przy bliskim kontakcie,
- Karabin snajperski: wysokie obrażenia i obr. krytyczne zadawane na dużym dystansie. Większość ataków wymaga długiego czasu przygotowania.
Warto zaznaczyć także, że nie jest to bohaterka, która może polegać wyłącznie na snajperce. Pozostałe zaś bronie wymagają bliższego spotkania z przeciwnikami, co uniemożliwia zaklasyfikowanie Gunslinger jako klasy w pełni dystansowej.
Peacemaker build
Peacemaker to podstawowy build Gunslingera. Skupia się na zadawaniu obrażeń krytycznych z wykorzystaniem wszystkich trzech broni w arsenale, przy czym każda z broni otrzymuje inny bonus. Pistolety: zwiększona szybkość ataku; Strzelba: więcej obrażeń krytycznych; Karabin: zwiększona siła obrażeń. Mimo to, build skupia się na wykorzystaniu i maksymalizacji efektywności wykorzystania karabinu snajperskiego.
Engravings:
- Peacemaker - poziom 1. Możecie zainwestować więcej punktów w umiejętność, jeśli nie chcecie skupiać się jedynie na maksymalizacji wydajności karabinu, jednak nieznacznie osłabia to build.
- Hit Master - darmowe zwiększenie obrażeń bez efektów ubocznych.
Opcjonalne engravings:
- Adrenaline - celem jest poprawa szansy na obr. krytyczne.
- Keen Blunt Weapon - większa szansa na krytyczne kosztem ich siły. Wymagany poziom 3.
- Spirit Absorption + Raid Captain - rozwiązanie alternatywne, które nie poprawi parametrów Waszych krytyków, a zwiększy obrażenia podstawowe.
Battle stats (Atrybuty):
- Crit - 70% -większa szansa na krytyki; podstawa buildu.
- Swiftness - 30% - poprawa szybkości ataku, poruszania się oraz cooldownów.
Umiejętności, tripod i runy:
Pistolet (Handgun):
Umiejętność | Tripod 1 | Tripod 2 | Tripod 3 | Runa |
Spiral Tracker (4) | Weakness Exposure | Conviction | ||
AT02 Grenade (1) | ||||
Quick Step (4) | Life Absorption | Rage | ||
Somerault Shot (1) | ||||
Equilibrium (1+) | Weakness Exposure | Decimation Shot | ||
Dexterous Shot (1++) | Weakness Exposure | Excellent Mobility | Judgment | |
Peacekeeper (1+) | Excellent Mobility | |||
Bullet Rain (1+) | Ambush | |||
High-Caliber HE Bullet (Awakening) |
Strzelba (Shotgun):
Umiejętność | Tripod 1 | Tripod 2 | Tripod 3 | Runa |
Shotgun Rapid Fire (4++) | In a Tight Spot | Enhanced Shot | Special Bullet | Galewind |
Last Request (1++) | Quick Prep | Execution | Volley | |
Dual Buckshot (10+) | In a Tight Spot | Enhanced Fire | Final Strike | Galewind |
Sharpshooter (10+) | Special Bullet | In a Tight Spot | Guardian's Breath | Galewind |
Karabin snajperski (Rifle):
Umiejętność | Tripod 1 | Tripod 2 | Tripod 3 | Runa |
Carastrophe (1) | ||||
Perfect Shot (10+) | Stable Stance | Kill Confirmation | Enhanced Shot | |
Focused Shot (10+) | Quick Aim | Double Tap | Final Strike | Galewind |
Target Down (10+) | Quick Aim | Large Magazine | Steady Aim | Galewind |
Wartości w nawiasach sugerują poziom umiejętności przy 50 poziomie bohatera. + oznacza sugestię dalszego rozwoju, ++ - usilną sugestię rozbudowy umiejętności.
Sposób rozgrywki:
Bohaterka wykorzystuje pistolety jako podstawową formę przy poruszaniu się i w czasie poza walką. Pozwala jej to na nakładanie debuffów na wrogów (które jednak nie kumulują się) i wysoką mobilność - w szczególności, że nie musi przyjmować określonej pozycji na arenie do ataku wroga. Quick Step pozwoli Wam szybko zbliżyć się do wroga, by zadać obrażenia strzelbą, w przeciwnym wypadku możecie swobodnie wykorzystywać strzelbę do ataków dystansowych. Nie każdemu łatwo jest przywyknąć do specyficznego stylu gry Gunslingerem i częstej zmiany broni.
Zwróćcie uwagę, że ataki strzelbą posiadają parametr Back Attack. Aby wyeliminować tą niedogodność, używajcie tripodów In a Tight Spot.
Time to Hunt build
Time to Hunt to rzadko używany build, z powodu pozbycia się z arsenału bohaterki strzelby. Zawęża to możliwości walki, lecz pozwala na swobodniejsze przypisywanie punktów do wybranych umiejętności. Build ten nadal wykorzystuje engraving Peacemaker dla wzmocnienia tak pistoletów jak i karabinu.
Engravings:
- Peacemaker - poziom 1. Możecie zainwestować więcej punktów w umiejętność, jeśli nie chcecie skupiać się jedynie na maksymalizacji wydajności karabinu, jednak nieznacznie osłabia to build.
- Time to Hunt - engraving klasowy, sugerowany poziom 3. W zamian za usunięcie strzelby, otrzymujecie +35% szansy na krytyczne dla pistoletu i karabinu.
Opcjonalne engravings:
- Adrenaline - celem jest poprawa szansy na obr. krytyczne.
- Hit Master - darmowe zwiększenie obrażeń bez efektów ubocznych.
- Keen Blunt Weapon - większa szansa na krytyczne kosztem ich siły. Wymagany poziom 3.
Battle stats (Atrybuty):
- Specialization - 40% -w przypadku Gunslingera poprawia obrażenia zwykłe i krytyczne.
- Swiftness - 60% - poprawa szybkości ataku, poruszania się oraz cooldownów.
- Opcjonalnie - Crit.
Umiejętności, tripod i runy:
Pistolet (Handgun):
Umiejętność | Tripod 1 | Tripod 2 | Tripod 3 | Runa |
Spiral Tracker (4+) | Weakness Exposure | Quick Pace | Conviction | |
AT02 Grenade (4+) | Magick Control | Enhanced Grenade | Internal Ignition | Bleed |
Quick Step (4) | Life Absorption | Rage | ||
Meteor Stream (1++) | Weak Point Detection | Piercing Explosion | Meteor Fall | |
Equilibrium (4++) | Weakness Exposure | Decimation Shot | Burn Effect | |
Dexterous Shot (7) | Weakness Exposure | Excellent Mobility | Judgment | |
Peacekeeper (4) | Excellent Mobility | |||
Bullet Rain (10) | Ambush | Rapid Fire | Flame Shot | |
High-Caliber HE Bullet (Awakening) |
Karabin snajperski (Rifle):
Umiejętność | Tripod 1 | Tripod 2 | Tripod 3 | Runa |
Carastrophe (7) | Quick Aim | Concussion | Overwhelm | |
Perfect Shot (10+) | Stable Stance | Kill Confirmation | Enhanced Shot | Galewind |
Focused Shot (10+) | Quick Aim | Double Tap | Final Strike | Galewind |
Taret Down (10+) | Quick Aim | Large Magazine | Steady Aim | Galewind |
Wartości w nawiasach sugerują poziom umiejętności przy 50 poziomie bohatera. + oznacza sugestię dalszego rozwoju, ++ - usilną sugestię rozbudowy umiejętności.
Sposób rozgrywki:
Ten mniej specjalistyczny build pozwoli Wam bardziej poczuć się jak snajper. Standardowa forma gry to używanie pistoletów, dla mobilności oraz umiejętności z opcją buff / debuff. Główna część walki skupi się na nielicznych atakach karabinem snajperskim polegając na dużej sile ataków i wysokiej szansie na krytyczne. Obrażenia mogą być wysokie, jednak finalnie DPS jest niższy niż w buildzie Peacemaker.