Lost Ark: Scrapper (Martial Artist): klasa postaci Lost Ark poradnik, solucja
Na tej stronie opisaliśmy klasę jednego z bohaterów gry Lost Ark Martial Artist – Scrapper wraz z buildami: Shock Training i Taijutsu Scrapper w terminologii i charakterystyce na 2022 rok.
Ostatnia aktualizacja: 11 marca 2022
Z tej strony poradnika dowiecie się, jakie są cechy i umiejętności klasy Martial Artist, subklasy (Advanced Class) - Scrapper. Strona przedstawia opis umiejętności i engravings Scrapper z terminologią i buildami: Shock Training i Taijutsu Scrapper dla gry z 2022 roku.
Opis klasy Scrapper
Płeć: Kobieta
Forma ataku: Walka wręcz
Specjalizacja: Zamiast wykorzystywania Wytrzymałości (MP), jak u większości klas, posługuje się "balansem mocy" - użycie jednych umiejętności odblokowuje możliwość używania innych. Umiejętności na żółtym tle nazywane są Stamina Skills, na zielonym - Shock Skills.
Scrapper nie należy do potężnych klas ani wyjątkowo specjalistycznych, jednak wprowadzają do gry coś nowego. Zamiast wykorzystywać swoją Wytrzymałość do korzystania z umiejętności, utrzymują "balans energetyczny" wykorzystując dwa typy umiejętności. Powoduje to, że należy wiedzieć i pamiętać, jakich umiejętności należy używać po sobie i odpowiednio dopracować swoją strategię. W porównaniu do klasy Wardancer, ceni sobie nieco bardziej siłę niż szybkość.
Ta klasa dedykowana jest dla "niedzielnych graczy" - jest łatwa i nie wymaga dużego zaangażowania. Sposób rozgrywki nie wymaga wiele nauki, skupiania się na buildach i rozważaniach na temat rozwoju postaci, dzięki jej mechanice.
Taijutsu Scrapper build
Taijutsu Scrapper to build nastawiony na używanie Stamina Skills (żółtych). Są to typowe Back Attack, które wymagają atakowania bossa od pleców dla najlepszego efektu. Praktycznie każda posiada pewien poziom Staggering, co umożliwia wykonywanie sekwencji z reguły bez obawy o bycie trafionym. Prawie każdy atak może zbudować tak (używając Tripod), by zadawał obrażenia wielokrotnie - co pokrywa się z koniecznością silnej inwestycji w obr. Krytyczne - wysokość i częstość.
Engravings:
- Ultimate Skill: Taijutsu - - główny engraving klasy, poprawia parametry Stamina skills, ale pogarsza moc Shock skill.
- Adrenaline - engraving, który często służy jako pomocniczy, w tym buildzie jest kluczowy - zwiększa siłę ataków poprzez dokładanie +1% do kolejnych (do 6x) i zwiększając szansę na krytyki.
Opcjonalne engravings:
- Master of Ambush - wysoce zalecany, gdyż zwiększa siłę ataków Back Attack - czyli przeważających w tym zestawieniu.
- Grudge / Cursed Doll - dla zaawansowanych graczy potrafiących unikać wrogich ataków.
Atrybuty (Battle stats)
- Crit - ok. 70%, kluczowe w buildzie z powodu dużej liczby ciosów,
- Swiftness - ok. 30% - wspomaga umiejętności, siłę ataku i szybkość ruchu.
Umiejętności, tripod i runy:
Umiejętność | Tripod 1 | Tripod 2 | Tripod 3 | Runa |
Charging Blow (4+) | Ready Attack | Stone Fist | Death Band | Rage |
Dragon Advent (4++) | Moment of Truth | Conflagration Attack | Great Destruction | Bleed |
Instant Hit (10) | Wide Hit | Counter Effect | Tracking Instinct | |
Battering Fists (10+) | Capture Opportunity | Red Explosion | Reserk | Galewind |
Continuous Push (10+) | Vital Point Hit | Moment of Truth | Violent Advance | |
Iron Cannon Blow (10+) | Overflowing Power | Quick Prep | Advance Enhancement | |
Judgment (4) | Amplified Damage | Rage | ||
Death Rattle (10) | Quick Prep | Single Hit | Shock Explosion | Rage |
Undefeated Dragon King (awakening Skill) |
Wartości w nawiasach sugerują poziom umiejętności przy 50 poziomie bohatera. + oznacza sugestię dalszego rozwoju, ++ - usilną sugestię rozbudowy umiejętności.
Sposób rozgrywki:
Sposób rozgrywki polega na zaufaniu engraving - Adrenaline. Wykonujecie sekwencję ataków z kumulacją i szansą na krytyk i kolejno wykorzystać następną sekwencję. Ataki te powinny być wykonywane z tyłu, gdyż większość z nich jest typu Back Attack. Sekwencje ataków powinny być w najlepszym przypadku nieprzerywane - Scrapper nie potrzebuje czasu na odpoczynek.
Shock Training build
W odróżnieniu od Taujutsu Build tym razem skupimy się na Shock Skills (zielone tło). W tym przypadku nie skupiamy się już tak bardzo na atakach krytycznych, a na tym, by każda użyta technika mogła pasywnie zadać wysokie obrażenia. Daje to dobry efekt, gdyż podstawowy atak nierzadko może przewyższyć siłę ciosu innych podobnych klas.
Engravings:
- Shock Training - podstawa buildu; zwiększa siłę Shock Skills i odzyskiwanie Shock Energy.
- Adrenaline - zwiększa siłę ataku do max 6% używając umiejętności - wtedy też rośnic szansa na krytyczne o 15%.
Opcjonalne engravings:
- Master of Ambush - dla Back Attack, których Scrapper posiada wiele,
- Spirit Absorption - zwiększona mobilność i szybkość ataku, poprawi Waszą umiejętność wykonywania uników.
Atrybuty (Battle stats)
- Crit - ok. 35% - build wysoce ceni sobie obrażenia krytyczne, lecz poświęca je nieznacznie na rzecz wszystkich ataków.
- Specialization - ok. 65% - w przypadku tej klasy podnosi efektywność Shock Skill zwiększając ich standardowe obrażenia.
Umiejętności, tripod i runy:
Umiejętność | Tripod 1 | Tripod 2 | Tripod 3 | Runa |
Charging Blow (4++) | Ready Attack | Stone Fist | Death Band | Rage |
Crushing Smite (7) | Amplified Damage | Focus | Bleed | |
Fierce Tiger Strike (7+) | AMplified Damage | Focus | Rough Smash | |
Dragon Advent (6++) | Moment of Truth | Overwhelm | ||
Roundup Sweep (10) | Swift Preparation | Madman | Reinforced Hit | Rage |
Death Rattle (10+) | Quick Prep | Single Hit | Shock Explosion | Galewind |
Chain Destruction (10) | Endless Rage | Tenacity | Shaking Ground | |
Supernova (10+) | Quick Prep | Piercing Strike | Spinless Hit | Galewind |
Undefeated Dragon King (Awakening) |
Wartości w nawiasach sugerują poziom umiejętności przy 50 poziomie bohatera. + oznacza sugestię dalszego rozwoju, ++ - usilną sugestię rozbudowy umiejętności.
Sposób rozgrywki:
Wasze główne ataki to Death Rattle i Supernova, wspomagane żółtymi umiejętnościami, dla szybszego odzyskiwania Staminy. Musicie jednak czekać, gdyż Death Rattle nie należy używać, gdy Wasz Shock Meter jest na niskim poziomie. Waszym celem jest zadanie wysokich obrażeń w krótkim czasie na bliskim dystansie, po czym oddalenie się od mocniejszego przeciwnika. Najlepiej, jeśli będą to ataki z tyłu, co zwiększy Waszą szanse na krytyki.