Lost Ark: Hildebrandt Palace - boss, jak pokonać? Lost Ark poradnik, solucja
Na tej stronie poradnika do Lost Ark przeczytacie, jak ukończyć Hildebrandt Palace – drugi Abyssal Dungeon serii Phantom Palace poziomu Tier 1.
Ostatnia aktualizacja: 30 marca 2022
Hildebrandt Palace to drugi Abyssal Dungeon z grupy Phantom Palace (a czwarty ogółem), poziomu Tier 1 w Lost Ark. Na tej stronie dowiecie się jakie są mechaniki w walce z bossami i jak ukończyć ten dungeon.
Informacje wstępne
Do wejścia wymagane jest posiadanie 460 ilvl. Jest to jedna z dłuższych rozgrywek, dlatego podstawą jest próba przeżycia - nie skupiajcie się na zadawaniu obrażeń wrogowi, lecz na unikach i wykonywaniu zadanych założeń mechanik. Ten dungeon nie wymaga od Was tyle współpracy i koordynacji jak Hall of the Twisted Warlord, lecz musicie znać mechaniki poziomu.
Jak w wielu Abyssal Dungeonach czeka Was sporo Stagger Checks - z tego względu zaopatrzcie się w odpowiednie umiejętności oraz granaty: Whirlwind / Clay. Ponadto przydatne mogą być Swift Robe, dla szybszego poruszania się i wykonywania uników, oraz Time Stop Potion, dla uzyskania chwilowej nietykalności. Nie zapomnijcie także HP Potions.
Phantom Legion Queen
Phantom Legion Queen to pierwszy boss w Hildebrandt Palace. Jest ona wyjątkowo mobilna, często wykonuje sekwencję ruchów po której chwilowo łatwo ją trafić. Prawie wszystkie jej ataki są obszarowe: wysyłanie materii w wielu kierunkach, pojawiające się kule na arenie - w zasadzie nic nowego w zestawieniu z poprzednimi bossami. Czasem jednak może wytworzyć strefę wokoło jej postaci - dotknięcie jej granicy i próba wydostania się skutkuje obrażeniami, dopóki strefa nie zniknie.
Pierwsza prosta mechanika następuje przy około 9 paskach zdrowia bossa. Kamera na ten czas zostaje oddalona, a na jednej z czterech stron areny pojawia się fala energii o zabójczej sile, która zmierza do przeciwnego krańca. W tym momencie należy szybko rozglądnąć się, by wybrać właściwy portal w lustrach, który przeniesie Was w bezpieczne miejsce na arenie. Z reguły jest tylko jedna poprawna opcja. Na załączonym obrazku należy użyć żółtego portalu, który przeniesie bohaterów za falę. Podczas tej mechaniki musicie wykonać 2-3 uniki, by kontynuować walkę.
Drugi raz ta sama mechanika pojawia się, gdy bossowi pozostanie około 6x pasków zdrowia. Jednak po drugiej mechanice, boss otrzymuje dodatkowe ataki, z których najbardziej wyróżniają się fale energii, które pojawiają się w trakcie walki. Zawsze między nimi jest bezpieczna przerwa, gdzie należy się schować. Ataki te nie tylko ranią, ale i przesuwają bohatera i przerywają ataki.
Brelshaza - pierwszy etap
Drugi boss to Brelshaza. Walka podzielona jest na dwa etapy z przerwą (i punktem zapisu) między nimi. Obie posiadają wskazane mechaniki. W pierwszym przypadku walczycie na prostokątnej arenie. Główne cechy bossa w tej walce to fakt, że w zasadzie się nie porusza (sporadycznie teleportuje się w inne miejsce), skąd rzuca zaklęcia. Wiele z nich podzielona jest na dwa etapy, dlatego łatwo ich unikać.
Gdy boss posiada ok. 15x i 6x pasków zdrowia, następuje określona mechanika walki. Arena zostaje przekrzywiona a z góry toczą się kule energii. Przeciwnik nadal wykonuje ataki. Na tym etapie należy skupić się tylko na unikach, szczególnie dużych kul - które będą spychać Was w dół areny. Boss na tym etapie odnosi znacznie zmniejszone obrażenia. Aby przerwać mechanikę, co kilkanaście sekund wokół jednego z bohaterów pojawia się czerwony okrąg. Gdy to się dzieje, bohater jest namierzany atakiem meteorytem - należy zbliżyć się do bossa, aby meteoryt zaatakował Brelshazę, i w ten sposób przerwał jej atak. Gdy okrąg wokół bohatera znika lub gdy widzicie nadlatujący meteor, możecie wykonać unik. Mechanika nie jest powiązana z wipe - dopóki choć jeden gracz żyje, może ją ukończyć.
Brelshaza - etap drugi
Etap drugi odbywa się na innej arenie. Czekać tu będą na Was aż cztery mechaniki (dwóch typów) do zrealizowania.
Boss w tej walce wykonuje bardziej złożone i działające na większym obszarze ataki niż wcześniej. Nie będziecie w stanie ukończyć dungeonu jeśli do ostatniego etapu mechaniki nie przeżyją wszyscy gracze.
Pierwszy etap to Stagger Check poprzedzony cutscenką. Gdy dłoń potwora atakuje Brelshazę, musicie zniszczyć jej tarczę korzystając z ataków Stagger lub właściwych granatów. Mechanika ta następuje dwukrotnie - przy 34 i 26x paskach zdrowia - i jest ograniczona czasowo do kilku sekund.
Jeśli mechanika następuje w rogu areny, możecie pominąć pierwszy Stagger Check uciekając w przeciwny róg areny. Nie możecie jednak tego zrobić za drugim razem.
Po wykonaniu Stagger Check boss otrzymuje dodatkowe umiejętności obszarowe. Na tym etapie musicie skupić się na przetrwaniu szczególnie, że walka jest ograniczona do aż 10 minut, więc nie musicie się spieszyć. Jednym z silnych ataków są pasy energii poruszając się z jednej strony na drugą przez całą arenę. Ponadto liczne ataki obszarowe, które mogą dotykać nawet połowy powierzchni całej areny i nakładać na bohaterów klątwę Darkness, która ogranicza widoczność.
Druga mechanika, która również pojawia się dwa razy, następuje w momencie, gdy boss ma 16 i 8x pasków zdrowia. W tym momencie na jednym z bohaterów pojawia się czerwono-złoty "X", gdy reszta posiada przed sobą świecący stożek lub promień. Pozostali gracze muszą w tym momencie wycelować w gracza z "X", aż do końca mechaniki (każdy gracz wtedy samodzielnie odda strzał w kierunku X). Na tym etapie z nieba leci meteor - jeśli nie wykonacie poprawnie mechaniki, nie będziecie mogli się ruszać i zginiecie. W przeciwnym razie będziecie mogli uciec przed meteorem na krańce areny.
Aby wykonać poprawnie tą mechanikę, bohater, który jest oznaczony powinien od razu przestać się poruszać, a pozostali bohaterowie muszą zbliżyć się do niego. Powinni przestać się poruszać i użyć podstawowego ataku celując w bohatera oznaczonego, by prawidłowo wycelować.
W drugim przypadku różnica polega na tym, że za plecami jednego z bohaterów (nieposiadającego "X") pojawi się okrąg. Musi on wycelować okręgiem w bohatera z "X", czyli odwrócić się do niego plecami. Nadal pozostali sojusznicy muszą wycelować w tego bohatera. W teorii, jeśli posiadacie silne ataki lub sojusznika z wyższego poziomu, możecie uniknąć drugiej mechaniki, jeśli przy 8x paskach zdrowia wyeliminujecie Brelshazę.
Na koniec - uważajcie na "bąble" jako formę ataku Brelshazy. Powodują one unieruchomienie, z którego wyrwać Was mogą sojusznicy poprzez atakowanie Was. Jeśli mechanika rozpocznie się, gdy któryś gracz jest spetryfikowany, nie będziecie w stanie jej ukończyć.