Lost Ark: Necromancer's Origin - boss, jak pokonać? Lost Ark poradnik, solucja
Na tej stronie poradnika do Lost Ark przeczytacie, jak ukończyć Necromancer’s Origin– pierwszy Abyssal Dungeon poziomu Tier 1.
Ostatnia aktualizacja: 25 marca 2022
Necromance's Origin to drugi Abyssal Dungeon poziomu Tier 1. Jest to jeden z dwóch dungeonów Ancient Elveria w Lost Ark. Na tej stronie dowiecie się jakie są mechaniki w walce z bossami i jak ukończyć ten dungeon. Do wejścia wymagane jest posiadanie 340 ilvl.
Reanimated Garum
Reanimated Garum to pierwszy boss tego dungeonu - ma on postać smoka. Jego częstym atakiem jest umiejętność obszarowa z dwiema strefami: wokół bossa i drugim okręgiem w większej odległości. Czasem wykonuje także podobny atak z jedną dużą strefą. Ponadto lubi używać ogona do odrzucania bohaterów atakujących go od tyłu. Używa także ataku obszarowego na boki, po którym często następuje drugi - w przód i tył.
Specjalna, szybka umiejętność wroga powoduje nałożenie na pobliskich bohaterów klątwy Death Gaze, która się kumuluje. Jeśli któryś z bohaterów uzbiera 5 debuffów, nastąpi wipe - śmierć wszystkich graczy.
Kule pojawiają się przy każdym ataku bossa. Warto umówić się z drużyną, w jakiej kolejności będziecie zbierać kule, aby nikt nie zgromadził 5 Death Marks.
Znaczniki klątwy widoczne są nad paskiem many oraz nad głowami bohaterów. Aby pozbyć się debuffu, należy odnaleźć na arenie złotą kulę i wejść z nią w interakcję. Spowoduje to usunięcie klątwy, ale tylko u gracza, który skorzystał z kuli. Kule są również widoczne na mini-mapie, dlatego nie warto jej ukrywać.
Sigmund the Immortal
Drugi boss jest trudny - macie też więcej czasu na jego pokonanie. Sigmund the Immortal posiada liczne ataki obszarowe w tym jeden obejmujący całą arenę, poza obszarem przy bossie. Potrafi także przywołać meteoryty, które tworzą skażoną powierzchnię w miejscach, gdzie uderzą. Przeciwnik jest również bardzo mobilny i jeden z jego ataków polega na teleportacji w inne miejsce i celowaniu atakiem obszarowym w punkt, gdzie stał - warto wtedy oddalić się w tył, zamiast uciekać na boki.
Nawet, jeśli gracie postaciami o dużym zasięgu ataków dystansowych, warto trzymać się blisko bossa. Podyktowane jest to łatwiejszą możliwością uników oraz szybkim działaniem przy etapie Stagger Check.
Kluczowa mechanika tej walki to Stagger Check po około 3 minutach walki, gdy boss ładuje zaklęcie typu wipe - zabijające wszystkich graczy. Nie możecie go uniknąć inaczej, niż atakując wroga umiejętnościami o wysokim czynniku Stagger i/lub wysoko-staggerowymi granatami (np. Clay / Whirlwind Grenade). O rozpoczęciu tego etapu walki zostaniecie poinformowani poprzez czerwieniejącą arenę oraz pomarańczowy pasek poniżej bossa.
Druga mechanika następuje, gdy boss ma 1 pkt. Zdrowia. Jest wtedy nietykalny, a na arenie pojawią się kule w dwóch kolorach, po czterech stronach areny. Każdy z graczy powinien wejść w interakcję z kulą tego koloru, jaki miała fala uderzeniowa przy powaleniu bossa - ten sam kolor ma teraz powierzchnia areny. Później musicie dobić bossa. Jeśli się Wam nie powiedzie, wróg odzyska dużą część zdrowia i stanie się nieco silniejszy, ale będziecie nadal mogli spróbować ponownie.
Miejcie jednak na uwadze, że jeśli kolor jest biały, to nadal będziecie widzieć na ekranie czerwone smugi - nie są jednak one związane z wyborem koloru, a jedynie są dodatkowym efektem zaklęcia bossa.
Dla porównania powyższy screen w zestawieniu z poprzednim pokazuje czerwoną arenę - co oznacza, że musicie zebrać czerwone kule, by pokonać bossa.