Lost Ark: Paladin (Warrior) - klasa postaci
Na tej stronie opisaliśmy klasę jednego z bohaterów gry Lost Ark Warrior – Paladin wraz z podstawowym buildem ofensywnym i wspomagającym z terminologią i charakterystyką na 2022 r.
Aktualizacja:
Z tej strony poradnika dowiecie się, jakie są cechy i umiejętności klasy Warrior, subklasy (Advanced Class) - Paladin. Strona przedstawia opis umiejętności i engravings Paladyna z terminologią i buildami dla gry z 2022 roku. Poznacie także klasyczny build Paladina do walki i supportu.
Opis klasy Paladin
Płeć: Mężczyzna
Forma ataku: Walka wręcz
Specjalizacja: Piety Meter - rośnie wraz z zadawanymi obrażeniami. Posiada dwie funkcje aktywacji: Sacred Executioner, która nakierowana jest na atak / grę samodzielną (poprawiony zasięg i atak niebieskich umiejętności) oraz Holy Aura, który odpowiada za rozszerzenie działania żółtych umiejętności na sojuszników w zasięgu 12 metrów.

Paladin należy do klas, przy których poznanie świata gry jest istotne, by zmaksymalizować jego wydajność. Nieźle radzi sobie w walce, choć siła jego ataków przeciwko mocniejszym przeciwnikom nie zachwyca. Jest jednak zbalansowany jako supporter, który potrafi leczyć oraz nakładać buffy na sojuszników zwiększając m.in. ich siłę ataku.
Jedna z dwóch klas wspomagających - obok Barda - lecz dobrze radzi sobie także podczas samodzielnej rozgrywki.
Jak szybko zauważycie, umiejętności Paladina dzielą się na niebieskie (Punish Skills) i żółte (Holy Skills) - ofensywne i wspomagające, przy czym wspomagające działają tak na niego jak i (przy aktywacji Holy Aura) na innych. W przeciwieństwie do wielu klas, engravings Paladyna nie wprowadzają konieczności zmiany sposobu rozgrywki.
Paladin - build klasyczny
Jak wspomniano wyżej, Paladin nie jest bohaterem, którego zadaniem jest skupianie się na zadawaniu jak największych obrażeń czy radzeniu sobie z hordami wrogów - jego celem jest wsparcie. Mimo to, poniżej znajdziecie wskazówki, jak zbudować Waszego bohatera tak, by nie odstawał za bardzo w walce od innych i potrafił grać również samodzielnie. Dowiecie się także, jakie cechy posiadają konkretne engravings.
Engravings:
- Blessed Aura - przy aktywnej aurze, obniżacie obrażenia swoje i grupy w zasięgu oraz umożliwiacie im regenerację zdrowia.
- Awakening - zmniejsza czas odnowienia umiejętności.
Opcjonalne engravings (support):
- Drops of Ether - bohater upuszcza na arenę Ethers - kule, które mogą być zebrane przez sojuszników, by uzyskać wzmocnienia.
- Expert - poprawia działanie umiejętności Holy Protection i Holy Aura.
- Judgment - zwiększa przyrost Piety Meter przy użyciu niebieskich umiejętności (Punishment Skills).
Opcjonalne engravings ("DPS"):
- Spirit Absorption - zwiększa siłę ataku i szybkość Paladyna,
- Heavy Armor Equipment - zwiększa obronę bohatera.
Atrybuty (Battle stats)
- Swiftness - odpowiada za szybkość i siłę ataku, ale także skraca czas odnawiania umiejętności (75% dostępnych pkt.),
- Specialization - poprawia parametry Holy Aura - umiejętności specjalnej - co wpływa tak na bohatera jak i tych, których wspiera (25% dostępnych pkt.).
Umiejętności, tripod i runy:
Umiejętność | Tripod 1 | Tripod 2 | Tripod 3 | Runa |
Charge (4+) | Excellent Mobility | Shining Protection | Quick Recharge | |
Executor's Sword (6++) | Excellent Mobility | Weak Point Enhancement | Executioner's Strike | Overwhelm |
Holy Sword (7++) | Positioning | Outburst of Light | Release Light | Overwhelm |
Light Shock (7+) | Swift Fingers | Light's Vestige | Powerful Shock | Bleed |
Godsent Law (10) | Shield | Wide-Angle Attack | Grace | Protection |
Wrath of God (10) | Wide Thunderstroke | Faith | Express Fury | Wealth |
Holy Protection (10) | Quick Pace | Purify | Vow of Light | Focus |
Heavenly Blessings (10) | Faith | Valor | Absolute Blessing | Wealth |
Alithanes's Judgment (Awakening skill) |
Wartości w nawiasach sugerują poziom umiejętności przy 50 poziomie bohatera. + oznacza sugestię dalszego rozwoju, ++ - usilną sugestię rozbudowy umiejętności.
Dobór umiejętności może zostać zmodyfikowany w zależności od tego, czy walczycie z licznymi wrogami (np. Chaos Dungeon) czy skupiacie się na wyprawie na bossów.
Sposób rozgrywki:
Paladyn mimo bycia supporterem, znajduje się pośrodku reszty grupy, ponieważ większość jego buffów działa obszarowo wokół niego. Jako wojownik nada jest zbalansowany - nie zginie po jednym ciosie, a przy wybraniu wygodnych umiejętności ofensywnych, nadal potrafi zadawać umiarkowanie wysokie obrażenia. Atak w jego przypadku jest niemal wymuszoną koniecznością - by budować Piety Meter.
Komentarze czytelników
Czesc, dopiero zaczynam przygodę z grą. Czy możecie mi powiedzieć czy zmieniając serwer na innej części Europy mogę użyć drugi raz tego samego nicku? Jeden nick przysługuje na serwer czy na cały świat?
https://forums.playlostark.com/t/so-names-are-region-unique/43220
Odnosząc się do tego źródła, wygląda na to, że w ramach nazwy są unikalne w ramach jednego regionu. Jeśli więc zmieniałbyś tylko serwer na inny, miałbyś problem. Przenosząc się na inny region, problemu nie powinno być :)
ta gra to jedno wielkie Gowino farmazon games a nie amazon :/ czekać 4h na to żeby pograć a potem wywala po 5 sekundach i znowu 5h czekania żal a nie gra pseudo produkcja hujoswto i tyle
Warto tez zrobic osobny dzial pod tytulem: Poziom 50 i co dalej. Po wbiciu 50 otwiera sie tyle nowych mozliwosci ze warto by to bylo jakos usystematyzowac. Wyjasnic co robic w pierwszej kolejnosci oraz na czym sie skupic.
Przy leczeniu nie ma najważniejszej informacji że są dwa rodzaje mikstur do leczenia. Są zwykłe, które dodają określoną liczbą ilość HP i można je używać bez ograniczeń i wszędzie, poza paroma wyjątkami. Drugim rodzajem są mikstury dodające HP procentowo 30%, 45% itd. i one używane są w tych wyjątkowych lokacjach jak rajdy, abysal dungi i parę innych, dodatkowo mają określoną ilość użyć. Mikstury "rajdowe" są na wagę złota, bo jedynym sposobem na ich zdobycie jest auction house, crafting, item shop oraz całkiem sporo z questów, a drop rate z mobów jest tak niski że masakra. W trakcie wbijania poziomu z questów i bonusowych skrzynek dostaje się ich ponad ok 200, może się wydawać że jest ich sporo, ale bardzo szybko się kończą i tu rada żeby z nich nie korzystać w miejscach gdzie można używać zwykłych mikstur.
Co do śmierci to ważne jest czytanie gdzie nastąpi respown jeśli nie użyjemy piórka, np robienie solo dungeona i zaliczenie tam zgonu daje możliwość piórko, albo respown na zewnątrz, więc trzeba zaczynać od początku :)
Troszke wolno wam te prace nad poradnikiem ida oraz ilosc informacji jest dosc skromna. Dla sekcji opisu klas to dobrze by bylo jakby autor wszedl na inne stronki jak fextralife i zaczerpnac informacji jakie tam sie pojawiaja. Bo np, shadowhunter ma dwie specjalizacje a u was tylko podkreslone jest ze ma jedna i zero dalszego kontentu.
Hej. Jak wspomniałeś, prace trwają. Gra posiada masę zawartości i trudno pomieścić wszystko w jednym poradniku w krótkim czasie. Rozdział o klasach i buildach będzie rozbudowany, ewentualnie poprawiany. Jakiekolwiek uwagi i wskazówki mile widziane :)
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
