Verona | Zadania | King's Bounty Wojownicza księżniczka poradnik King's Bounty: Wojownicza księżniczka
Ostatnia aktualizacja: 3 września 2019
Verona
Wyprawa po piwo
Quest do odbioru w pubie Pod wielkim dzikiem tuż obok głównego portu, na skrzyżowaniu dróg. W najlepszej przydrożnej tawernie w Veronie brakło piwa, a krasnoludzkiej dostawy póki co nie widać. Szynkarz Garbaty prosi Cię, abyś osobiście udał się do Montero do piwowara i zadbał o transport złocistego trunku.
Kryzys w tawernie
| Piwa!
|
W ojczyźnie krasnoludów musisz poszukać browaru o nazwie Pełna butelka. Znajdziesz go na zachodzie krainy, na styku śnieżnego krajobrazu z tym dominującym w dolnych partiach górotworu. Mając już pod ręką beczkę z piwem, pognaj do Garbatego.
Zleceniodawcy zbierze się jednak na refleksję i uzna, że lokal potrzebuje czegoś bardziej wyjątkowego. Tak zwane piwo lotników nada się do tego idealnie, co zaś dla Ciebie oznacza konieczność złożenia kolejnej wizyty u gburowatego piwowara. Krasnolud owszem wręczy Ci unikatowy napitek ale każe niestety sobie za to słono zapłacić. Oczywiście możesz się zdecydować na taki ruch i uboższy o 10000 oddać beczkę szynkarzowi z Verony, niemniej jest też inne rozwiązanie.
Fabryka, w której pracuje Lotorev
| Zawsze warto oglądać przedmioty, nawet jeśli nie należą do nas
|
Jeśli powiesz Prochowi, że wolisz sam przygotować takie piwo, to nie ma najmniejszego problemu. Wystarczy tylko odbyć krótką podróż do fabryki wtryskiwaczy gdzie mistrz Lotorev już będzie wiedział co zrobić. Zakład znajdziesz we wschodniej, zielonej części Montero.
Niezależnie na jakie ukończenie misji się zdecydujesz, przed wręczeniem piwa Garbatemu użyj beczki w inwentarzu. Nie wzgardzisz chyba potężnym zaklęciem wędrowca, prawda?
Uwolnij księcia Delaware
Jeśli tylko dobrze wsłuchiwałeś się w słowa króla Fredericka z początku gry, pewnie pamiętasz nazwisko Delaware. Książe zdekonspirowany jako spiskowiec przez Demeniona, w rzeczywistości jest niewinnym człowiekiem, dogorywającym obecnie w więzieniu. Szczegóły tej historii opowie Ci były marszałek DeGosh, który zadręcza się wyrzutami sumienia na rozstaju dróg w Veronie.
Marszałek DeGosh we własnej osobie
| Książe przetrzymywany jest w kompletnej leśnej głuszy
|
Delaware przetrzymywany jest w leśnej głuszy w zamku Tront. Twierdzy, do której prowadzi nieprzyjazna droga z zachodu, strzeże mroczny i silny zarazem elf. Fortecę rozpoznasz po charakterystycznej bramie, otwierającej się ilekroć pojawisz się w pobliżu. Ze wzbudzającym postrach strażnikiem możesz przed rozpoczęciem walki pogadać, nie rozpętując nawet walki. Pamiętaj, że klikając na zamek, dowiesz się o swoich szansach w planowanym starciu.
Elf, który bardziej poszedł w intelekt aniżeli w siłowy atak, u mnie swój potencjał oparł na jednostkach demonicznych, nieumarłych i ludzkich łobuzach. Wprawdzie może to być zbieg okoliczności ale przeciwnik z uporem maniak wzywał dodatkowe piekielne legiony przez magiczne portale.
Likwidując Zebata zyskasz zamek z miejscem w garnizonach, kolejne jednostki ale przede wszystkim obecność samego księcia, od którego otrzymasz następną misję (Tajemnica Demeniona) pchającą wątek do przodu. Tą zaś zakończ przed marszałkiem zdając mu raport ze szturmu.
Królewska narzeczona
We wschodniej części Verony znajduje się mała wioska, nad którą góruje potężny zamek Enigton. Co w niej takiego szczególnego? Otóż okazuje się, że w jednej z chat żyje hrabina Enya, córka poplecznika króla Helmuta, zamordowanego przez zdradzieckiego Demeniona. Podczas pogawędki z Amelią, wychodzi również na jaw, że bardzo wiele ją łączy z naszym dobrym znajomym Frederickiem.
Hrabina po objęciu rządów przez Demeniona musi się ukrywać
| Para z dzieciństwa wreszcie razem
|
Misja prawdę mówiąc jest bezkrwawa, jako że polega jedynie na transporcie rozmówczyni do zamku Regnum na wyspie Debris. Naturalnie wcześniej będziesz musiał sobie utorować do hrabiny, a to wiązać się zapewne będzie z licznymi pojedynkami. Zauważ bowiem na mapie, że jedyna dostępna ścieżka wiedzie niemal przez całą krainę. Trzeba iść na zachód, minąć Tront i dopiero wówczas wiejski domek otworzy przed Tobą swe skromne podwoje.
Enya ostatecznie trafi... do Twojego inwentarza. Anonsując ją królowi Frederickowi otrzymasz obiecaną nagrodę i możliwość otrzymania kolejnego questa. Zwyczajnie zagadaj jeszcze raz do hrabiny klikając jej ikonkę w warowni. Zemsta na lady Magnet czeka.
Tajemnica Demeniona
Zaraz po zakończeniu misji Uwolnij księcia Delaware można kontynuować wątek król-uzurpatora, wystarczy pogadać w zamku Tront z przesiadującym tam księciem. Niesłusznie oskarżony o spisek diuk opowiada historię Markiza Krause, który jako lojalny sługa Demeniona, na pewno zdecydowanie więcej wie o tej zagmatwanej sprawie.
Delaware pchnie historię do przodu
| Opancerzony jak diabli Markiz Krause
|
Krauze obecnie jest kapitanem królewskiej straży i swoje obowiązki bierze sobie bardzo do serca, jako że niemal wrósł w ziemię przed stolicą Verony. Możesz z nim spokojnie zamienić kilka słów, ale droga pokojową potrzebnych Ci informacji z pewnością nie uzyskasz.
Skład Markiza na konfrontację z naszą niezwyciężoną bohaterka może Cię nieco zaskoczyć. Pomijając śmietankę ludzkiego garnizonu, wierny pies Demeniona wszedł w pakt z demonami, co oznacza, że reprezentacji diabelskiego pomiotu również powinny znaleźć się po stronie oponenta. Lekką przewagę powinni stanowić jednak ludzie. Nieprzyjacielski heros jak na człowieka przystało, zdecydował się zainwestować w swoją obronę.
Dowódca straży powoli przechodzi na emeryturę
| Odwiedzimy też Dersu orków
|
Pobity i skruszony Markiz Krasue wyjawi interesujące fakty z przeszłości Demeniona. Łotr za czasów kiedy jeszcze był doradcą prawowitego króla Helmuta, odwiedził wyspę Dersu, ojczyznę orków i wrócił stamtąd bardzo zmieniony. Wygląda więc na to, że to właśnie tam poznamy odpowiedzi na nasze pytania.
Ślad prowadzi do wodza Uhtyka, z którym już pewnie niejednokrotnie miałeś okazję porozmawiać. Przywódca orków rzuci nowe światło na tajemnicę Demeniona, którą ostatecznie zdradź też księciu Delaware z Verony. Informując o wynikach śledztwa jednego z głównych zainteresowanych, czyli króla Fredericka z wyspy Debir, zyskasz ponadto nowe, potężniejsze jednostki do wyboru.
Nie jest to pełnoprawna misja ale opis ataku na zamek Demeniona musiał się gdzieś pojawić, gdyż dzięki temu można wejść w posiadanie Kamienia Nienawiści, potrzebnego przecież do ukończenia gry.
Jeden z głównych antagonistów gry zaszył się w stolicy Verony, a dostępu do niego broni zaufany poddany samozwańczego króla, Markiz Krause. Najpierw więc należałoby unicestwić strażnika, o czym opowiada misja pt. Tajemnica Demeniona. Kiedy już utorujesz sobie drogę zamku, poświęć chwilę na analizę sił zdrajcy.
Nowa Verona z lotu ptaka, albo konia jak kto woli
| Szturm w toku
|
Zauważ przede wszystkim, że towarzyszące Demenionowi wojska są z różnych stron świata. Poza ludźmi, znalazło się tam miejsce także dla orków, czy demonów, i to bez względu na to czy wykonałeś już kontrakt Władca Sheterry, czy jeszcze nie. Do tego najpewniej doszła garść smoków, jako najwybitniejszych neutralnych. Z tego też powodu arsenał władcy Verony wspaniale się uzupełnia. Są bowiem typowi siłacze, oddziały święte, rycerze walący smoki po łbach i mające swoje przecież atuty demony.
Pamiętaj o tym wszystkim przystępując do walki z właścicielem boskiego kamyka. Z boku nie wydaje się on tak potężny ale pamiętaj, że pozory często mylą. Jedyne co Ci mogę poradzić to stworzenie równie kompletnej formacji uderzeniowej i trzymanie się kurczowo taktyki oraz wykorzystywanie słabości wrogów. Demon pędzący na jego świątobliwość nie jest dobrym pomysłem, chyba że jest z obozu wroga.