Kingdoms of Amalur Reckoning: Well of Souls - solucja, opis przejścia Kingdoms of Amalur: Reckoning poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 17 grudnia 2021
Na tej stronie poradnika do gry Kingdoms of Amalur Reckoning znajduje się opis przejścia głównego zadania Well of Souls. Zamieściliśmy również mapy, na których zaznaczone są m.in. miecz, stojak na broń, zbrojownia i laboratorium.
Mapa Well of Souls
1 - Miecz
2 - Encel
3 - Stojak na broń
4 - Magiczna rzeźba
5 - Zbrojownia
6 - Laboratorium
Opis przejścia Well of Souls
Gdy wstępna animacja dobiegnie końca, pobiegnij w stronę zaznaczonego na mapie punktu. Po drodze możesz przeczytać notatkę leżącą na stolę z lewej oraz przeszukać (A) szkielet leżący na wschodzie (za głazami).
Punkt na mapie wskaże ci drugie zwłoki, przy których znajdziesz swoją pierwszą broń - Rusty Longsword. Aby się w nią wyposażyć, wciśnij START, a następnie wybierz po kolei zakładki Inventory->Weapons->Primary. Znajdziesz tam zdobyty miecz. Z prawej strony umieszczono również okienko statystyk, wskazujące poziom zniszczenia przedmiotu, jego podstawowe obrażenia oraz dodatkowe zdolności. Wybierz broń wciskając A.
Gdy drzwi zostaną otwarte, przebiegnij na drugą stronę i kieruj się cały czas prosto. W pewnym momencie drogę zablokują ci dwa olbrzymie szczury. Do ich pokonania musisz użyć zdobytego wcześniej miecza. Ciosy główną bronią wyprowadzasz wciskają przycisk X. Po walce biegnij dalej przed siebie, pamiętając o niszczeniu napotkany skrzyń i beczek. Czasami znajdują się w nich cenne monety.
Po krótkim biegu powinieneś napotkać na swojej drodze gnoma. Zeskocz na dół wciskając A, a następnie pokonaj nadbiegających napastników. Podczas walki, oprócz ataków staraj się również korzystać z uników. Wykonuj się je przyciskiem B, a kierunek wybiera gałką lewego analoga.
Gdy walka dobiegnie końca, porozmawiaj z ocalonym niziołkiem. Jeśli chcesz wyciągnąć od niego jak najwięcej informacji, na początku zawsze wybieraj opcje dialogowe z lewej strony. Opcje z prawej posuwają rozmowę do przodu, lecz rzadko mają wpływ na przebieg lub zakończenia zadania. Jeśli taki wpływ się pojawi, zostanie on opisany w poradniku. We wszystkich innych przypadkach, możesz bez zastanowienia wybierać dowolne opcje dialogowe, nie martwiąc się o skutki dokonanego wyboru.
Po krótkim wstępie otrzymasz 3 eliksiry leczące, a forma dialogu zmieni się. Zamiast kółka z odpowiedziami pojawi się lista istotnych wątków. Jeśli chcesz możesz wysłuchać informacji na temat każdego z nich lub wybrać opcje na szczycie listy, a następnie zakończyć rozmowę (B). Zawsze staraj się wysłuchać tego co ma do powiedzenia rozmówca na zaznaczony na niebiesko temat, gdyż często są to dość istotne informacje. W tym przypadku dowiesz się, gdzie znajduje się gnom o imieniu Hugues.
Gdy skończysz rozmawiać, przeszukaj zwłoki pokonanych Tuatha. Znajdziesz przy nich zbroję, którą możesz ubrać wciskając START i wybierając zakładki Inventory->Armor. Nowo zdobyte przedmioty oznaczone są ikonką gwiazdki. Możesz je porównać z obecnie noszonym strojem wciskając X.
Oprócz tego warta również zniszczyć wszystkie pudła leżące w komnacie oraz otworzyć skrzynię ze skarbami. Jej lokalizację znajdziesz na mapie pomieszczenia. W środku ukryto przydatne buty.
Gdy skończysz przeszukiwanie, wbiegnij po pobliskich schodach na górę i przejść przez drzwi, które automatycznie się przed tobą otworzą. Po krótkiej animacji, biegnij cały czas na zachód.
Natkniesz się tam na kolejne wrota, które musisz otworzyć pociągając za stojącą przed nimi dźwignię. W komnacie po drugiej stronie podejdź do stojaka z bronią i zabierz z niego tarczę. Aby ją założyć, odszukaj odpowiedniego przedmiotu w zakładce Armor. Chwilę później na scenę wkroczy dwóch przeciwników.
Podczas walki z nimi możesz skorzystać ze zdobytej przed chwilą osłony. Do blokowania służy przycisk LT. Jeśli wciśniesz go tuż przed otrzymaniem ciosu, nie tylko zablokujesz atak, ale również odrzucisz przeciwnika. Na dalszym etapie gry, udane bloki pozwolą ci wykonywać śmiertelne ataki, więc warto je poćwiczyć.
Gdy walka dobiegnie końca, podnieś łuk leżący przy zwłokach na południu, a następni wyposaż się w niego (Inventory->Weapons->Secondary). Do wykonywania ataków drugą bronią służy przycisk Y. Przytrzymaj go i puść po krótkiej chwili, aby wykonać potężniejszy strzał. Ilość strzał jest nieograniczona, a kołczan uzupełnia się automatycznie co kilka sekund.
Po krótkim biegu przed siebie, natkniesz się na kolejny oddział Tuatha. Obu przeciwników zestrzel przy pomocy łuku. Podobnie pozbądź się grupki stojącej kawałek dalej, a następnie podnieś leżące w przejściu sztylety. Wyposaż się w nie i idź dalej prosto.
W pewnym momencie otrzymasz informacje na temat skradania. Aby wejść w tryb ukrycia, wciśnij RB. Możesz teraz zajść przeciwnika od tytułu i wykonać na nim egzekucję (przycisk ataku sztyletami lub faeblades). O tym czy wróg cię widzi informuje unoszące się nad nim oko. Jeśli jest puste, pozostajesz w ukryciu. Jeśli zmieni kolor na pomarańczowy, wróg się tobą zainteresował. Czerwone oznacza wykrycie. Podkradnij się teraz powoli do najbliższego wroga i zabij go z ukrycia.
Podobnie pozbądź się jednego z łuczników stojących kawałek dalej, a drugiego zabij w standardowy sposób. Za drzwiami kawałek dalej, zobaczysz dziwną rzeźbę stojąca na środku komnaty.
Gdy otrzymasz odpowiedni komunikat, przytrzymaj RT, a następnie wciśnij X. Użyjesz w ten sposób Storm Bolta, czyli pierwszego ze swoich zaklęć. W podobny sposób będziesz później korzystał ze pozostałych zdolności specjalnych.
Zanim ruszysz przed siebie możesz przeczytać zwój leżący po prawej. Dotyczy on pająków, które spotkasz w pobliskim tunelu. Walcząc z nimi korzystaj ze Storm Bolta i kostura, leżącego kawałek z pierwszym stworem.
Pająki są bardzo wrażliwe na ogień, podobnie jak ich pajęczyny blokujące przejścia. Jednego i drugie niszcz ognistym kijem.
Biegnąc cały czas przed siebie (przytrzymując A będziesz biegł sprintem) i zabijając kolejne stwory, dotrzesz do gnomskiej zbrojowni. Tam Encel cię opuści, ale zanim się z nimi pożegnasz lub o cokolwiek zapytasz, wybierz w rozmowie opcję zaznaczoną zielonym kolorem. Możesz w ten sposób wyciągnąć od niego trochę eliksirów. Szansa powodzenia określona jest procentowo w nawiasie i zależy od poziomu twojej zdolności "Persuasion".
Zanim opuścisz zbrojownie pamiętaj o zabraniu znajdujących się w niej przedmiotów. Na dalszym etapie gry będziesz mógł je przerobić na materiały używane przy tworzeniu broni i pancerzy.
Biegnąc dalej na wschód dotrzesz do Studni Dusz. Przyjrzyj się jej lepiej, wciskając gałkę prawego analoga (RS). Jeśli chcesz możesz też przeczytać notatkę leżącą na jednym ze stolików obok.
Dalsza droga prowadzi przez wrota na południu. Znajduje się za nimi Laboratorium M2, gdzie czeka na ciebie Hugues M2(1).
Mapa Laboratorium
1 - Hugues
2 - Troll
3 - Odarath
Opis przejścia Laboratorium
Po rozmowie ze starym gnomem biegnij cały czas przed siebie przytrzymując A i zabijając napotkanych Tuatha. Na końcu korytarza czeka na ciebie walka z Kamiennym Trollem.
W pierwszej kolejności radzę pozbyć się wszystkich słabszych przeciwników. Gdy zostanie tylko wielkolud, cały czas w niego uderzaj, odskakując na boki (B) w momencie zaświecenia się jego maczugi na niebiesko. Bloki są skuteczne przy niektórych atakach, ale nie wszystkich, więc lepiej ich unikać w tym starciu.
Gdy życie przeciwnika spadnie do zera, podejdź do niego i wciśnij A. Rozpoczniesz w ten sposób egzekucję, podczas której musisz jak najszybciej wciskać wyświetlony na ekranie przycisk (X). Im szybciej będziesz to robił, tym więcej punktów doświadczenia otrzymasz. Po walce przeszukaj zwłoki stwora, a następnie opuść podziemia.