Kingdoms of Amalur: Reckoning
Zrealizowane w perspektywie trzecioosobowej RPG akcji, którego fabuła osadzona została w świecie wykreowanym przez uznanego pisarza fantasy, R. A. Salvatore. Gra jest efektem współpracy debiutującego 38 Studios z doświadczoną ekipą Big Huge Games, mającą na koncie m.in.
producent: 38 Studios / Big Huge Games wydawca: Electronic Arts Inc. wydawca PL: Electronic Arts Polska Strona oficjalna
Gry podobne do Kingdoms of Amalur: Reckoning
Dragon Age II
Wiedźmin 2: Zabójcy Królów
Władca Pierścieni: Wojna na Północy
Kingdoms of Amalur: Reckoning to RPG akcji przeznaczony dla pojedynczego gracza. Debiutancki projekt 38 Studios łączy rozległy, różnorodny świat oraz dynamiczną walkę. Za powstanie gry odpowiadają ludzie znani nie tylko w branży komputerowej: szefem projektu jest Ken Rolston (projektant The Elder Scrolls III: Morrowind i TES IV: Oblivion), oprawę artystyczną wykreował Todd McFarlane (artysta, twórca postaci Spawna), a całość rozgrywa się w świecie stworzonym w wyobraźni pisarza R. A. Salvatore.
Akcja gry toczy się w krainie nazwanej Amalur. Wcielamy się bohatera, który został wskrzeszony w ramach tajemniczego eksperymentu związanego z urządzeniem zwanym Studnia Dusz. W czasie rozgrywki staramy się odkryć jaka intryga stoi za naszym powrotem na padół żywych i dlaczego nie posiadamy Przeznaczenia – wszyscy mieszkańcy Amalur mają bowiem z góry zapisaną przyszłość, której nie mogą zmienić.
Tytuł łączy cechy klasycznego RPG, z wielkim, otwartym światem wypełnionym postaciami, bogatą historią i rozbudowanym drzewkiem rozwoju oraz dynamicznej gry zręcznościowej przypominającej nieco serię God of War (głównie w zakresie walk). Twórcy poszli na pewne ustępstwa, ale nie zrezygnowali z oryginalnych rozwiązań – przykładowo klasy postaci nie wybieramy na początku zabawy, gdyż jest ona naturalną konsekwencją wyborów dokonywanych podczas przygody. Z drugiej strony o zwycięstwie w potyczkach decyduje nie tylko sprawność palców, ale przede wszystkim poziom bohatera. Na rozwój fabuły istotnie wpływa rozbudowany system dialogowy stworzony na wzór modułu znanego z Mass Effect, co pozwala w znacznej mierze decydować o kierunku, w którym podążamy.
Tworzenie postaci odbywa się za pomocą rozbudowanego kreatora, pozwalającego na wybór jednej z czterech ras oraz zmodyfikowanie praktycznie każdej części ciała. Zgodnie z kanonem gier RPG bohater z czasem nabywa wielu przydatnych umiejętności zarówno bojowych (podzielonych na trzy drzewka: walka wręcz, finezja oraz czarnoksięstwo) jak i rzemieślniczych (np. alchemia, kowalstwo czy tworzenie pierścieni). W sumie zdobyte punkty rozwoju możemy rozdysponować między ponad 60 ogólnych umiejętności. Walkę, stworzoną na modłę dynamicznych gier akcji, urozmaicają m.in. bomby, bronie wzbogacone o magiczne umiejętności czy tryb Reckoning spowalniający czas i zwiększający siłę zadawanych przez nas obrażeń.
W grze, oprócz głównego wątku fabularnego, umieszczono setki misji pobocznych i wyzwań, pozwalających zdobyć doświadczenie, zyskać reputację u danej kasty, a także wejść w posiadanie trofeów. Po otwartym świecie Amalur możemy poruszać się właściwie bez ograniczeń. Mapa podzielona jest na pięć rozległych dystryktów, odróżniających się od siebie zróżnicowanymi warunkami oraz charakterystyką terenu. Oprawa produkcji jest niezwykle barwna i plastyczna.
Ostatnia modyfikacja 21 listopada 2014
Tryb gry: single player
Nośnik: 1 DVD
Ocena użytkowników: 8,6 / 10 na podstawie 1963 głosów czytelników.
Oczekiwania czytelników przed premierą: 8,9 / 10 na podstawie 553 głosów czytelników.
Kingdoms of Amalur: Reckoning cena w dniu premiery: 149,90 PLN
Klasyfikacja PEGI Kingdoms of Amalur: Reckoning
Kingdoms of Amalur: Reckoning Wymagania sprzętowe
PC Windows
- Zalecane:
- Quad Core i5 2.4 GHz
- 3 GB RAM (4 GB RAM - Vista/7)
- karta grafiki 1 GB (GeForce GTX 260 lub lepsza)
- 10.5 GB HDD
- Windows XP/Vista/7