Kingdoms of Amalur Reckoning: Odarath II (5) - solucja, opis przejścia Kingdoms of Amalur: Reckoning poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 17 grudnia 2021
Ta strona poradnika do gry Kingdoms of Amalur Reckoning ma do zaoferowania piątą część opisów przejścia pobocznych misji z regionu Odarath II. Oprócz solucji dodaliśmy mapy lokacji Summer's End i Castle Windemere.
Mapa - Summer's End
1 - The Chantry
2 - Bell Tower
3 - Kryształ
4 - Castle Windemere
5 - Wyjscie
Cursed Kingdom
Zadanie to odblokujesz po wykonaniu "The Champion".
Po wejściu do Summer's End porozmawiaj ze stojącą niedaleko kobietą. Dokonane podczas rozmowy wybory nie mają żadnego wpływu na dalszy przebieg zadania.
Gdy wiedźma zniknie, udaj się do zaznaczonego na mapie budynku (The Chantry) i porozmawiaj z czekającym tam na ciebie Sagrellem. Podczas marszu nie przejmuj się spotykanymi potworami. Nie zaatakują cię dopóki sam tego nie zrobisz.
Sagrell przekaże ci informacje o kryształach, dzięki którym wiedźma kontroluje swoją armię. Aby je zobaczyć, użyj gwizdka (Whistle) zdobytego w zadaniu "What Lies Beneath". Wszystkie kryształy zostaną wtedy zaznaczone na mapie krainy.
Warto przypisać instrument do przedmiotów szybkiego użytku, bo jego efekt trwa niestety tylko kilka sekund.
Gdy znajdziesz się we wskazanym miejscu , ponownie użyj gwizdka i zaatakuj niebieski kamień. Zniszcz w ten sposób pięć kamieni, a następnie wróć do Sagrella. Podczas powrotu pamiętaj, że bestie ponownie będą do ciebie wrogo nastawione.
Po krótkiej rozmowie otrzymasz od swego rozmówcy bardzo dobrą tarczę oraz klucz do pobliskiej dzwonnicy.
Musisz udać się na szczyt budynku i pociągnąć za wiszący tam sznur. Odblokujesz w ten sposób wrota prowadzące do zamku wiedźmy.
Mapa - Castle Windemere
1 - Sir Farrara
2 - Dame Oleyn
3 - Queen Belmaid
4 - King Wencen
5 - Magiczna bariera
6 - Maid of Windemere
7 - Wyjście
8 - Wejście
The Hero and the Maid
Zadanie to odblokujesz po wykonaniu "Cursed Kingdom".
Wewnątrz warowni idź cały czas prosto, aż natkniesz się na szaloną wiedźmę. Po krótkiej rozmowie otrzymasz zadanie odnalezienie czterech mieszkańców House of Ballads.
Sir Farrara czeka na ciebie w komnacie na północy. Porozmawiaj z nim, a następnie szybko zabij. Nie jest zbyt wymagającym przeciwnikiem
Twoim kolejnym celem powinny być Dame Oleyn i Queen Belmaid. Idąc w ich kierunku, uważaj na rosnące przy ścianach mięsożerne rośliny i nie wchodź do zatrutego basenu.
Zanim rozpoczniesz walkę z kobietami, upewnij się, że masz możliwość wejścia w tryb Reckoning. Najlepiej użyć go na początku starcia i zabić jak najszybciej Dame Oleyn. Jej czary są naprawdę nieprzyjemne. Jeśli zdążysz, pozbądź się również dwóch bestii przyzwanych przez przeciwniczkę. Po ich śmierci walka z samotną Queen Belmaid będzie już tylko formalnością.
Gdy obie kobiety zginą, skieruj się do drugiego skrzydła posiadłości i odszukaj króla Wencena. Tym razem nie unikniesz kąpieli w skażonej wodzie. Przebiegnij przez nią, jak najszybciej, żeby nie stracić zbyt dużo życia.
Po krótkiej rozmowie z królem, pobiegnij razem z nim do magicznej bariery. Twój towarzysz zniszczy ją, wręczy ci symbol władzy, a następnie ucieknie.
Będziesz musiał samotnie stawić czoła Maid of Windemere.
Podczas walki zawsze staraj się w pierwszej kolejności zabijać przyzywane przez wiedźmę bestie. Dopiero gdy wszystkie zginą, atakuj kobietę. Cały czas zwracaj również uwagę na ruchy przeciwniczki. Jej najgroźniejszym atakiem jest duży fioletowy pocisk, który musisz omijać przy pomocy uników. Walcz z pozostałymi bestiami w pewnej odległości od wiedźmy, aby mieć wystarczająco dużo czasu na reakcję.
Najtrudniejszy etap walki rozpocznie się, gdy Maid of Windemere straci ponad połowę życia. Przyzwie wtedy Thresha, który sam nie jest zbyt silny, ale razem z wiedźmą tworzy prawdziwie zabójczą mieszankę. Postaraj się odciągnąć go jak najdalej od głównej przeciwniczki i szybko zabić. Musisz jednak pamiętać, żeby nie atakować stwora w momencie, gdy zacznie uderzać odnóżami w ziemie. W tym momencie najlepiej wycofać się na bezpieczną odległość i unikać wszystkich nadlatujących pocisków. Podczas starcia pamiętaj również o niepodchodzeniu do stojących przy ścianach roślin. Potrafią naprawdę mocno ugryźć!
Po śmierci Thresha wiedźma nie będzie stanowić większego zagrożenia. Atakuj ją tak długo, aż rozpocznie się krótka rozmowa, w której będziesz mógł zdecydować o losie czarownicy. Jeśli wybierzesz środkową lub dolną opcję, zostaniesz zmuszony dokończyć pojedynek. Wystarczy, że zadasz kilka ciosów, a pojawi się możliwość dokonania egzekucji (A). Wybierając górną opcję dialogową, darujesz wiedźmie życie (nie otrzymując punktów doświadczenia) i razem z nią będziesz rządził w House of Ballads.
Bez względu na dokonany wybór, udaj się do wspomnianej lokacji i porozmawiaj z Hallamem. Zakończysz w ten sposób zadanie oraz otrzymasz Twist of Fate zwane Iconoclast.
Jest to specjalna karta, która na stałe zwiększa statystki twojej postaci.