Tala-Rane (5) | Zadania poboczne w Kingdoms of Amalur Reckoning Kingdoms of Amalur: Reckoning poradnik, solucja
Ostatnia aktualizacja: 6 sierpnia 2019
Mapa Dreamland
1 - Archsage Caledus
2 - Klucz do "The Mantle Passes"
3 - "The Mantle Passes"/Klucz do "An Odd Patronage"
4 - "The Human's Talent"/ Klucz do "The Wild Flame"
5 - Ambicja
6 - "The Wild Flame"
7 - "An Odd Patronage"/Klucz do "The World I Left"
8 - Indifference
9 - "The World I Left"/ Klucz do "The Human's Talent"
Porozmawiaj tam z duchem Caledusa, a następnie udaj się zniszczyć personifikacje jego wad.
"Ambition" znajduje się na południu, a "Indifference" na północy. Obie mają formę magów.
Podczas walk jak najszybciej pozbądź się obstawy i dopiero później zajmij głównymi celami.
Gdy obaj przeciwnicy zginą, wróć do Saledusa po odbiór nagrody. Będzie nią jedna z kart "Twist of Fate". Możesz wybrać kartę "Fearless" albo "Discipline". Obie dodając punkty do nieco innych statystyk.
Fearless
+5% Obrażeń od żywiołów
+1 Do umiejętności czarodzieja
Disciplined
+5% Odporności na żywioły
+1 Do umiejętności czarodzieja
Poproś następnie maga o zabranie z powrotem do jego sanktuarium.
Gdy znajdziesz się na miejscu, udaj się do ogrodów Scholia Arcana i porozmawiaj z Saledusem. Zakończysz w ten sposób zadanie oraz otrzymasz tytuł Savanta.
Revelation
Aby rozpocząć to zadania, musisz ukończyć misję "A Crowded Mind".
Porozmawiaj z Archsage Caledusem w ogrodach Scholia Arcana M6(20), a zostaniesz poproszony o umieszczeni zdobytych wcześniej kamieni w podestach trzech posągów.
Ustawiono je dookoła ogrodów.
Gdy skończysz, na środku pojawi się portal, z którego wyjdzie Ciara Sydanus.
Porozmawiaj z nią, a chwilę później rozpocznie się finałowe starcie.
Podczas pojedynku czarodziejka będzie używała raczej standardowych zaklęć: tornad, lodowych kul czy ognistych pocisków.
Wyjątek stanowią stawiane na ziemi czerwone pola, które wybuchają przy zetknięciu z twoim bohaterem. Uważaj więc, żeby ich nie dotknąć.
Ciara Sydanus nie będzie walczyła sama. Co jakiś czas do starcia dołączą opętani magowie oraz szkielety. Staraj się ich zabijać w pierwszej kolejności.
Dobrą strategią na uniknięcie zaklęć, jest chowanie się za pobliskimi klombami i atakowanie tylko w dogodnej sytuacji.
Żeby szybko zakończyć walkę, możesz wejść w tryb reckoning i atakować wyłącznie Ciarę. Gdy ona zginie, znikną również pozostali przeciwnicy.
Po zakończeniu starcia podbiegnie do ciebie Eran Methneen. Zostaniesz mianowany nowym przywódcą zakonu oraz otrzymasz Archsage's Ring i klucz umożliwiający otwarcie wszystkich skrzyń w Archsage Quarters.
Pojawi się tam również skrzynie, w której będziesz mógł przechowywać swoje przedmioty oraz lustro umożliwiające zmianę wyglądu.
Nie zapomnij również nakarmić udomowionych Brownies :)
The Aster Inheritance
Aby rozpocząć zadanie, musisz udać się do Corgan Hold M2(1) i odszukać szkielet z notatką. Na kartce opisano sposób zdobycia Aster Inheritance.
Mapa Corgan Hold
1 - Szkielet z notatką
2 - Drzwi do skarbca
3 - Skrzynia Asterów
4 - Ratofer's Charter/Klucz do skarbca
Na początku musisz odzyskać amulety dwójki braci. Znajdziesz je w ich grobach na terenie Tala-Rane M2(14 i 15).
Gdy zdobędziesz obydwa, połącz je przy grobie Entona Astera M2(14) w jeden artefakt.
Otrzymasz w ten sposób klucz oraz mapę z lokalizacją wszystkich skrzyć rodziny Asterów. Trzy kufry ukryto na równinach Tala-Rane M2(9), jeden w podziemiach Dolve Wayle M2(13) oraz jeden w Corgan Hold M2(1). Aby zobaczyć je na mapie, użyj mapy. Efekt działa jednak tylko kilka sekund, więc lepiej skorzystać z map w poradniku. Po otwarciu wszystkich skrzyń, misja dobiegnie końca.
Dangerous Games
Gnom o imieniu Lanus Darvil M2(12) wręczy ci eliksiry, które zmieniają kolor, gdy ich właściciel zabije określoną liczbę bestii. Twoim zadaniem jest wybicie 10 koboldów, 5 crudoków, 3 ettinów oraz 3 jottunów. Wszystkie stwory zamieszkują lokacje Tala-Rane, ale występują również w innych lokacjach.
Przeciwnicy pojawiają się losowo, więc najlepiej przejść się kilka razy po całym terenie, żeby odnaleźć wszystkich wrogów. Możesz to zrobić podczas wykonywania innych zadań.
Gdy zwrócisz wszystkie fiolki, otrzymasz nagrodę w złocie oraz możliwość powtarzania tego zadania dowolną liczbę razy.
Bell, Book and Candle
W południowej części lokacji spotkasz mężczyznę o imieniu Faitir Scaith, który poprosi cię o pomoc w pozbyciu się rodzinnej klątwy. Do odprawienia specjalnego rytuału potrzebne są trzy przedmioty: dzwonek, książka oraz świeczka. Wszystkie trzy znajdziesz w podziemiach Dolve Wayle M2(13).
Mapa Dolve Wayle
1 - Dzwon
2 - Biblioteka
3 - Scrivener
4 - Świeczka/First Scaith
5 - Skarbiec
6 - Skrzynia Asterów
Idąc za Fitirem znajdziesz się w pomieszczeniu z poszukiwanym dzwonem. Będziesz tam musiał chronić swego towarzysza, podczas gdy on odprawi pierwszą część rytuału.
Przeciwników nie będzie zbyt wielu, więc powinieneś sobie łatwo poradzić. Dalsza droga prowadzi do biblioteki.
Podczas zwiedzania podziemi Faitir zagada do ciebie kilka razy. Dokonywane podczas dialogów wybory nie mają większego znaczenia, ale jeśli odniesiesz sukces w perswazji, nieco szybciej poznasz prawdziwe zamiary towarzysza.
W bibliotece czeka cię walka ze strażnikiem zwanym Scrivener. Jest to zwykły szkielet z nieco większą ilością życia, więc pokonaj go szybko i ponownie chroń Faitira podczas odprawianego rytuału. Zdobędziecie w ten sposób poszukiwaną książkę.
Świeczka powinna w kolejnej komnacie, ale okaże się, że zabrał ją jeden z przodków Faitira (First Scaith). Złodzieja znajdziesz na końcu tuneli. Porozmawiaj z nim, a następnie podejmij decyzję. Masz dwie opcje do wyboru. Możesz zabić Faitira i uwolnić jego przodków, albo pokonać First Scaitha, pomagając swemu towarzyszowi w stworzeniu prywatnej armii.
Obie walki są bardzo podobne. Różnią się tylko tym, że pierwszemu Scaithowi pomaga grupka szkieletów. Bez względu na dokonany wybór, w nagrodę za wykonanie zadania otrzymasz klucz do pobliskiego skarbca oraz sporo złota.