Informacje wstępne | Miasto poradnik inFamous: Second Son
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Informacje wstępne
Na sam początek kilka słów na temat wirtualnej wersji Seattle. Miasto podzielone jest na kilkanaście mniejszych dzielnic, których nazwy wyświetlane są na głównej mapie. Cała północna część miasta jest dostępna od momentu przybycia do miasta, czyli przystąpienia do głównej misji Welcome to Seattle. Do południowej części Seattle prowadzi most zlokalizowany we wschodniej części mapy i jest on początkowo niedostępny. Z mostu możesz skorzystać dopiero po odblokowaniu głównej misji Trash the Stash (dobra karma) lub Fight Intolerants (zła karma).
Jak na dobrego sandboksa przystało w inFamous: Second Son możesz zajmować się wieloma różnymi rzeczami, a mianowicie:
- Zaliczaniem głównych misji - Jedynie początkowe misje w Seattle pojawiają się jedna po drugiej. Później następuje pewne uspokojenie i nie musisz się już tak śpieszyć, albowiem nowa misja nie rozpocznie się dopóki nie dotrzesz do odpowiedniego znacznika w świecie gry i nie potwierdzisz gotowości do działania.
- Podejmowaniem się pobocznych zadań - Są one skonstruowane na zasadzie mało skomplikowanych przypadkowych zdarzeń, których możesz być świadkiem w losowych miejscach w trakcie przemierzania świata gry. Za zignorowanie danego zadania nie jesteś w żaden sposób karany, tym bardziej że wielokrotnie się one pojawiają. Warto zresztą zastanowić się czy chcesz się go podjąć, albowiem może ono być powiązane z dobrą karmą (niebieskie ikonki na mapie) lub ze złą karmą (czerwone ikonki na mapie).
- Zaliczaniem dodatkowych aktywności - Kategorie opcjonalnych aktywności szerzej opisane zostały w dalszej części tekstu. Z każdą z dzielnic miasta powiązanych jest ich zazwyczaj kilkadziesiąt i ich zaliczanie jest w różny sposób nagradzane (punkty rozwoju, mniejsze ryzyko zaalarmowania wrogich wojsk, przybliżenie się do przejęcia dzielnicy itp.).
- Odbijaniem kolejnych dzielnic z rąk sił D.U.P. - Także i ten element gry doczekał się dokładniejszego omówienia na dole strony. Przejmowanie kolejnych dzielnic jest o wiele bardziej czasochłonnym zadaniem np. od zaliczania pojedynczych pobocznych zadań. Nie oznacza to jednak, że nie warto dążyć do odbijania nowych dzielnic, bo pozwoli ci to wypędzić wrogie wojska z danego regionu i odblokować opcję szybkiej podróży.
Uwaga! Informacje na temat atrakcji czekających na Delsina w mieście odnajdziesz też w poradniku inFamous: Second Son w 10 prostych krokach.
Zadania poboczne w grze inFamous: Second Son są bardzo ubogie i niestety regularnie powtarzają się, ale mimo wszystko warto się ich podejmować, bo są one dobrym sposobem na pozyskanie większej ilości dobrej lub złej karmy. Kolejne przypadkowe zdarzenia pojawiają się w losowych miejscach w świecie gry, tak więc warto często zerkać na mini-mapę, na której są one zawsze zaznaczone.
Przykładowe poboczne zadania pozwalające na pozyskanie dobrej karmy to uratowanie cywilów więzionych w klatkach, pozbycie się handlarzy narkotyków i wyeliminowanie gangsterów prowadzących wymianę ognia ze stróżami prawa. Przykładowe poboczne zadania pozwalające na pozyskanie złej karmy to zamordowanie osób protestujących przeciw bio-terrorystom, wyeliminowanie ulicznego muzyka i dokonanie egzekucji na podejrzanych więzionych w klatkach.
Do dodatkowych aktywności najlepiej jest przystępować pomiędzy głównymi misjami gry, aczkolwiek część z nich (np. odłamki) jest dostępnych w dowolnym momencie rozgrywki. O swoich postępach w ich zaliczaniu możesz dowiadywać się wywołując mapę danej dzielnicy i zapoznając się z listą prezentowaną po prawej stronie ekranu. Warto w tym miejscu przypomnieć, że każda zaliczona dodatkowa aktywność przybliża Delsina do rozpoczęcia bitwy o daną dzielnicę, albowiem obniża się procentowy współczynnik kontroli nad nią przez wojska D.U.P.
Oto dostępne w grze typy dodatkowych aktywności:
- Mobilne centra dowodzenia (Mobile Command Centres) - Musisz wysadzać je w powietrze, neutralizując przy okazji wrogie bazy, na terenie których się znajdują.
- Posterunki kontrolne (Scanning Station) - Musisz je niszczyć (polecam używanie jak najsilniejszych mocy), albowiem każdy posterunek skrywa jeden odłamek.
- Kamery ochrony (Security Camera) - Musisz je niszczyć i możesz tego dokonywać z pomocą najprostszego ataku dystansowego Smoke Shot.
- Urządzenia zakłócające (Jammer) - Musisz je niszczyć, najlepiej z wykorzystaniem nieco potężniejszych mocy.
- Drony zwiadowcze (Tracker Drone) - Każdy dron skrywa jeden odłamek (Blast Shards) i są one używane do rozwijania mocy Delsina. Niektóre drony latają po okolicy i najlepiej jest je namierzać z dachów pobliskich budynków.
- Tajni agenci (Secret Agents) - Musisz zdemaskować każdego z wrogich agentów i następnie rzucić się za nim w pościg, próbując pozbawić go całego paska zdrowia atakami dystansowymi.
- Ukryte kamery (Hidden Cameras) - Musisz obejrzeć obraz z każdej ukrytej kamery i w taki właśnie sposób ją zlokalizować z zamiarem jej zniszczenia.
- Dzienniki audio (Audio Logs) - Musisz odnajdywać twarde dyski z kolejnymi nagraniami, wykorzystując telefon bohatera do ustalania ich lokalizacji.
- Graffiti (Stencil Art) - Musisz malować graffiti w wybranych miejscach w świecie gry. Za każdym razem zostaniesz postawiony przed wyborem czy chcesz namalować graffiti promujące Delsina jako bohatera czy złoczyńcę.
Rozpoczęcie walki o przejęcie danej dzielnicy staje się możliwe po obniżeniu poziomu kontroli nad nią przez wojska D.U.P. do 30%. Musisz wtedy udać się do miejsca oznaczonego na mapie telefonem i po wykonaniu zabawnego połączenia rozpocząć walki. Każda bitwa o dzielnicę (nawet te początkowe) jest wymagająca, a to dlatego, że niejednokrotnie musisz radzić sobie ze snajperami, silnymi przeciwnikami dysponującymi mocami podobnymi do Delsina czy też pojazdami opancerzonymi albo śmigłowcami. Dobrze jest ustalać sobie właściwie priorytety, zaczynając od atakowania tych celów, które stanowią największe zagrożenie dla głównego bohatera. W trakcie prowadzenia walk nie zapominaj naturalnie o wycofywaniu się z głównego obszaru walk gdy tylko Delsin odniesie poważniejsze obrażenia lub gdy jego zapasy dymu i ciężkiej amunicji znajdą się na wyczerpaniu.
Główną zaletą wynikającą z pomyślnego przejęcia dzielnicy jest to, że znikną z niej wszystkie oddziały wroga i w rezultacie w spokoju będziesz mógł ją od tego momentu przemierzać. Oprócz tego gra przydziela dodatkowe nagrody w postaci unikalnych kurtek oraz opcji szybkiej podróży (działa ona wyłącznie pomiędzy zajętymi już dzielnicami).