11 - Heaven's Hellfire | Opis przejścia poradnik inFamous: Second Son
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Miejsce rozpoczęcia tej misji znajduje się w tym samym obszarze, w którym zakończyło się poprzednie główne zadanie, czyli w północno-zachodnim narożniku dzielnicy Rainier. Podejdź do częściowo otwartego włazu i zaczekaj aż Delsin przeniesie się do piwnicy tutejszego budynku. Rozejrzyj się po okolicy, doprowadzając do zainicjowania pierwszej części potyczki z głównym bossem tej misji, którym będzie ogromny anioł (He Who Dwells).
Na początek kilka słów na temat ogólnych zasad tego pojedynku. Jest on podzielony na kilka części, przy czym za każdym razem Twoim nadrzędnym zadaniem będzie pozbawianie ogromnego anioła kolejnych punktów zdrowia połączone z jednoczesnym unikaniem jego ataków i pozostałych zagrożeń. Do tej ostatniej kategorii wlicza się lawa wypełniająca cały obszar walk. Wpadnięcie do lawy nie oznacza natychmiastowej przegranej, ale musisz pośpieszyć się z dotarciem na suchy ląd i bardzo pomocna okaże się w tym przypadku opcja zamiany w dym lub funkcja biegu (Light Speed z kategorii Neon).
Kolejna istotna sprawa to przemieszczanie się po okolicy i w tym przypadku warto przede wszystkim polegać na słupach energii, takich jak ten pokazany na powyższym obrazku. Wkroczenie do strumienia energii będzie każdorazowo katapultowało Delsina, przy czym do bezpiecznego docierania do wybranych półek warto oczywiście dodatkowo używać opcji unoszenia się w powietrzu. Z umiejętności tej korzystaj też wtedy gdy już zbliżysz się do bossa i będziesz chciał prowadzić z nim "wymianę ognia" przy jednoczesnym pozostawaniu w ciągłym ruchu.
Boss w początkowej części bitwy będzie dysponował tylko jednym atakiem, a mianowicie wysyłaniem potężnej wiązki energii w stronę Delsina. Warto utrzymywać się w ciągłym ruchu i regularnie przeskakiwać pomiędzy sąsiednimi półkami, wyczekując momentów, w których ogromny anioł zakończy swój aktualny atak. Nie polecam próbować chować się za słupami, bo będą one niszczone przez wiązkę energii. Możesz natomiast podejmować próby chwytania się zewnętrznych krawędzi półek, na których powinieneś być bezpieczny.
Do atakowania anioła możesz wykorzystywać zarówno moce powiązane z dymem (Smoke) jak i z kategorią Neon. W okolicy znajdują się zresztą punkty do odnawiania energii używanej do odpalania ofensywnych mocy i jeden z nich pokazany został na powyższym screenie. Wykorzystuj te punkty przede wszystkim do uzupełniania zapasu ciężkiej amunicji (Heavy Ammo).
Jak się zapewne domyślasz to właśnie najsilniejsze ataki odpalane przyciskiem R1 (Cinder Missile w przypadku kategorii Smoke i Phosphor Beam w przypadku kategorii Neon) wykazują się największą skutecznością w odbieraniu wielkiemu aniołowi punktów zdrowia. Polecam polegać właśnie w głównej mierze na nich i standardowe ataki dystansowe (przycisk R2) odpalać jedyniew przerwach pomiędzy właściwymi uderzeniami.
Pierwsza część pojedynku z bossem zakończy się już po kilku udanych trafieniach zakończonych odebraniem mu punktów zdrowia. Po tym jak znajdziesz się ponownie w piwnicy podejdź do widocznego w oddali telewizora, awansując do drugiej części potyczki.
Druga część pojedynku przyniesie dwie ważne zmiany. Pierwsza z nich dotyczy nowego ataku bossa, albowiem oprócz odpalania wiązki energii będzie też okazjonalnie ciskał w stronę Delsina eksplodującymi pociskami. Gdy tylko widzisz, że anioł przygotowuje się do tego ataku przeskakuj na sąsiednie półki żeby uniknąć obrażeń. Anioła atakuj oczywiście w taki sam sposób jak poprzednio, czyli polegając na mocach odpalanych przyciskiem R1 (tych wymagających dysponowania ciężką amunicją).
Druga nowość związana jest z przemieszczaniem się bossa. Gdy tylko zauważysz, że przemienił się on w grupę aniołów ostrzelaj je żeby obniżyć dodatkowo pasek zdrowia bossa. Ważniejsze jest jednak to co za chwilę nastąpi, albowiem część półek zacznie obniżać się. Musisz szybko działać żeby nie znaleźć się nagle w lawie i rozwiązaniem jest mianowicie użycie opcji unoszenia się w powietrzu do dotarcia na jedną z półek z pionowym słupem światła. Po udanym lądowaniu wykorzystaj wspomnianą "windę" żeby dotrzeć do nowej areny i wznowić pojedynek z bossem.
Kontynuuj wyprowadzanie ataków dystansowych, pamiętając o utrzymywaniu Delsina przy życiu (zacznij szybko przeskakiwać na inne półki po tym jak odniesie krytyczne obrażenia) i uciekając od platform zanurzających się powoli w lawie. Do piwnicy powrócisz po odebraniu bossowi około połowy paska zdrowia. Przejdź do kolejnego obszaru budynku żeby awansować do trzeciej fazy walk.
W trzeciej części pojedynku jedyną nowością jest to, że boss okazjonalnie będzie wspierany przez mniejsze anioły (przykład na powyższym screenie). ZAWSZE skupiaj się na ich eliminacji w pierwszej kolejności, albowiem do momentu pozbycia się wszystkich mniejszych aniołów główny przeciwnik będzie nieśmiertelny. Reszta tej potyczki pozostaje bez zmian, tak więc musisz uważać na dwa standardowe rodzaje ataków wielkiego anioła oraz na "niespodzianki" w postaci platform zanurzających się w lawie.
Sukcesywnie pozbawiaj bossa kolejnych punktów energii, starając się jednocześnie utrzymać Delsina przy życiu. Pojedynek dobiegnie końca w momencie wyczerpania całego paska zdrowia bossa. Gra wyświetli po chwili nową scenkę przerywnikową i pod jej koniec zmuszony zostaniesz do podjęcia nowej ważnej decyzji (powyższy obrazek). Jeśli chcesz zdobyć dobrą karmę to musisz zapewnić Reggiego o chęci przywrócenia Eugene'a na właściwą ścieżkę (niebieska opcja - Redeem Eugene). Jeśli natomiast chcesz zdobyć złą karmę to musisz pokazać Eugene'owi drzemiącą w nim moc i powiedzieć mu co ma z nią zrobić (czerwona opcja - Corrupt Eugene).
Niezależnie od podjętej decyzji misja ta dobiegnie końca i odblokujesz sobie dostęp do kolejnej - Zero to Hero.