7. Rozwój umiejętności Delsina w inFamous Second Son poradnik inFamous: Second Son
Ostatnia aktualizacja: 7 sierpnia 2019
Delsin Rowe na samym początku gry nie dysponuje pokaźnym wachlarzem umiejętności, aczkolwiek dostęp do nowych mocy sukcesywnie uzyskuje się w trakcie gry i jest to realizowane na dwa różne sposoby. Pierwsza kategoria to umiejętności, które są przyznawane niejako automatycznie w trakcie przechodzenia wybranych misji głównego wątku fabularnego. Są one mianowicie powiązane z odnajdywanymi przez Delsina rdzeniami przekaźnikowymi (Core Relay - przykład na powyższym screenie) i wyssanie energii z każdego rdzenia gwarantuje otrzymanie jednej odgórnie ustalonej mocy.
Druga kategoria to umiejętności, które należy nabyć we własnym zakresie i zanim wybierzesz się "na zakupy" musisz dysponować co najmniej jednym (a najlepiej kilkoma) odłamkami (Blast Shard - przykład na powyższym screenie). Nowe odłamki odnajduje się bezpośrednio w trakcie przemierzania świata gry oraz zabiera się je z zestrzelonych dronów zwiadowczych (Tracking Drone) i więcej informacji na ten temat odnajdziesz w Kroku 8.
Po tym jak pozyskasz co najmniej jeden odłamek możesz wcisnąć przycisk Options i następnie L2 lub R2 żeby dotrzeć do ekranu z drzewkiem umiejętności głównego bohatera. Polecam dokładnie przestudiować to drzewko, zapoznając się z opisem wszystkich oferowanych przez grę zdolności. Ważną informacją związaną z odblokowywaniem nowych mocy z drzewka umiejętności jest to, że są one niejako podzielone na trzy grupy. Pierwsza grupa to nadrzędne umiejętności, czyli takie, które po dokonanym zakupie automatycznie odblokowują zupełnie nową moc. Druga grupa to ulepszenia posiadanych już umiejętności i w zależności od danej mocy może ona zostać ulepszona tylko jeden raz lub kilka razy. Każde kolejne ulepszenie usprawnia działanie głównej mocy, np. pozwalając na zadawanie większych obrażeń czy zmniejszając konsumpcję dymu. Trzecia grupa to umiejętności zarezerwowane dla postaci o dobrej karmie (niebieskie pozycje) oraz dla dla postaci o złej karmie (czerwone pozycje). Co więcej, wymagane może okazać się awansowanie na określony poziom bohatera lub złoczyńcy.
Oto zestaw "uniwersalnych" mocy, które warto dość wcześnie zakupić (na liście nie znalazły się oczywiście moce przydzielane w ramach zaliczania głównych misji):
- Drain Smoke - Do zakupienia jest pięć ulepszeń i każde z nich zwiększa maksymalną pojemność zapasu dymu o 20 procent. Postaraj się odblokować co najmniej 1-2 ulepszenia.
- Double Air Dash - Możliwość dwukrotnej zamiany w dym po znalezieniu się w powietrzu jest bardzo przydatna (zwłaszcza w połączeniu z opcją unoszenia się), pomagając w dotarciu do bardziej oddalonych budynków.
- Cinder Missile - Rakiety są bardzo pomocne w niszczeniu wrogich maszyn i w rezultacie dobrze jest poświęcić kilka odłamków na zakupienie co najmniej jednego ulepszenia tej mocy.
- Smoke Shot - Pociski dymne to Twój podstawowy oręż, tak więc warto odblokować oba ulepszenia i zmniejszyć koszt odpalania tego typu ataków.
Jeżeli grasz bohaterem (dobra karma) to warto dość wcześnie odblokować:
- Vent Healing - Umiejętność ta jest przydatna w leczeniu, regenerując częściowo pasek zdrowia bohatera za każdym razem gdy użyje on szybu wentylacyjnego.
- Sulphur Headshots - To pomocna umiejętność w rozbrajaniu i obezwładnianiu wrogów, zakładając że masz dobre oko i że jesteś w stanie często trafiać w ich głowy.
- Giant Sulphur Bomb - To pomocne ulepszenie mocy Sulphur Bomb, dzięki któremu możesz ogłuszać większe grupy wrogów oraz nie martwić się o to, że niepoprawnie wycelowany atak zmarnuje zapasy dymu.
Jeżeli grasz złoczyńcą (zła karma) to warto dość wcześnie odblokować:
- Enhanced Vent Launch - Jest to ulepszenie mocy Vent Dash, pozwalające na wyrzucanie Delsina na wyższą odległość po skorzystaniu z szybu. Główny bohater może dzięki temu łatwiej docierać w bardziej oddalone miejsca.
- Oblitering Blast - Jest to wzmocnienie ataku Cinder Blast, które automatycznie unicestwia zaatakowanych wrogów i w rezultacie przyznaje punkty złej karmy bez konieczności "manualnego" dobijania żołnierzy D.U.P.
- Dash Slam - Moc ta pozwala na natychmiastowe wykonanie egzekucji na przeciwniku, do którego Delsin dotarł dzięki użyciu standardowej przemiany w dym.