D.U.P. Agent | Pojedynki z bossami poradnik inFamous: Second Son
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
D.U.P. Agent
Do pojedynku z tym przeciwnikiem (Agent Departamentu ds. Obrony Zunifikowanej) dochodzi w trakcie zaliczania ósmej głównej misji gry (The Test), czyli podczas przeprawy przez most łączący północną i południową część Seattle.
Do pojedynku z agentem dochodzi na dużej arenie zlokalizowanej w pobliżu południowej części miasta. Na sam początek tradycyjnie już kilka słów na temat ataków bossa, a to dlatego, że są one dość zróżnicowane, zadają niemałe obrażenia i trzeba się wyraźnie starać żeby ich unikać. Jeden z podstawowych ataków elitarnego agenta D.U.P. polega na ciskaniu w głównego bohatera potężnymi cementowymi blokami, przed którymi możesz się chować wykorzystując opcję biegu lub ustawiając się za odpowiednio dużymi zasłonami.
Drugi z głównych ataków bossa polega na wysyłaniu w stronę głównego bohatera samonaprowadzalnych pocisków przemieszczających się pod ziemią i zadających obrażenia w momencie kontaktu z celem. Bardzo wskazane jest w tym przypadku regularne wykonywanie uników oraz poleganie na opcji biegu, licząc na to, że wrogi pocisk zgubi Delsina. W przeciwnym wypadku główny bohater może bowiem odnieść poważne obrażenia i zostanie dodatkowo wytrącony, wystawiając się tym samym na dalsze ataki bossa.
Ostatni z ataków agenta D.U.P. pojawia się w dalszej fazie pojedynku i cechą wyróżniającą go jest to, że boss zaprzestaje chwilowo prowadzenia walki na odległość. Przeciwnik będzie mianowicie próbował wyprowadzać pojedynczy bezpośredni atak. Podobnie jak w przypadku opisanych wcześniej samonaprowadzalnych pocisków kluczem do utrzymania Delsina przy życiu jest unikanie tego typu szarż dzięki uskokom oraz funkcji biegu, bo mogą one zadawać bardzo poważne obrażenia.
Tyle jeśli chodzi o umiejętności bossa, teraz trochę informacji na temat tego jak sobie z nim poradzić. Pierwszą rzeczą jaką musisz wykonać jest dokonanie zamiany mocy dymu (Smoke) na moc Neon, dokonując tego poprzez wyssanie energii z jednej z okolicznych lamp. Nie śpiesz się jednak z tym procesem (dotyczy to też regeneracji paska energii w dalszej części walk), tylko najpierw upewnij się, że boss nie jest aktualnie w takim miejscu, z którego mógłby łatwo przerwać proces ładowania i dodatkowo osłabić Delsina. Polecam przy okazji zaopatrzyć się w ulepszenie skracające czas wysysania energii z obiektów z otoczenia, choć i bez niego sobie poradzisz.
Bossa teoretycznie możesz atakować wszystkimi dostępnymi atakami dystansowymi (nie próbuj się do niego zbliżać, bo walka wręcz nie wchodzi w rachubę), ale najlepsze rezultaty daje połączenie celowania (Laser Insight) z odpalaniem silnych pocisków (Phosphor Beam). Zacznij od przytrzymania przycisku L2 i tuż po nim przytrzymaj przycisk R1 (atak Phosphor Beam wymaga chwili naładowania). Postaraj się teraz wycelować w trybie spowolnienia czasu bezpośrednio w bossa (przykład na powyższym obrazku), wyczekując przy tym na moment wystrzelenia pocisku.
Użycie mocy Phosphor Beam zakończy się sukcesem i odbierze bossowi dość dużo punktów życia tylko jeśli strumień energii uderzył bezpośrednio w niego a nie we fruwające wokół niego betonowe elementy. Powtarzaj od tego momentu wszystkie opisane wyżej kroki i pamiętaj o częstym regenerowaniu zapasów mocy poprzez wysysanie energii z lamp, albowiem atak Phosphor Beam wymaga ciężkiej amunicji (Heavy Beam) do działania. Pozbawienie elitarnego agenta D.U.P. paska zdrowia zakończy ten pojedynek.