Humankind: Terytorium - jak połączyć z miastem? Humankind poradnik, porady
W tej części poradnika do gry Humankind są opisy terytoriom, jak zdobywać nowe terytoria oraz łączyć je z miastami.
Ostatnia aktualizacja: 2 września 2021
Na tej stronie naszego poradnika do gry Humankind dowiecie się więcej na temat terytoriów oraz jak łączyć je z miastami.
Niepołączony posterunek nie jest w 100% częścią twojego imperium! Niezależne plemiona mogą go ograbić. Również inne nacje, z którymi nie macie podpisanego paktu o nieagresji, mogą atakować jednostki i posterunek na takim terytorium. Dopiero połączenie regionu z dowolnym miastem Waszej nacji, czyni go pełnoprawną częścią państwa. Od teraz, pozostali gracze muszą podpisać z Wami umowę o otwartych granicach albo wypowiedzieć Wam wojnę.
- Koszty i zasady łączenia terytorium z miastem
- Zalety dodawania nowych regionów do miasta
- Wady łączenia terytoriów do tego samego miasta
Koszty i zasady łączenia terytorium z miastem
Połączenie terytorium z miastem wymaga punktów Wpływu. Pierwszy połączenie to koszt tylko 30 punktów, ale im więcej dane miasto ma podłączonych regionów, tym koszt jest wyższy. Od teraz, posterunek zamienia się w centrum administracyjne i działają na tą dzielnice oraz region bonusy, które otrzymujesz z ulepszeń infrastruktury. Po połączeniu regionu z miastem, można budować nowe dzielnice nie tylko w sąsiedztwie Waszego miasta, ale też obok centrum administracyjnego.
Jest kilka Zasad, które modyfikują koszty związane z przejmowaniem i przyłączaniem terytoriów. Dzięki temu Wasza ekspansje będzie trochę tańsza, a to oznacza więcej regionów pod Waszą kontrolą w krótszym czasie. Warto wprowadzić poniższe zasady w życie, przed budowaniem nowych posterunków i łączeniem terytoriów:
- Legitymizacja: Prawo zwyczajowe (Legitimacy: Customary Laws) - zmniejsza koszt posterunku o 50%. Bardzo przydatne w pierwszych epokach gry, kiedy stawiacie na ekspansje i ułatwi przejęcie wielu nowych terytoriów w krótkim czasie.
- Legitymizacja: Prawo skodyfikowane (Legitimacy: Codified Laws) - przyłączenie posterunku do miasta jest tańsze o 20%. Warto zmienić tą zasadę po zajęciu wszystkich możliwych terytoriów. W ten sposób dodawanie nowych rejonów do miasta będzie tańsze.
- Prawo do ziemi: Ziemia dziedziczna (Land Rights: Inherited Land) - jest to niezwykle przydatna prawo, ponieważ umożliwi przyłączanie, łącznie i wchłaniania terytoriom oraz miast używając funduszy zamiast punktów wpływu. W ten sposób, będziecie mogli płacić złotem, a punkty wpływów zostawicie na inne wydatki. Jest to niezwykle przydatna zasada, zwłaszcza jeśli kierujesz kupieckimi kulturami. Wtedy masz zazwyczaj więcej punktów funduszy niż wpływów, a nadwyżki możesz wydać właśnie w ten sposób.
Łączenie terytoriów to nieunikniony element rozwoju Waszego imperium. Musicie zdecydować czy, ile, kiedy i które terytoria łączyć z miastem. Optymalnie, każde miasto powinno mieć dołączone 1 do 3 regionów (jeżeli kontrolujecie rozległy teren). Duża liczba terytoriów wpływa pozytywnie na gospodarkę, ale już samo oblężenie miasta blokuje produkcję i wstrzymuje szkolenie jednostek. Pamiętajcie, że przyłączenie terytorium do miast ma swoje plusy i minusy!
W każdej grze musicie znaleźć złoty środek pomiędzy dużą ilością małych miast i łączeniem wszystkich terytoriów w jedno wielkie miasto. Zazwyczaj wszystko sprowadza się do ilości kontrolowanego terenu oraz ilość punktów wpływów na Waszym koncie. Jeśli teren jest duży i macie niewiele punktów wpływu, to należy budować mniej miast, ale z większą ilością połączonych obszarów. Natomiast, jeśli jest mało miejsca na rozwój, to lepiej jest zbudować więcej miast kosztem podłączania regionów pod już istniejące miasta. Warto zwrócić uwagę na poniżą listę i ocenić, czy plusy są korzystniejsze niż potencjalne minusy.
Zalety dodawania nowych regionów do miasta
- Punkty populacji z posterunku przechodu na własność miasta, a wszystkie gromadzone przychody z tego pola liczy się do przychodów miasta (bardzo przydatne na początku gry).
- Terytorium staje się w pełni częścią nacji i inni gracze, musza respektować Wasze granice.
- Miasto zyskuje nowe tereny pod zabudowę.
- Zasoby strategiczne i luksusowe są lepiej chronione.
- Możesz zbudować dodatkowe garnizony w zagrożonych częściach terytorium i umocnić pozycje obronne.
- Budowa dodatkowych portów oraz stacji kolejowych ułatwi transport jednostek i towarów.
- Infrastruktura, która zostanie ukończona w mieście, ma wpływ na wszystkie podłączone regiony. Na przykład Irygacja, zapewnia +2 punkty żywności dla każdego pola z rzeką dla wszystkich terytoriów połączonych z miastem.
- Granice terytoriów nie mają już znaczenia dla dzielnic, które wcześniej nie mogły zbierać surowców z sąsiednich pól innego terytorium.
Wady łączenia terytoriów do tego samego miasta
- Koszt połączenie coraz większej ilości terytoriów to coraz większe ilości punktów wpływów (Koszt połączenia miast jest również większy).
- Każde dodane terytoriom, to -20 punktów na stabilności! Jeśli dodacie zbyt wiele regionów, Wasze miasto przestanie w pełni pracować.
- Dzielnice, które stają się częścią miasta zwiększają koszt nowych dzielnic. Dołączanie rozwiniętych terytoriów może zwolnić rozwój miasta. Z drugiej strony, możesz na jakiś czas po prostu odłączyć miasto.
- Okupacja miasta oznacza stratę kontroli nad wszystkimi terytoriami (chociaż przy podpisywaniu pokoju może zażądać tylko niektóre, jeśli nie starczy punktów Nastroju Wojennego).
- Centrum administracyjne nie są chronione przez mury. Dopiero połączenie ich bezpośrednio z miastem, podniesie poziom obronności (miasto i centrum administracyjne musi być połączone dzielnicami)
- Centrum administracyjne nadal może być zburzone przez wroga! Może odbyć się to poprze plądrowanie, ostrzał artyleryjski, bombardowanie, atak rakietowy lub nuklearny. W takim wypadu terytorium stałej się niczyje, a jeśli inne terytoria nie mają połączenia z Waszym miastem, automatycznie zostają odłączone.