Humankind: Populacja i specjaliści Humankind poradnik, porady
W tej części poradnika do gry Humankind znajdują się informację na temat populacji miasta i przydziałów pracy jako specjaliści.
Ostatnia aktualizacja: 27 sierpnia 2021
Na tej stronie naszego poradnika do gry Humankind dowiecie się więcej na temat populacji oraz możliwości przydzielenia ich jako specjalistów w mieście.
W odróżnieniu od wielu gier strategicznych, miasto może mieć zero populacji! Nawet bez mieszkańców, będzie działać jak każde inne miasto. Jest to ważna informacja, ponieważ miasta wykorzystują populację inaczej niż w wielu podobnych grach. Głównym sposobem zbierania dochodów nie jest praca Waszej ludności, ale budowanie dzielnic. Zwłaszcza dzielnice emblematyczne mogą zebrać naprawdę duże przychody ŻPFN. Mieszkańca miasta to swoisty surowiec, który jest również bardziej elastyczny w zbieraniu podstawowych surowców.
Populacja służy do dwóch celów: jest niezbędna do szkolenia nowych jednostek wojskowych i może zostać przydzielona jako specjaliści w mieście. Dodatkowo, każda jednostka ludności przynosi dochód w postaci punktów Wpływu, jeśli stabilność jest na wysokim poziomie. Niektóre technologię oferują kolejne bonusy np. punkty nauki za każdego mieszkańca w Waszym imperium.
Niski poziom stabilności, powoduje bunty i ucieczkę mieszkańców z miasta!
Specjaliści
Są 4 rodzaje specjalistów, którzy odpowiadają za produkcję każdego z podstawowych surowców: żywność, przemysł, fundusze i nauka. Niektóre dzielnice, technologie czy projekty Infrastruktury, mogą zwiększyć limit miejsc prac w danej kategorii ŻPFN lub zwiększyć generowane przychody ich pracy. Specjaliści zawsze dostarczają tylko jeden typ surowca.
W odróżnieniu od dzielnic, możecie dowolnie zmieniać ilość i stanowiska pracy Waszej populacji w mieście. Zmieniajcie ich przydział w zależności od potrzeb - dużo budujecie? Przypiszcie wszystkich do działu przemysłowego. Potrzebujecie szybko opracować ważną technologię? Skieruj wszystkich mieszkańców do pracy jako naukowcy. Ten proces można zautomatyzować, poprzez wybór odpowiedniej polityki przydziału pracy w panelu miasta.
Rozwój miasta i limity populacji
Na początku gry, warto zadbać o duży przyrost żywności, aby zwiększyć ilość populacji w mieście. Zbyt mała ilość żywności może doprowadzić do głodu i zmniejszenia populacji w mieście. Jednostki populacji nie mogą migrować z miasta do miasta, ale można obejść tą restrykcję. Jeśli zdecydujesz się rozwiązać jednostkę na polu z miastem (kliknij na jednostkę w panelu armii i wybierz odpowiednią akcję poniżej portretu jednostki), to miasto otrzyma populację równą kosztowi populacji tej jednostki.
Posterunki również mogą posiadać populację. Po dołączeniu terytorium do miasta, taka populacja staje się automatycznie częścią miasta. Miasto i posterunki mają limity ludności. Dla posterunku to zawsze 4 miejsca dla mieszkańców. Limity miasta są uzależnione od miejsc dla specjalistów, który można powiększyć poprzez budowę dzielnic. Jeśli Wasz posterunek lub miasto posiada nadmiar populacji, to otrzymuje karę -30 punktów żywności za każdego mieszkańca ponad limit.