Humankind: Miasta - jak i gdzie budować? Humankind poradnik, porady
W tej części poradnika do gry Humankind znajdują się informacje na temat miast, jak zbudować i wybrać lokację pod pierwsze miasto.
Ostatnia aktualizacja: 2 września 2021
Na tej stronie naszego poradnika do gry Humankind dowiecie się podstaw na temat budowy pierwszego miasta oraz inne wskazówki na temat budowy kolejnych.
Miasta to niezbędny element rozgrywki, bez którego nie osiągniecie zwycięstwa. Miasta powstają z posterunków, dlatego najpierw potrzebujecie zająć regiony za pomocą posterunków. Każda jednostka lądowa może wykonać taką czynność. Pierwsze miasto można stworzyć bez dodatkowych kosztów, ale następne wymagają rosnącej ilości punktów wpływu. W miastach będzie można rozwijać naukę, zdobywać fundusze i pieniądze oraz rozwijać infrastrukturę.
Gra kieruję się prostą zasadą: jeden region = jedno miasto. W trakcie gry można łączyć kilka miast w jedno, przez co powstają prawdziwe metropolie. Do miast można dołączyć inne terytoria i je rozbudować.
Pierwsze miasto
Teren pod pierwsze miasto jest bardzo ważny. Dlatego niezbędnym krokiem w pierwszych turach gry jest eksploracja. Wasze plemiona mają przeszukiwać okolice nie tylko po kątem rozrzuconych po mapie bonusów, ale również w poszukiwaniu najlepszego regionu pod budowę pierwszego miasta. Najlepsze tereny są obite w żywność i punkty przemysłu. Lokacja, która ma +10 punktów dla obu wskaźników to absolutne minimum pod budowę Waszego pierwszego miasta. Taka okolica zazwyczaj będzie obita w lasy i prerie. Unikaj regionów pustynnych i zimowych, które często są ubogie w podstawowe surowce.
Bardzo dobre pole posiada wskaźnik +15, ale trudno trafić na pole, które oferuję taki bonus dla żywności i przemysłu. Rozglądajcie się za rzekami oraz polami specjalnymi jak np. jaskinie lub wodospady. Takie bonusy dodają jeszcze kilka punktów do rozwoju. Rzeki generują dochody zarówno dla żywności i przemysłu. W myśl zasady, im więcej tym lepiej, rzeki są bardzo atrakcyjnymi miejscami do budowy! Posterunki i miasta (centrum administracyjne) mogą "wydobywać", czyli eksploatować pola generujące żywność i produkcję - w przeciwieństwie do zwykłych dzielnic, które mogą zbierać tylko jeden typ surowca.
Gdzie budować miasta?
Pole pod pierwsze miasto to nie tylko wysokie przychody surowców podstawowych. Jeśli widzicie surowce luksusowe lub strategiczne (nawet te jeszcze nie odkryte przez Waszych naukowców), to warto zmienić region i wybrać nawet gorsze pole do budowy miasta. Sprawdźcie, jakie bonusy oferują surowce luksusowe w okolicy - jeśli otrzymacie dodatkowe punkty żywności lub stabilności, to warto przenieść się w taką okolicę. Oczywiście, można po prostu dołączyć region do miasta i postawić ekstraktory lub kopalnie, ale w tych pierwszych turach bezpieczniej jest mieć takie zasoby blisko siebie. Przeciwnik lub Niezależni Ludzie, mogą po prostu zniszczyć taki posterunek, a Wy stracicie czas i zainwestowane punkty.
Nie budujcie miasta w odosobnieniu, czyli w miejscu, gdzie będzie ci trudno prowadzić rozbudowę, np. w odizolowanym półwyspie. Podstawą gry jest ekspansja i jeśli nie będziecie mogli dodawać nowych regionów lub budować nowych miast, to szybko zostaniecie w tyle na tle pozostałych nacji. Aspekt obronny jest równie ważny. Ustawienie posterunku w obronnej pozycji, za rzeka lub na wzniesieniu, bardzo ułatwi obronę Waszej armii.
Zwróćcie uwagę na granice regionów. Jeśli jest mało miejsca w okolicy Waszego posterunku, to złączenie regionów może otworzyć nowe możliwości. Pamiętajcie, że dzielnice emblematyczne (czyli unikatowe dla danej kultury) mogą zostać postawione tylko raz w danym regionie. Jednak mogą sąsiadować ze sobą, tylko gdy są w osobnym regionach. To prostu sposób na kumulację ich bonusów i dochodów.