Humankind: Stacje kolejowe i lotniska Humankind poradnik, porady
W tej części poradnika do gry Humankind znajdzicie informację na temat lotnisk oraz stacji kolejowych.
Ostatnia aktualizacja: 5 kwietnia 2022
Na tej stronie naszego poradnika do gry Humankind przeczytacie więcej na temat lotnisk oraz stacji kolejowych i połączeń pomiędzy regionami. Oba obiekty zapewniają specjalne bonusy, które są dostępne w późniejszej fazie rozgrywki, ale mogą mieć duże znacznie na gospodarkę i prowadzenie wojny.
Stacje Kolejowe
Stacje Kolejowe (Train Station) to specjalne dystrykty, które można zbudować w Waszym mieście. Oferują przyzwoity bonus +5 do produkcji za każdą dzielnicę wytwórczą (Makers Quater). Nie zbiera jednak surowców z okolicznych pól, ma standardową kare -10 do stabilności i zwiększa zanieczyszczenia o 5 punktów.
Siła tego obiektu leży w specjalnej umiejętności. Jeżeli zbudujesz kolejną stację kolejową w sąsiednim regionie, zostanie utworzone połączenie kolejowe. Od teraz, każda armia lub jednostka będzie zużywać tylko jeden punkt ruchu, aby przemieścić się z jednego pola stacji kolejowej na drugi. Ten bonus nie ma limitu.
Zbudowanie kilku stacji kolejowych może pozwolić podróżować przez kilka regionów w tej samej turze. Nie opłaca się budować stacji kolejowych obok siebie, ponieważ nadal zużywasz punkt ruchu, aby się przemieścić pomiędzy polami. Najlepiej budować stacje w centrum regionu lub wewnątrz miasta. W ten sposób maksymalnie wykorzystacie ich potencjał i Wasze armie będą mogły poruszać się na większe odległości.
Uwaga! Każda jednostka na trasie linii kolejowej blokuje ruch. Obojętnie czy są to Wasze jednostki, sojuszników lub wrogów. Trasa musi być przejezdna, aby Wasze armie mogły z niej skorzystać.
Lotniska
Zbudowanie lotnisk, może przyczynić się do znacznego rozwoju Waszych tras handlowych oraz zwiększyć zyski. Lotnisko to dzielnica, którą można wybudować w dowolnym polu waszego terytorium. Zapewnia dodatkowe dochody za każdą dzielnicę handlową w sąsiedztwie, ale dodaje 15 punktów zanieczyszczeń co turę i obniża o 10 stabilność w mieście.
Oprócz dodatkowych dochodów, lotnisko umożliwia dwie rzeczy. Po pierwsze, od teraz z tego miasta będzie można prowadzić lotnicza wymianę handlową (Air trade routes). W ten sposób możesz podpisać umowę handlową i wybrać nowy typ szlaku handlowego - powietrzny, oprócz już dostępnych (lądowy i morski). Jest to najbezpieczniejsza opcja, ponieważ takiego szlaku handlowego nie można splądrować, ale jest to również najdroższa opcja. Oba państwa musza również posiadać odpowiednią technologię i chociaż po jednym Lotnisku w swoich miastach.
Druga opcja, pomaga transportować jednostki wojskowe i armie na duże odległości. W Waszym państwie musicie mieć co najmniej dwa lotniska, aby zacząć korzystać z akcji powietrznego transportu (Air Travel). Następnie, wystarczy ustawić armię na polu z lotniskiem i wybrać opcję transportu z menu armii - kosztuje to tylko 1 punkt ruchu. Możesz transportować dowolna ilość armii przez to samo lotnisko. Nie ma ograniczenia w zasięgu - drugie lotnisko może być na drugim końcu mapy. Jest to świetny sposób na niespodziewany atak na przeciwnika lub wzmocnieni własnej obrony w zagrożonym terytorium.
Lotniska (Airport) to nie to samo co Aerodrom (Aerodrome). Ten pierwszy jest używany w większości przez cywilną część Waszego imperium, natomiast aerodrom jest tylko i wyłącznie do użytku wojskowego - jest to baza lotnicza dla Waszych myśliwców i bombowców.