Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp

Humankind - poradnik do gry

Humankind - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

Humankind: Posterunki - zajmowanie terytorium i akcje Humankind poradnik, porady

W tej części poradnika do gry Humankind znajdziecie informacje na temat zajmowanie terytorium i akcji dostępnych dla posterunków.

Ostatnia aktualizacja: 27 sierpnia 2021

Na tej stronie naszego poradnika do gry Humankind dowiecie się więcej na temat posterunków i zajmowania terytoriów.

Posterunki są niezbędne do przejmowania kontroli nad terytorium - teren w grze jest podzielona pola/heksy, a te są pogrupowane w specjalne obszary, czyli terytoria (swoiste regiony, prowincje). Takie obszary, są podstawą jednostką administracyjną do zarządzania. Granice terytorium pozostają nie zmienione przez całą grę! Nie zostaną powiększone lub zmniejszone. Są tworzone na początku gry i pozostają w tej formie aż do samego końca rozgrywki. Gracz może mieć wpływ tylko na to, które terytoria będzie kontrolował.

Budowanie posterunków

Zbudowanie posterunku to akcja, która może wykonać każda jednostka. Po wybraniu pola zobaczysz podpowiedz, ile żywności i produkcji będzie zbierane przez posterunek. Choć nie jest to pełnoprawne miasto, to warto zadbać o dobre wskaźniku obu wartości. Każdy posterunek kosztuje punkty Wpływu, ale im więcej posterunków oraz im dalej są od Waszych miast i stolicy, tym koszt będzie większy.

Teren wokół tego posterunku to obiecująca lokacja pod budowę nowego miasta, choć wymaga wiele punktów Wpływu. - Humankind: Posterunki - zajmowanie terytorium i akcje - Humankind - poradnik do gry
Teren wokół tego posterunku to obiecująca lokacja pod budowę nowego miasta, choć wymaga wiele punktów Wpływu.

Na przykładzie powyżej widać, że posterunek posiada już 5 punktów populacji, dzięki zbieranej żywności z okolicy i z pola posterunku w ilości +14 punktów żywności oraz +12 do przemysłu. To dobra lokacja pod budowę nowego miasta, ale będzie to już kosztować aż 510 punktów wpływu z uwagi na 2 już istniejące miasta.

Wysoki przychód żywności pozwoli na szybszy wzrost populacji, a większa produkcja pozwoli szybciej wybudować posterunek. Posterunki mogą ewoluować w miasta (zużywając punkty wpływów, im więcej miast kontrolujesz, tym większy koszt przemiany) lub zostać dołączone do już istniejących miast.

Akcje dostępne w posterunkach (niepołączonych z miastem)

Każdy posterunek może wykonać kilka czynności, które przyniosą Wam więcej korzyści. Posterunek nie ma zaplecza przemysłowego i administracyjnego, dlatego wszystkie akcje odbywają się kosztem punktów wpływu. Czasem jest to lepsze rozwiązanie, ponieważ efekty tych akcji są natychmiastowe. Miasto musi poświęcić punkty przemysłu i czas na budowę takich obiektów. Dlatego warto wybudować (a raczej kupić) wszystkie dostępne obiekty, a dopiero potem połączyć terytorium z miastem.

Stawianie posterunku czasem ma cel czysto strategiczny - Humankind: Posterunki - zajmowanie terytorium i akcje - Humankind - poradnik do gry

Stawianie posterunku czasem ma cel czysto strategiczny. Na zdjęciu powyżej, teren nie jest zbyt przyjazny pod budowę nowego miasta. Sam koszt punktów wpływu jest bardzo wysoki. Za to jest tutaj kilka surowców luksusowych i jeszcze nieodkryty zasób strategiczny. Można tutaj postawić kilka obiektów za niewielką ilość punktów wpływu. W późniejszych etapach gry, będziecie musieli zajmować takie tereny, aby przejąć niezbędne zasoby do produkcji nowych jednostek i budynków.

Za pomocą punktów Wpływu możecie wykonać następujące akcje w posterunkach:

  1. Szkolenie Plemienia - akcja dostępna tylko w epoce Neolitycznej. Za kilka punktów wpływu i populacji, możecie stworzyć nową jednostkę plemienia.
  2. Relokacja posterunku - przydatna opcja, zwłaszcza gdy chcecie przyjąć bardziej obronną pozycję. Posterunki można relokować, ale centrum administracyjne już jest nie do ruszenia. Posterunek zmienia się w taką dzielnicę po pierwszym połączeniu z dowolnym miastem.
  3. Port - po odkryciu odpowiedniej technologii, możecie postawić dzielnice portową na dowolnym polu z jeziorem lub możem, ale tylko jeden taki obiekt może istnieć w regionie. Emblematyczne dzielnice, które mogą być zbudowane na wodzie, również mogą być zakupione punktami Wpływów (nie tyczy się to większości pozostałych dzielnic specjalnych budowanych na lądzie).
  4. Ekstraktory i dzielnica rzemieślnicza (Artisans Quarter) - to specjalne obiekty na mapie, które mogą być umieszona na zasobach strategicznych i luksusowych. Nie ma potrzeby dołączania terytoriów do miasta. Wystarczy postawić takie budynki na mapie, aby czerpać z nich korzyść w całym Waszym imperium.
  5. Lasy - w późniejszym etapie gry, możesz natychmiast tworzyć lasy na polach danego terytorium za pomocą punktów wpływu. Jest to przydatne do zmniejszania poziomu zanieczyszczeń lub przygotowanie terenu dla dzielnic przemysłowych (Makers Quarter).