Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp

Humankind - poradnik do gry

Humankind - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

Humankind: Stabilność miast Humankind poradnik, porady

W tej części poradnika do gry Humankind znajdziecie informację o współczynniku Stabilności w miastach.

Ostatnia aktualizacja: 2 września 2021

Na tej stronie naszego poradnika do gry Humankind przeczytacie o wskaźniku Stabilności, który ma duży wpływ na Wasze miasta.

Stabilność to wyjątkowy współczynnik liczony oddzielnie dla każdego miasta. Wysoka stabilność zapewni spokojny przyrost populacji i wpływa pozytywnie na jego rozwój. Niska stabilność hamuje rozbudowę miasta, szkolenie oddziałów i prowadzi do buntów oraz rewolucji.

Ten współczynnik jest przedstawiony w procentach i zmienia się odpowiednio do różnych efektów, wpływających na miasta. Każdy obiekt, dzielnica, religia, ideologia, zasada, decyzja w wydarzeniu losowym ma wpływ na stabilność miasta. Suma tych punktów przekłada się na ogólną stabilność w mieście. Odpowiednie planowanie rozbudowy miasta i budowy dzielnic, trzymanie się polityki wewnętrznej oraz odpowiednie wybory w zdarzeniach losowych, mogą pomóc trzymać Wasze miasta w ryzach.

Wpływ stabilności na miasto

Chociaż punkty stabilności są zbierane oddzielnie dla pozytywnych i negatywnych efektów, to ich podział jest procentowy. Jednak, stabilność nie spadnie lub wzrośnie na skrajny poziom w ciągu jednej tur. Nie będzie sytuacji, gdy stabilność spadnie z 100% na 0% w jednej turze). Jeśli negatywne punkty stabilności są większe od pozytywnych, to w każdej turze, wartość stabilności zmieni się o 5%, aż jej poziom uzyska odpowiedni pułap. Czyli, zmiana stabilności z 100% na 0% potrwa aż 20 tur. Jest to czas na przeciwdziałanie! Zmieńcie sytuację w mieście poprzez budowę nowych dzielnic, zmianę zasad, ideologii lub po prostu rozstawcie większą armię.

Każdy próg procentowy zapewnia pewne premie lub kary dla miasta. Poniżej efekty na każdy poziom Stabilności:

  1. Stabilność na poziomie 0-29% - Miasto nie może budować nowych dzielnic, chyba że takie dzielnice zapewniają dodatkowe punkty stabilności. Cały progres budynków lub jednostek w kolejce budowy jest zatrzymany (jak podczas oblężenia). Populacja zacznie uciekać i zamieniać się w niezależne armie na mapie w pobliżu miasta. Niski poziom stabilności to również większa szansa na negatywne wydarzenia losowe.
  2. Stabilność 30-90% - Równa szansa na negatywne i pozytywne wydarzenia losowe. +1 punkt Wpływu za każdy punkt ludności.
  3. Wysoka Stabilność 91-100% - Większa szansa na pozytywne wydarzenia losowe w mieście oraz +2 punkty Wpływu za każdą jednostkę ludności w takim mieście.

Modyfikatory stabilności

Morale miasta mogą się zmienić na wiele sposobów. Oprócz wydarzeń losowych, na stabilność mają wpływ pewne akcje, które zależą bezpośrednio od gracza. Ważną sprawę są też zmiany Ideologii. Każda z kategorii, jeśli jest pośrodku, dodaje +10 punktów stabilności. Istnieją 4 kategorie, więc masz zapewnione +40 punktów stabilności w mieście. Odejście od neutralnej pozycji obniża stabilność o 5 punktów w każdej kategorii. Dodatkowo, na stabilność ma wpływ poziom trudności w grze. Im niższy, tym większy bonus mają wszystkie Wasze miasta.

Miasto posiada dobry poziom stabilność. Jednak, w ciągu kilku najbliższych tur zacznie spadać. Widać to po sumie pozytywnych efektów (+164) minus negatywne punkty stabilność z dzielnic i dołączonych terytoriów (-90), co w efekcie końcowym osiągnie poziom 74%. - Humankind: Stabilność miast - Humankind - poradnik do gry
Miasto posiada dobry poziom stabilność. Jednak, w ciągu kilku najbliższych tur zacznie spadać. Widać to po sumie pozytywnych efektów (+164) minus negatywne punkty stabilność z dzielnic i dołączonych terytoriów (-90), co w efekcie końcowym osiągnie poziom 74%.

Stabilność w mieście mogą zmienić poniższe czynniki, na który macie bezpośredni wpływ:

  1. +5 do stabilności za każdą jednostkę stojącą na głównym placu miasta.
  2. Każde dołączone terytorium to -20 do stabilności w mieście.
  3. -10 Stabilności za każda dzielnicę w mieście lub terytorium (niektóre dzielnice są wyjątkiem od tej reguły np. Garnizony)
  4. -1 Stabilność na turę, gdy przyrost punktów Wpływu i/lub Funduszy na turę jest ujemny. Ten efekt sumuje się oddzielnie dla każdego wskaźnika i sumuje się co turę.
  5. Niektóre Infrastruktury mają dodatni wpływ na Stabilność.
  6. Dodatkowe punkty stabilności otrzymujecie za wybudowane Kulturalne Cuda, Cuda Natury lub Święte Miejsca.