Humankind: Ideologie i Zasady Humankind poradnik, porady
W tej części poradnika do gry Humankind znajdują się informacje na temat Zasad i Ideologii.
Ostatnia aktualizacja: 5 kwietnia 2022
Na tej stronie naszego poradnika do gry Humankind przeczytacie więcej na temat społecznej części waszego Imperium, czyli mechanika nazwana w grze Ideologiami oraz różne Zasady (Civics), które możecie wprowadzić w życie.
Ideologie to 4 dziedziny życia, które mają wpływ na Waszych obywateli. Większość wydarzeń w grze, ma wpływ na suwak danej dziedziny. Neutralna pozycja zapewni punkty stabilności, ale odchylanie się w skrajną stronę każdej dziedziny zapewnia silniejsze bonusy w zamian za dodatkowe punkty stabilności na rzecz danej premii.
Zasada to konkretne prawa i edykty, które odblokowujecie za pomocą rozwoju technologicznego, kulturowego lub przez wykonanie konkretnych akcji. Wprowadzenie Zasady dodaje kilka punktów do odpowiadającej jej dziedzinie i zmienia nastawienie społeczeństwa do danej kwestii. Na przykład decyzja w sprawie kompozycji armii (dostępna po odbyciu bitwy), może mieć wpływ na większą siłę wojska lub tańszą produkcję jednostek. Inny przykład to podjęcie decyzji o tym, jak zarządzać Waszym Imperium - Zasada jest dostępna po osiągnięciu 10 punktów populacji w dowolnym mieście. Można wybrać zwiększoną stabilność o 25 punktów w stolicy lub +1 do limitu miast.
Nie ma potrzeby wprowadzać Zasad w życie, jeśli nie czujecie takiej potrzeby. Za każdą Zasadę należy płacić punktami Wpływów - im ich więcej, tym droższe są następne. Odwołanie lub zmiana takiego edyktu również kosztuje. Czasem warto wybrać daną zasadę, aby tylko wpłynąć na suwak Ideologii. Jeżeli posiadasz terytorium, które jest pod wpływem innego imperium i macie różne Zasady, to może doprowadzić do specjalnego wydarzenia. Mieszkańcy będą chcieli zmian w Waszym Imperium. Jeżeli odrzucicie zmianę Zasady, to takie miasto otrzyma dużą kare do stabilności.