Skirmish/multiplayer | Podstawy rozgrywki | Homeworld Deserts of Kharak poradnik Homeworld: Deserts of Kharak
Ostatnia aktualizacja: 11 września 2019
Skirmish/multiplayer
Potyczka i tryb multiplayer znacznie różnią się od tego, czego nauczysz się w trakcie kampanii. Przede wszystkim ulepszenia i jednostki często mają inne ceny oraz umiejętności. Rozgrywka nie odbywa się także na tak dużą skalę: ilość dóbr początkowych jest niewielka, a zbieranie dostępnych na mapie nie przebiega szybko. Musisz liczyć się z ograniczoną ilością produkowanych jednostek - limit wynosi 125, gdzie nie każda jednostka to 1 punkt załogi (te wskazane są przy ikonie produkcji jednostki).
W pojedynczej rozgrywce może uczestniczyć do sześciu graczy (zależnie od wybranej mapy). Dostępne są dwa podstawowe tryby: "free-for-all" (wszyscy na wszystkich) oraz "team" (drużynowy). Pierwszy oferuje tylko jeden warunek zwycięstwa - pokonanie wszystkich przeciwników. W drugim możesz wybrać jeden lub kilka warunków zwycięstwa:
- zebranie wybranej ilości artefaktów - przy pomocy Baserunnera trzeba przenosić artefakty, które pojawiają się w kilkuminutowych odstępach, z punktów na mapie i przetransportowywać je do obszaru wskazanego na mapie, innego dla każdej drużyny;
- zniszczenie wszystkich jednostek wroga - w trybie tym przewagę ma rasa Gaalsien, która produkuje jednostki nie tylko w transportowcu;
- zniszczenie wrogiego transportowca - niezależnie od tego, ile jednostek i dóbr posiada twój przeciwnik, zniszczenie jego transportowca oznacza jego natychmiastową porażkę.
W rozgrywce wieloosobowej toczysz walkę z innymi graczami. Możesz wyszukać istniejącą już grę lub stworzyć własny pokój, do którego zaprosisz znajomych lub w którym zaczekasz na przybycie innych graczy. Za ukończenie rozgrywki multiplayerowej możesz otrzymać odznaczenia, za które z kolei odblokujesz nowe osiągnięcia.
Porady do rozgrywki wieloosobowej
W starciach z innymi graczami nigdy nie przewidzisz, jaką taktykę obierze oponent. Z czasem sam odkryjesz własne strategie, grając jednostkami, które faworyzujesz. Poniżej znajduje się kilka porad, które możesz wykorzystać przy budowaniu swojej strategii:
- Po pierwsze musisz określić, czy lepiej czujesz się w roli atakującego, czy broniącego się. Jeśli preferujesz atak, staraj się nacierać na przeciwnika już pierwszymi wyprodukowanymi LAV-ami, kierując je w pobliże wraków - zniszczenie wrogich Salvagerów da ci sporą przewagę na początku rozgrywki. Miej na uwadze, że przeciwnik również będzie starał się niszczyć twoje Salvagery - szczególnie chroń je przed atakiem z powietrza.
- Jeśli wolisz się bronić, staraj się przez cały czas mieć komplet jednostek, dopiero później zacznij ich ulepszanie. Uwarunkowane jest to tym, że mając przewagę liczebną, prędzej zmusisz przeciwnika do wycofania się, nawet jeśli jego jednostki są silniejsze, ale mniej liczne.
- Staraj się nie trzymać armii w jednym miejscu - "rozrzuć" nieco jednostek po swoim obszarze działania, a najlepiej spróbuj zająć środkową część mapy. Twoje Salvagery będą wtedy bezpieczne, a ty możesz szybciej przypuścić atak. Jednocześnie, jeśli jesteś (najlepiej z transporterem) bliżej bazy wroga, może on poczuć presję i atakować cię małymi oddziałami.
- Nigdy nie rzucaj się od razu na wrogi transporter. Staraj się powoli zbliżać do przeciwnika z każdej strony, mając wszystko pod kontrolą i z wykorzystaniem jednostek dystansowych oraz oddziałów opancerzonych przed nimi.
- Staraj się mieć baczenie na wszystko, co dzieje się na mapie. Z tego względu wszelkie sondy i skanery powinny odsłaniać ci przynajmniej pół mapy - ewentualnie możesz umieścić w krytycznych punktach LAV-y/Sandkimmery, aby być wcześnie poinformowanym o ataku ze strony przeciwnika.
- Dobrym pomysłem jest rozpoczęcie wydobywania surowców w dwóch punktach (nie wolno nastawić się jedynie na ekonomię, gdyż można przegrać już na początku pod ciągłym naporem sił wroga). Wtedy zacznij od wydobywania surowców przy transportowcu oraz w najdalej zlokalizowanym punkcie (wraz z Support/Production Cruiserem). Dzięki temu później będziesz mieć o jeden punkt mniej do obrony, a wróg nie będzie kradł twoich surowców, co także się zdarza.