4 - Kalash Site | Kampania | Homeworld Deserts of Kharak poradnik Homeworld: Deserts of Kharak Ostatnia aktualizacja: 11 września 2019 33 Następna Kampania 5 - Kalash Wreck Poprzednia Kampania 3 - Cape Wrath 4 - Kalash SiteArtefakty do zdobycia: brak Główne cele: znajdź wrak Kalash;zbuduj skaner i zbadaj wrak;znajdź 3 pozostałe szczątki i rozstaw w tych miejscach skanery;broń wszystkich skanerów przez 3,5 minuty;zniszcz pozostałe jednostki Gaalsien i obroń Carriera.Najpierw odszukaj zaginiony wrak statku. W tej misji będziesz musiał jedynie bronić określonych pozycji, nie jest to bardzo trudne zadanie. Zaczynasz od zbadania fragmentu terenu pojazdem Rachel - po prostu jedź na północ przez kilkadziesiąt metrów. Musisz odnaleźć mniejsze odłamki statku w trzech punktach - znajdują się one dokładnie w centrum okręgów widocznych w podglądzie taktycznym. Wokół wraku rozbijesz swoją bazę. Do zbadania masz trzy punkty wskazane na mapie taktycznej, w których musisz rozłożyć czujniki (Scanners). Mogą one zostać rozłożone przez Rachel oraz przez pojazdy o nazwie Baserunner. Przed ich zbudowaniem musisz jednak je odkryć (Baserunner Fabrication). Potrafią one także rozstawiać działka o dużym zasięgu i sile ataku, jednak marnej wytrzymałości. Tornada szczególnie groźne są dla jednostek nieopancerzonych, takich jak LAV-y. Na minimapie i w podglądzie rzeczywistym dostrzeżesz na środku mapy losowo poruszające się tornada. Unikaj ich, by twoje jednostki nie zostały dotkliwie uszkodzone bądź całkowicie zniszczone. Najlepiej dobrze pilnuj każdej wysyłanej w teren grupy pojazdów. Postaw czujnik w rogu, między wrakiem a skałami, będzie trudniejszy do odstrzelenia na odległość. Początkowe jednostki walki, czyli 4 LAV-y, 2 RG oraz 4 AAV, możesz wraz z Rachel od razu wysłać do pierwszego od zachodu punktu [1], by rozłożyć tam pierwszy skaner. Jednostki umieść niedaleko skanera, jednak dość wysoko dla lepszej celności, AAV przed RG, a tuż za nimi (w zasięgu leczenia) Rachel. Możesz pozostawić te jednostki w tym miejscu już do końca zadania. Po zajęciu jednego dowolnego punktu ze skanerem musisz bronić skanera, a jednostki wroga będą stale atakować małymi grupami (po kilka LAV-ów i zwykle dwa AAV). Jeśli skaner zostanie zniszczony, musisz postawić go na nowo. Aby wygrać, trzeba utrzymać przez około 3,5 minuty wszystkie 3 punkty ze skanerami. Podpowiedź: Twój Baserunner posiada zdolność specjalną - wysłanie sondy skanującej. Kosztuje jedynie 50 Cu, a działa podobnie jak statyczny radar - zwiększa twój obszar widzenia i pozwala odnaleźć ukryte na mapie obiekty (jak przyczajone jednostki wroga, struktury obronne czy jak w tym zadaniu - wraki). Kontynuuj przez cały czas budowę jednostek lub rozwój technologii. W swojej bazie przydziel Salvagery do zbierania surowców (głównie Cu, pomarańczowe), nie musisz rekrutować dodatkowych. Zamiast tego zrekrutuj 4 AAV i 2 RG, 1 Support Cruisera oraz 1 BR i poślij je na wschód [3]. Dobrze będzie postawić tu także ze 2 działka (z użyciem pojazdu BR), a skaner ustawić za wrakiem. Podpowiedź: Warto ulepszyć AAV (zwiększenie odporności, AAV Hull) oraz Support Cruisery (wyższa prędkość leczenia, Support Cruiser - Repair Speed). Znowu przełącz się na Kapisi i wybuduj dodatkowe jednostki z przeznaczeniem na ostatni punkt [2]. Tu jednak możesz zbudować więcej jednostek - około 6 AAV, 4 RG i jednostki pomocnicze (Supporty i Baserunnery, jak wcześniej). Ustaw je po obu stronach wraku, wróg będzie atakować głównie z północy. Gra sugeruje jako zadanie poboczne wybudowanie jednostek latających - Strike Fighters. Warto to zrobić, by lepiej się z nimi zapoznać. Musisz je jednak wcześniej odkryć Strike Fighter Fabrication. Wybuduj 3 jednostki i wypróbuj atak na dowolnej grupce. W tym celu przełącz się na Kapisi i w nowej kolumnie w dolnej prawej części interfejsu wybierz opcję ataku, oznaczoną literą "W" ("W" jest również skrótem do szybszego rozpoczęcia nalotu). Po wybraniu celów ataku samoloty same je odnajdą i po ataku wrócą do bazy uzupełnić amunicję i paliwo. W lewym rogu, przy krawędzi mapy, możesz znaleźć minibazę wroga, gdzie produkuje on jednostki. Podpowiedź: Na zachód od punktu pierwszego ([4]) znajduje się nieduża baza wroga wraz z jednostką produkcyjną, skąd wysyłane są małe fale przeciwników. Warto tam podjechać, by zniszczyć tę fabrykę lub wykonać kilka rundek samolotami. Ostatni atak przeprowadzony przez oponenta składać się będzie z AAV i LAV-ów - Kapisi jest w stanie samodzielnie się obronić. Gdy zajmiesz wszystkie trzy obszary, rozpocznie się odliczanie, w trakcie którego nie możesz pozwolić na zniszczenie skanerów. Po jego zakończeniu czeka cię jeszcze krótka procedura. Musisz zlikwidować pozostałe na mapie jednostki wroga. Te jednak przypuszczą atak na twój transporter w punktach [5] i [6]. Z tego powodu możesz wrócić jednostkami do bazy i pomóc sobie samolotami (jeśli je zakupiłeś), choć w rzeczywistości Kapisi po załadowaniu wszystkich punktów energii w Turret Network powinien być w stanie sam się obronić. Uwaga: Możliwa jest sytuacja, że po pokonaniu wszystkich jednostek atakujących bazę nie zakończysz misji. Wtedy rozpocznij poszukiwanie jakiejś zabłąkanej wrogiej jednostki, która mogła utknąć gdzieś w terenie. Wówczas faktycznie przydadzą się samoloty oraz drony skanujące Baserunnera. Następna Kampania 5 - Kalash Wreck Poprzednia Kampania 3 - Cape Wrath