3 - Cape Wrath | Kampania | Homeworld Deserts of Kharak poradnik Homeworld: Deserts of Kharak Ostatnia aktualizacja: 11 września 2019 33 Następna Kampania 4 - Kalash Site Poprzednia Kampania 2 - The Boneyard 3 - Cape WrathArtefakty do zdobycia: Sensor Waveform Amplifer (jeden z celów zadania).Główne cele: wjedź Kapisi głębiej do Hell's Gate;zbadaj źródło sygnału;ochroń Rachel, gdy ta wejdzie do statku (chroń także Kapisi);zniszcz wrogiego Cruisera. Uwaga: Ta misja jest pierwszą, w której możesz grać jednostkami z poprzedniego zadania. Dzięki temu, jeśli poradziłeś sobie dobrze w The Boneyard, możesz teraz mieć łatwiejszy start - bardziej doświadczone jednostki w większej liczbie. Poradnik skupia się jednak na domyślnej konfiguracji jednostek dla zadania. Wróg ukrywa się w dolnym prawym rogu z RG i LAV-ami. Domyślnie rozpoczynasz zadanie z Kapisi, Rachel, dwoma Slavagerami oraz Support Cruiserem. Jednostki bojowe to po 4 LAV-y i AAV. Na początku zatrzymaj karawanę i wyrusz naprzód jedynie jednostkami bojowymi. Na najbliższym zakręcie na zachód od twojej pozycji dostrzeżesz nierówności na piasku. Wjedź tam jednostkami AAV i postaraj się zająć pozycję na szczycie, by zyskać bonus do ataku. Rzuć zasłonę dymną na Railguny wroga - te rozpoczną rotację wokół zasłony, a wtedy dostaną się pod ostrzał LAV-ów, dzięki temu masz szansę nie stracić żadnej jednostki. Teraz masz chwilę luzu. Weź pozostałe jednostki i podążaj dalej kanionem, aż natkniesz się na zasoby - zbierz je. Nie warto budować więcej Salvagerów. Gdy zbierzesz surowce, zaparkuj Kapisi przy kolejnych złożach na zakręcie i rozpocznij ich pozyskiwanie. Po drodze odkryj także AAV Fabrication, jednak niekoniecznie ulepszenie Boost dla LAV-ów. Zauważ też, że do budowy AAV (także do RG) potrzebujesz również surowca RU - to ten oznaczony niebieskim kolorem. Po cut-scence pozostałymi jednostkami ustaw się następująco: Support Cruisera ustaw zaraz za Rachel [1];dwa AAV tuż przed Rachel [2];kolejne dwa AAV ustaw na północnym wzgórzu tego kanionu, kawałek na zachód [3];LAV-y trzymaj w pogotowiu przy południowej ścianie kanionu [4].Pamiętaj o rozwoju technologii... wybierz jednak rozsądnie. W Kapisi od razu rozpocznij rekrutację trzech jednostek AAV i trzymaj je tuż obok statku (a jedną wyślij na wzgórze [1]). Dostępne są 3 punkty energii, które rozdysponuj po jednym na Repair System, Turret Network i Range Systems. Umożliwi to samodzielną obronę Kapisi, przy dużym wsparciu owych AAV, gdy zrobi się goręcej, a jednocześnie będą one uzdrawiane, stojąc tuż przy transporterze. Jeśli posiadasz zapas surowców, możesz zakupić także technologię AAV Ability Recharge. Rzucaj granatami dymnymi, gdy wrogie RG próbują ostrzelać Rachel - w tym czasie nie będą atakować nikogo innego. Rozpocznie się poważna defensywa. Jednostki wroga zaczną atak od północnego wchodu (przy punkcie [2]): głównie Sandskimmery (lekkie pojazdy) i AAV; druga grupa atakować będzie od południowego zachodu, idąc tuż przy ścianie, Sandskimmery i RG. Strategia obronna wygląda następująco: Pozwól w szczególności atakować twoim AAV na wzgórzu. Gdy któryś z nich zostanie uszkodzony, zamień je z AAV stojącymi przy Rachel, a zamienianego naprawiaj Supporterem.LAV-y będą niszczyć osłabione podjeżdżające jednostki, aby te ze wzgórza nie musiały odjeżdżać z miejsca. Aby nie męczyć się z RG przy południowej ścianie, zniszcz wszystkie LAV-y wroga obecne na polu bitwy - Railguny wycofają się z walki po ich zniszczeniu.Rzucaj granatami dymnymi tuż przed Rachel, aby RG jej nie atakowały (dlatego warto trzymać tam dwa AAV), ewentualnie tuż przed działa RG, jednak wtedy również ty nie możesz ich zaatakować.W międzyczasie trzykrotnie będzie atakowany twój Carrier. Możesz dobudować jeszcze jednego AAV, bo przy trzecim ataku z południa będziesz musiał wykorzystać zasłony dymne do ochrony Kapisi przed RG, gdy ty będziesz walczyć z Sandskimmerami (nie pozwolą one twoim LAV-om na "rush").Jedna jednostka może wciągnąć w pułapkę całe oddziały wroga. Gdy Rachel skończy przeszukiwanie wraku, pora na ofensywę. Najpierw zbierz surowce na wschodzie - jesteś tam bezpieczny, oponent powinien przeprowadzać teraz ataki jedynie od zachodu, w ilości 3-4 jednostek. Przy Kapisi umieść swoje jednostki do odpierania ataków. Wykorzystaj Rachel i Support Cruisera do naprawy Railganów, które będą teraz zaznaczone na mapie żółtymi kwadracikami (4 sztuki), i chroń je, zamiast inwestować w rozwój i zakup nowych - zamiast tego lepiej wykup kolejne ulepszenia dla AAV (w szczególności zwiększające odporność - AAV Hull, dostępne po odkryciu AAV Ability Recharge). W menu Artifact Manifest możesz obejrzeć, jakie profity daje pozyskany przez Rachel artefakt. Podpowiedź: Rachel przyniesie ze statku artefakt. Ma on właściwości pasywne - działa przez cały czas, podobnie jak inne, które będziesz mógł zebrać w kolejnych misjach. Od piątej wzwyż znajdziesz więcej takich artefaktów. Wybierając w górnym rogu ikonę błękitnego sześciokąta, możesz podpatrzeć, jaki artefakt zdobyłeś oraz jakie ma on właściwości. Ustaw się na wyższej pozycji niż przeciwnik, by zdobyć znaczną przewagę, i stój w miejscu. Pora przejść do ofensywy na wrogi transporter. Nie jest on wyjątkowo dobrze chroniony. Wiedz, że wystarczy zniszczyć ów transporter, by zakończyć zwycięsko misję, nie musisz zlikwidować wszystkich jednostek. Skuteczna metoda ataku wymaga wykorzystania dwóch grup po 3-4 AAV oraz 2 RG. Przydatny może być również jeden LAV we wschodniej drużynie... Ustaw obie grupy po dwóch stronach skały oddzielającej twoją bazę od wroga ([5],[6]).Wschodnią drużyną ustaw się w punkcie [7], czyli poza zasięgiem wzroku oponenta, ale na wyższej wydmie piaskowej.Zachodnia grupa niech zbliży się do wrogiego transportera, ale jeszcze poza zasięg ataku.Zaatakuj wroga wschodnią grupą, ciągle będąc na wydmie - skup się najpierw na zniszczeniu wrogich RG. Jeśli posiadasz LAV-a, możesz podjechać najpierw do wroga i zwabić go do oczekujących na wydmie jednostek.Od razu po rozpoczęciu ataku wschodnią grupą przejdź do ofensywy zachodnią: niech AAV niszczą wrogie jednostki, a RG ostrzeliwują wrogi transporter. Gdy cel będzie miał poniżej połowy punktów wytrzymałości, możesz rzucić wszystkie jednostki do ataku tylko na niego. Następna Kampania 4 - Kalash Site Poprzednia Kampania 2 - The Boneyard