Pojęcia i podstawowe informacje | Podstawy rozgrywki poradnik Homeworld: Deserts of Kharak
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Pojęcia i podstawowe informacje
Sensor Manager - rodzaj mapy (widoku taktycznego) aktywowanej spacją. Posiada oznaczenia kolorystyczne: na zielono wyróżnione są pojazdy [zmieniłam]; na biało - jednostki należące do gracza, na czerwono - do wroga. Niebieski obszar to pole widzenia. Pomarańczowe i niebieskie trójkąty to dostępne na mapie surowce. Można używać go do sterowania jednostkami, szczególnie przy bardziej skomplikowanych manewrach.
Terrain Overlay - po wybraniu opcji "move" lub "attack-move" dla zaznaczonych jednostek pojawi się kolorystyczne oznaczenie terenu pokazujące różnicę wysokości. Błękitnym kolorem wyróżniono obszar powyżej twoich jednostek, pomarańczowym poniżej, a niebiesko-szarym - neutralny, czyli tę samą wysokość.
Carrier - transportowiec, twoja główna jednostka, statek matka. Pełni przede wszystkim funkcję produkcyjną. Potrafi się poruszać oraz bronić, jednak jego zniszczenie jest najczęściej równoznaczne z przegraną. Możesz szybko się na niego przełączyć, używając klawiszy Home lub ~.
Cele poboczne - na każdą misję poza celami głównymi, wymaganymi do ukończenia zadania, składają się także pomniejsze, poboczne czynności do zrealizowania. Nie musisz ich wykonywać - nie są one w żaden specjalny sposób nagradzane. Mają bardziej charakter podpowiedzi, co można zrobić w następnym kroku, jeśli nie jesteś tego pewien, i pomagają lepiej poznać grę, zachęcając do odkrywania nowych rzeczy.
W trybie fabularnym domyślnym trybem jest "ciągły". Oznacza to, że postępy z poprzedniego zadania (jak odkryte technologie i jednostki oraz ich poziom) zostają wykorzystane wraz z rozpoczęciem kolejnego zadania. Jest to tryb zazwyczaj znacznie ułatwiający rozgrywkę. Jeśli jednak z jakiegoś powodu nie poszło ci za dobrze we wcześniejszej misji i np. nie możesz ukończyć pierwszego etapu kolejnego zadania, masz dwie opcje:
- przy wyborze misji w menu kampanii zaznacz opcję "Use default fleet for mission" - spowoduje to przydzielenie domyślnych jednostek dla tej misji, które zawsze będą tego samego typu i o tej samej liczebności dla każdego podejścia;
- spróbuj ponownie ukończyć poprzedni poziom i od razu przejdź do wykonywania kolejnego zadania.
Nie musisz oczywiście próbować zaliczyć całej fabuły z marszu, chcąc wykorzystać ten mechanizm. Wykaz jednostek z poprzedniego zadania zostaje zapisany przed rozpoczęciem kolejnego, tak że rozpoczynając je kiedykolwiek (bez zaznaczenia opcji "default"), będziesz kierować jednostkami, które ostały się wcześniej w twojej rozgrywce.