9 - The Whispering Gallery | Kampania | Homeworld Deserts of Kharak poradnik Homeworld: Deserts of Kharak Ostatnia aktualizacja: 11 września 2019 33 Następna Kampania 10 - Khashar Approach Poprzednia Kampania 8 - Tombs of the Ancients 9 - The Whispering GalleryArtefakty do zdobycia: losowo (we wrakach [6]/[7]/[8]). Główne cele: obroń Sakalę przed ofensywą;dostań się na północny kraniec mapy i przygotuj armię;zatrzymaj oddziały przeciwnika przy kanionie i zniszcz oba transportowce.Możesz pomóc Sakali poprzez wysyłanie samolotów. W tym zadaniu przede wszystkim liczy się ilość wojsk, mniej jakość. Do ciebie należy całe zachodnie wzgórze, gdzie wróg może zaatakować cię z trzech stron. Do zniszczenia masz aż dwa wrogie transportowce [1]. Sakala [2] może pomóc ci w walce, lecz dopiero wówczas, gdy zaatakujesz przeciwnika, najlepiej od północnej strony, i odwrócisz jego uwagę. Już od początku rozgrywki rozpocznij produkcję jednostek. Dostrzeżesz pasek wytrzymałości sprzymierzonego statku Sakali - nie możesz pozwolić, aby został zniszczony. Z tego względu szybko poślij na pomoc kilka RG i stań dalej niż sojusznicze wojska. Przydadzą się również ze 2 Support Cruisery (do leczenia transportowca oraz twoich wojsk). Podpowiedź: Statek Kapisi posiada teraz więcej punktów umożliwiających mu samodzielną obronę, jednak uważaj - temperatura jest wyższa i aktywacja wszystkich systemów może spowodować przegrzanie i powolne uszkadzanie się statku (zostaniesz o tym poinformowany). Przedostając się północną stroną w kierunku kanionu, możesz spodziewać się ataków od południa. Ataków ze strony przeciwnika możesz spodziewać się głównie bezpośrednio od wschodu, środkowym wejściem na wzgórze [3]. Tam przygotuj obronę. W tym zadaniu samoloty odgrywają nieco mniejszą rolę - wróg posiada sporo jednostek przeciwlotniczych. Gdy będziesz stać na pewnym gruncie, możesz odkryć nową technologię: Kapisi - Cruise Missile Silo. Umożliwia ona wystrzelenie z Kapisi w kilkuminutowych odstępach czasu specjalnego pocisku, który ma ogromną siłę rażenia. Nie wypróbowuj go na wrogich transporterach, tylko na wojskach (transportery mogą się naprawić dość szybko i stracisz przewagę, gdy odepchną cię oddziały oponenta). Pamiętaj, że każde wystrzelenie Cruise Missile jest kosztowne (blisko 500 Cu). Gdy wyprodukujesz już swoje wojska (postaraj się, aby ich liczebność nie osiągnęła maksimum), udaj się razem z Kapisi na północ, na wschodnią skałę, nieopodal kanionu [4]. Kiedy znajdziesz się w pobliżu, otrzymasz komunikat o odblokowaniu nowej technologii: Artillery Cruiser Fabrication. Są to nowe, bardzo potężne jednostki artylerii, które dostarczają ataków obszarowych na bardzo duży dystans i z równie wysoką siłą obrażeń. Jak najszybciej wybuduj około 3 takich jednostek. Gdy twoje wojska znajdą się przy kanionie, przeciwnik rozpocznie rotację i skieruje się właśnie tą drogą przez kanion na północ (by ostatecznie zatrzymać się w punkcie [5]). Zmobilizuj wszystkie jednostki, wraz z Kapisi, do obrony tego punktu, jednostki Artillery Cruiser trzymaj daleko, ale w zasięgu strzału (są one cenne i kluczowe dla tego zadania). Nie wysyłaj na początek jednostek lotniczych, możesz sobie nimi pomóc, gdy wróg skupi się na twoich jednostkach lądowych. Podpowiedź: Przeciwnik także będzie używać w tej misji samolotów. Z tego względu rozstaw przy ścianach kanionu mniej więcej 2 Missile Battery do obrony przed nalotem. Podpowiedź 2: Możesz użyć Baserunnera do rozstawienia min w przejściu w kanionie. Mocne zgrupowanie wrogich oddziałów to także świetna okazja do zastosowania nalotów Cruise Missile. Następna Kampania 10 - Khashar Approach Poprzednia Kampania 8 - Tombs of the Ancients