Carrier - transportowiec | Jednostki i frakcje | Homeworld Deserts of Kharak poradnik Homeworld: Deserts of Kharak
Ostatnia aktualizacja: 11 września 2019
Carrier - transportowiec
Carrier stanowi najważniejszy pojazd w grze. Jest to ruchoma baza, rodzaj transportowca, a zarazem lotniskowca. Będziesz używać go do gromadzenia surowców, budowy nowych jednostek, kupowania ulepszeń i rozwoju technologii. Ten model gry nie uwzględnia stawiania dodatkowych budynków (poza działkami, które tworzy pojazd Baserunner). Gdy twój transportowiec zostanie zniszczony, przegrywasz mecz/misję.
Posiada on własne systemy obronne i pomocnicze, które możesz aktywować dzięki punktom energii. Te da się zakupić za pośrednictwem drzewka technologii. Pozwalają one na zrobienie z transportowca pojazdu niemal nie do zniszczenia. Punkty przydzielane są (LPM) wedle twoich preferencji i mogą być również wycofane (PPM) i wprowadzone do innej kolumny - zależnie od aktualnych potrzeb. W kampanii otrzymujesz je za zdobycie konkretnych artefaktów fabularnych, w rozgrywce wieloosobowej / potyczce musisz odblokować kolejne punkty ulepszeń za surowce (ulepszenie Power Reserve). Należy zwrócić uwagę, że aby aktywować każdy kolejny poziom modułu, potrzeba takiej liczby punktów, jaką stanowi suma dotychczasowych poziomów plus ten, który chcesz uzyskać, czyli aktywacja poziomu trzeciego wymaga 6 punktów energii (1+2+3). Po prawej stronie widoczny jest również pasek, który odzwierciedla temperaturę - aktywacja wielu systemów może spowodować, że zostaną one przegrzane, a tym samym transporter z czasem ulegnie uszkodzeniu.
Dostępne są cztery kategorie przydziału energii, różne dla obydwu frakcji:
Coalition
- Reactive Armor - zapewnia zwiększoną obronę przed atakami dla twojego transportowca, a na maksymalnym poziomie nawet jego regenerację.
- Repair System - naprawia pobliskie jednostki (stojące po bokach transportera) oraz własne uszkodzenia.
- Turret Network - skuteczny system ataku przeciwko wszelkim jednostkom za pomocą rakiet i działek.
- Range Systems - zwiększa zasięg ataku działek i rakiet (jeśli aktywne - Turret Network), zwiększa także zasięg wykrywania wrogich jednostek.
Tabela poniżej prezentuje, jak zmienia się funkcjonalność wraz ze wzrostem przydzielonych punktów:
Poziom modułu | Reactive Armor | Repair System | Turret Network | Range Systems |
0 | 25 | Nieaktywne | Nieaktywne | Zasięg ataku: 500 m |
1 | 30 | Naprawa pobliskich pojazdów | Aktywne (działka) | Zasięg ataku: 800 m |
2 | 40 | Zwiększenie szybkości naprawy o 50% | +2 rakiety przy jednym strzale | Zasięg ataku: 1100 m |
3 | 60 | Zwiększenie szybkości naprawy o 100% | +3 rakiety przy jednym strzale | Zasięg ataku: 1400 m |
4 | 100 | Zwiększenie szybkości naprawy o 150% | +4 rakiety przy jednym strzale | Zasięg ataku: 1700 m |
5 | Automatyczna naprawa transportera | Zwiększenie szybkości naprawy o 200% | Działka zadają o 65% więcej obrażeń jednostkom opancerzonym | Zasięg ataku: 2000 m |
Gaalsien
- Re-establish Systems - pozwala na naprawę uszkodzeń transportera, nie ma potrzeby aktywacji, gdy transporter jest w pełni sprawny.
- Carrier Engines - zwiększa prędkość transportowca, który w przeciwieństwie do jednostki Koalicji jest bardzo wolny.
- Weapon Systems - system operuje bronią, w jaką wyposażony jest pojazd, czyli działkami i rakietami. Działa w sposób zbliżony do systemu Koalicji, zwiększa prędkość ataku działek z każdym kolejnym poziomem.
- Range Systems - zwiększa odległość, na jaką mogą atakować struktury obronne transportowca.
Tabela poniżej prezentuje, jak zmienia się funkcjonalność wraz ze wzrostem przydzielonych punktów:
Poziom modułu | Re-establish Systems | Carrier Engines | Weapon Systems | Range Systems |
0 | System nieaktywny | Prędkość: 10 km/h | Nieaktywne | Zasięg ataku: 500 m |
1 | Regeneracja na poziomie 30 | Prędkość: 35 km/h | Aktywne (działka) | Zasięg ataku: 800 m |
2 | Regeneracja na poziomie 50 | Prędkość: 55 km/h | +2 rakiety przy jednym strzale | Zasięg ataku: 1100 m |
3 | Regeneracja na poziomie 70 | Prędkość: 75 km/h | +3 rakiety przy jednym strzale | Zasięg ataku: 1400 m |
4 | Regeneracja na poziomie 90 | Prędkość: 95 km/h | +4 rakiety przy jednym strzale | Zasięg ataku: 1700 m |
5 | Regeneracja na poziomie 110 | Prędkość: 120 km/h | Działka zadają o 65% więcej obrażeń jednostkom opancerzonym | Zasięg ataku: 2000 m |
W trybie kampanii dostępne są także artefakty, o których bardziej szczegółowo przeczytasz w rozdziale Artefakty. W skrócie: są to obiekty, zdobywane losowo, które na stałe poprawiają parametry twojego transportowca, a czasem także jednostek (szybkość rekrutacji, celność, obszar widzenia itp.). Po odnalezieniu muszą być dostarczone właśnie do twojego Carriera (lub Support Cruisera).
Artefakty w trybie multiplayer różnią się rolą i działaniem od tych występujących w fabularnej części gry.