Misja 2 - Tearing the Veil | Kampania 4 | HoMM V Dzikie Hordy poradnik Heroes of Might & Magic V: Dzikie Hordy
Ostatnia aktualizacja: 6 września 2019
Kampania 4, Misja 2 - Tearing the Veil
Druga misja jest stosunkowo łatwa. Nie musisz obawiać się o częste najazdy przeciwnika, toteż możesz na spokojnie, z herbatą, zasiąść przed komputerem. Jako bonus wybierz 40 kryształów, aby nie martwić się o cotygodniowe przyzywanie posiłków.
Zadania główne:
- Odszukaj Łzę Ashy;
- Odszukaj kapłanów, którzy pomogę Ci odprawić rytuał;
- Przenieś miasto Zehira w pobliże miejsca rytuału;
- Wykonaj rytuał;
- Pokonaj herosa Inferno i podbij wszystkie jego zamki;
- Zehir, Freyda i Duncan muszą przeżyć.
Zaczynasz w (1). Początek misji jest bardzo przyjemny. Skup armię w swoim bohaterze i zacznij zwiedzać wszystko, systematycznie idąc drogą na północ. Znajdziesz tu mnóstwo obelisków oraz większość potrzebnych do rozbudowy zamku kopalni. Pogadaj z kapłanem (niebieska kropka) . W końcu trafisz w okolice (2). Tutaj masz do zrobienia parę spraw.
Po pierwsze są tu dwa silne oddziały przeciwnika, które strzegą mnóstwa bogactw (musisz je zdobyć, aby sprawnie rozbudować zamek). Zbliżywszy się do miejsca rytuału zostaniesz powiadomiony, że możesz przenieść tutaj swoje miasto. Zgódź się i zaciśnij zęby, patrząc na uciekające punkty doświadczenia. Ponadto na samym końcu ścieżki jest trzeci kapłan (niebieska kropka) , potrzebny do przeprowadzenia rytuału.
Dozbrój się nieco. W tym momencie powinieneś mieć już kapitol, zamek, pięć poziomów gildii magów i dwie ulepszone jednostki (w pierwszej kolejności polecam rakshasów oraz tytanów). Skup armię u Zehira i zejdź do podziemi (3a). Tam wybuduj łódź (3b) i ruszaj na wody.
Znajdziesz tu dwie odnogi wypełnione skarbami. Musisz odwiedzić punkt (4), gdzie zakopana jest Łza Ashy. Spójrz na rysunek powyżej, jeżeli masz problemy z odkopaniem jej. Gdy już zwiedzisz podziemia ruszaj z powrotem, do wyjścia na górę.
W tym momencie powinieneś już mieć większość zamku rozbudowaną. Wykup wojska i zacznij rytuał. Aby to zrobić stań w środkowym okręgu. Nagle pojawi się demon, z którym będziesz musiał walczyć. Ma on silną armię, lecz Zehir to potężny czarodziej. Przywołaj żywiołaka i wspieraj się czarem Phantom Forces.
Po walce przejmiesz pieczę nad Freydą i Duncanem. Dwójka nowych bohaterów pojawia się w (5). Możesz wręczyć im Łzę Ashy, co ułatwi Ci ukończenie tego scenariuszu, lecz ja bym się z tym wstrzymał. Misja nie jest aż tak trudna, a potężny artefakt przyda się w kolejnej misji o wiele bardziej. Dlatego sugeruję zachomikować przedmiot na później.
Kluczem do sukcesu w tej misji jest mobilność. Duncanem zajmij kopalnie i udaj się do (6), gdzie wszystkie "czerwone" jednostki Przystani przyłączą się do Ciebie. Zacznij też rozbudowę miasta. Natomiast Freydą leć na złamanie karku do (7a). Wylądujesz po przeciwnej stronie mapy. Natychmiast podbij miasto w (8), dzięki czemu czerwony gracz będzie mniej silny w przyszłości.
Teraz pozajmuj wszystkie kopalnie, pozbieraj artefakty. Powinieneś Freydą uzbierać cały set Lwiej Siły (trzyczęściowy), który daje niesamowity bonus do morale. Postaraj się odkryć jak największy obszar mapy.
Finałowa walka będzie ciężka, aczkolwiek można zrobić to pewnym sposobem. Mając odkryty spory fragment mapy będziesz widział, gdy przeciwnik oddali się od swojego zamku. Gdy będzie daleko możesz posłać jakiegoś bohatera pierwszego poziomu z całą, bardzo silną armią na zamek Inferno od południa. Pokonasz jeden garnizon i zniszczysz zamek nieprzyjaciela.
W tym momencie wystarczy przeczekać siedem tur (przeciwnik będzie błądził po mapie), ażeby czerwony gracz został samoistnie wyeliminowany. Jeżeli czujesz się na siłach możesz oczywiście zaatakować wrogiego herosa, gdy ten będzie gdzieś w terenie.