Misja 1 - Last Soul Standing | Kampania 2 | HoMM V Dzikie Hordy poradnik Heroes of Might & Magic V: Dzikie Hordy
Ostatnia aktualizacja: 6 września 2019
Kampania 2, Misja 1 - Last Soul Standing
Ornella jest nową adeptką sztuki nekromancji. Zanim zgłębi jej tajniki musi wpierw udowodnić, że jest godna tego zaszczytu. Misja ta to typowe szkolenie, ażeby wdrożyć się w nowy system nekromancji.
Jako bonus początkowy wybierz cztery jednostki liczów, ponieważ oddział atakujący z dystansu bardzo Ci się przyda. Twojej herosce rozwijaj umiejętność Szczęścia. Niejednokrotnie szczęśliwe uderzenie przechyli szalę zwycięstwa na Twoją korzyść.
Zadania główne:
- Zajmij Illuma-Nadin w ciągu trzech miesięcy;
- Znajdź oba fragmenty klucza, otwierającego portal;
- Ornella musi przeżyć.
Zadania poboczne:
- Odnajdź Wiedźmę i spełnij jej żądania.
Misja rozpoczyna się w lewym dolnym rogu ekranu (1). Nie posiadasz zamku i masz niewielkie oddziały wojska. Po starcie ruszaj od razu do (2). Nie wdawaj się w walkę, jeżeli nie będzie to konieczne. Masz i tak wystarczająco słabe wojsko i nie potrzeba Ci stracić go jeszcze więcej. Odbij zamek i dopiero teraz zwiedź pobliskie okolice, pozbieraj surowce i kopalnie.
W trzecim tygodniu dozbrój się i rusz do (3a), a wylądujesz w (3b). Zajmij wszystkie kopalnie, pokonaj przeciwnika (4) i odwiedź (5). Musisz szybko wrócić się do pierwszego zamku i odwiedzić wskazaną przez Wiedźmę kopalnię. Dokup 50 zombiaków i ponownie odwiedź (5). Teraz będziesz mógł wykupywać lepsze jednostki.
Polecam rozbudować pierwszy zamek w całości, natomiast w drugim jedynie szkielety oraz licze (budynek Sepulcher). Kościani wojownicy to dobre mięso armatnie, a licze mają solidny atak dystansowy.
Ponownie dozbrój armię i dokonaj ulepszeń w zamkach. Teraz musisz odzyskać dwie części klucza. Obie są strzeżone przez niewielki oddział smoków (6). Nie powinny nastręczyć Ci żadnych trudności.
Z cześćmi klucza udaj się do kuźni. Gdy tylko będziesz miał w zapasach 15 rudy skieruj kroki do (7a). Zostaniesz przeniesiony do (7b), gdzie będziesz mógł przekuć klucz. Nie pozostaje nic innego jak dozbroić się i skorzystać z jednokierunkowego monolitu przejścia (8).
Po drodze pozgarniaj artefakty i udaj się do ostatniego na mapce zamku (9). Jak najszybciej wytłucz pit lordów oraz sukkuby, reszta nie powinna sprawić Ci kłopotu. Aha - nie masz co liczyć na czary, bo imp przeciwnika natychmiast wyssie od Ornelli całą manę.
Po walce zakończonej sukcesem nasza bohaterka zostanie nekromantką i natychmiastowo zdobędzie kilka poziomów. Doradzam zainwestować w umiejętności związane właśnie z nekromancją (wskrzeszanie umarłych, Banshee Howl) oraz w Szczęście.