Tworzenie talii Poradnik Gwint
Ostatnia aktualizacja: 20 czerwca 2017
Talia w Gwincie może składać się minimum z 25, a maksymalnie z 40 kart. Można by stwierdzić, że nie ma w tym większej filozofii, ale nic bardziej mylnego! Tworzenie własnej talii to bardzo wymagające i strategiczne zajęcie. W Gwincie gracz ma do dyspozycji bardzo dużą ilość kart i nawet jeśli chciałoby się grać same najpotężniejsze karty to niestety jest to niewykonalne ze względu na pewne ograniczenia. Tworzenie talii można podzielić na parę etapów.
Etap 1: Wybór Frakcji
Na początku musisz zdecydować się, którą Frakcją chcesz grać. Wybór prezentuje się następująco:
- Potwory
- Królestwa Północy
- Scoia'Tael
- Skellige
- Nilfgaard
Więcej informacji na temat Frakcji znajdziesz w ostatnim rozdziale poradnika, który w całości został poświęcony temu zagadnieniu. Po dokonaniu wyboru będziesz musiał/a zdecydować się także na jednego z posiadanych Liderów. Każdy z nich dysponuje unikatową umiejętnością, którą będziesz w stanie dopasować do własnego stylu gry.
Etap 2: Wybór odpowiednich kart
Na potrzeby poradnika wybrano Frakcję Skellige z kartą Lidera Król Bran. Jego moc specjalna pozwala graczowi na odrzucenie 3 dowolnych kart z talii na cmentarz. Talia, jak już wcześniej wspomniano, może składać się minimum z 25, a maksymalnie z 40 kart. Trzeba brać pod uwagę, że w 40 kartach może znaleźć się więcej istotnych jednostek lub kart wydarzeń, ale zmniejsza się przy tym szansę na wylosowanie tych najbardziej interesujących w trakcie pojedynku. Przyjęto, że 25 kart to najbardziej optymalna ilość, która pozwala na realizowanie wybranej strategii. W swojej talii możesz umieścić jednostki walczące w zwarciu, dystansowe, machiny/jednostki oblężnicze, jak i karty wydarzeń. Są jednak pewne ograniczenia, a mianowicie:
- W talii możesz użyć maksymalnie 4 Złote karty.
- Liczba Srebrnych kart nie może być większa od 6.
- Brązowych kart musi być minimalnie 15 (aby dopełnić talię do 25 kart)
Tworząc własną talię musisz brać pod uwagę to z jakimi graczami będziesz musiał/a się mierzyć. Dlatego też należy w niej umieścić karty, które pozwolą na eliminację zagrożenia ze strony przeciwnika, a także jednostki, które będą zwiększać ogólną siłę bojową talii.
Etap 3: Zakończenie tworzenia talii
Powyższa talia składa się z 25 kart, z czego 6 jest Srebrnych, 4 Złote, a pozostałe Brązowe. Wykorzystano tutaj jednostki, które można odrzucić przy pomocy umiejętności specjalnej Lidera (Straż Królowej, Cerys), a później za sprawą zaledwie jednej karty przywrócić je wszystkie na planszę. Co więcej, w talii znajdują się jednostki, które dają możliwość wskrzeszania kart z cmentarza, jak np. Kapłanki Freyi. Nie zabrakło także kart, które pozwolą na neutralizowanie jednostek przeciwnika, jak np. Piorun Alzura, Geralt: Igni lub Tarczowniczki Klanu Drummond. W trakcie rozgrywki świetnie spisują się także Niedźwiedzie, które okaleczą każdą jednostkę przeciwnika (Poza Złotymi), które pojawią się na planszy o 1 punkt. Dobrze przemyślana talia to klucz do sukcesu także w trakcie tworzenia własnej, postaraj się dobrze przemyśleć strategię i wybrać karty, które będą miały między sobą synergię, czyli np. zagrywając jedną kartę możesz wywołać jakiś dodatkowy efekt innej karty.