Grupy kart Poradnik Gwint
Ostatnia aktualizacja: 20 czerwca 2017
Każda karta, oprócz rzadkości występowania ma określoną funkcję. Aby nieco to uporządkować, karty w Gwincie zostały podzielone na grupy ze względu na rodzaj, pozycję oraz rolę karty w rozgrywce. Na początku przygody z Gwintem może wydawać się to nieco skomplikowane więc warto poświęcić chwilę czasu, aby zaznajomić się z tym systemem. Poniżej znajdziesz wszystkie potrzebne informacje.
Brązowe karty
Brązowe karty to te najpowszechniejsze, których w każdej talii będzie najwięcej. Występują maksymalnie w 3 kopiach w decku. Niektóre z nich mają różny wariant graficzny (3 rodzaje tej samej karty, jak np. w przypadku Jeźdźców Dzikiego Gonu talii Potworów lub Straży Królowej w talii Skelige), ale pełnią taką samą funkcję więc możesz jedynie wybrać odpowiadający Ci obrazek. Brązowe karty są podatne na wszelkie karty Wydarzeń, te pozytywne jak i negatywne więc mogą być zarówno wzmacniane, ale także osłabiane. Wyjątkiem są te jednostki, które posiadają dodatkową właściwość, jak np. odporność na mróz co czyni je niewrażliwymi na ten efekt pogodowy. Brązowe karty mogą także zostać wzmocnione przez inne jednostki.
Srebrne karty
Srebrne karty mają większą wartość od brązowych, a także posiadają dodatkowe unikatowe umiejętności. Możesz posiadać maksymalnie 6 Srebrnych kart w talii więc musisz wybrać tylko te, które przydadzą się najbardziej. Srebrne karty również są podatne na efekty kart Wydarzeń chyba, że ich opis informuje o unikatowej zdolności, np. odporność na mgłę. Srebrne karty mogą również zostać wzmacniane przez inne jednostki.
Złote karty
Złote karty rządzą się swoimi prawami. Możesz posiadać maksymalnie 4 takie karty w swojej talii więc ich wybór musi być przemyślany. Karty te są odporne na wszelkiego rodzaju efekty pogodowe lub inne Wydarzenia odejmujące punkty ataku, ale nie mogą zostać również wzmocnione przez eliksiry lub jednostki. Złote karty posiadają często bardzo mocne umiejętności, jak np. dobranie dodatkowych kart lub przywołanie dodatkowych jednostek na planszę. Są jednak karty, które mogą poradzić sobie z tymi, wydawałoby się nietykalnymi jednostkami:
- Kajdany z Dwimerytu - Rzadka, Brązowa, Neutralna karta. Za jej pomocą możesz zmienić Złotą kartę w Srebrną i dodatkowo zablokować jej unikatową umiejętność. Tak zdegradowana jednostka będzie już podatna na wszelkiego rodzaju efekty pogodowe lub inne kart zadające obrażenia.
- Bomba Dwimerytowa - Epicka, Srebrna, Neutralna karta. Za jej pomocą możesz wybrać 3 sąsiadujące ze sobą jednostki i zablokować je. Jeśli chociaż jedna z tych jednostek będzie Złota, zostanie zdegradowana i zresetowana.
Karty Dowódców
Dowódcy to przodownicy Twojej armii. Każda Frakcja posiada po 3 Liderów, którzy dysponują unikatową umiejętnością, która może zostać wykorzystana tylko JEDEN raz w trakcie całego pojedynku. Umiejętności są przeróżne, np. wzmacnianie, kopiowanie lub przywoływanie dodatkowych jednostek, osłabianie jednostek przeciwnika lub dobór kart. Należy wziąć pod uwagę, że niektóre talie będą wymagać określonego Dowódcy, aby były maksymalnie skuteczne.